@Jonskij: Hade du race-ECM:en innan, eller originalburken? Hade varit kul att höra en jämförelse.
Förra året var min hoj 100% original men i vintras drog jag som sagt om vevhusventilationen, satte i ett K&N filter, samt bytte till 07:ans luftburk som släpper in betydligt mer luft än 06:ans.
Provkörde denna setup med original ECM:en och hojen gick mkt. bra, men det blev en markant skillnad efter bytet till EBR ECM:en!
Jag upplever att hojen blev mera följsam och att den går jämnare på låga varv, men den stora skillnaden kommer när man gasar lite. Jag kan ana en "flat spot" vid precis 3000 varv men vid 3300-3500 sticker den som ett litet svin! Motorljudet och känslan när detta händer är klart beroendeframkallande och direkt livsfarligt för körkortet...
På BadWeather forumet är folk smått lyriska över EBR ECM:en men vissa upplever problem med ovan nämda flat spot.
Observera att jag ej talar av egen erfarenhet utan endast läst mig till följande då jag själv tidigare funderat att byta system, men jag skulle välja Remus!
Här får du en högkvalitets pipa som är street legal (med rätt insats i - medföljer!) och som du tom. kan besikta med. D&D vet jag faktiskt inget om, och Jardine har jag nästan bara läst dåliga omdömen om. Tydligen så behöver dessa packas om efter ett visst antal miles och flera har varit med om de helt enkelt bara gått i bitar! Jardine tror jag dock är billigast och de förekommer då och då på amerikanska Ebay till bra priser.
Ett Remus-tips är att kolla Tyska Ebay. Skapliga priser men framförallt human frakt och du slipper bekymra dig för tull och moms
View attachment 334672
View attachment 334673
Tog och gjorde en egen ljuddämpare, och slängde på en annan kuts.
Blev både snyggare och fick ett grymt ljud
Hämtade hem hojen igår.....jepp.....verkstaden hade en mek där som kunde lämna ut den.
Var alldeles nyss på väg att beställa ett TorqueHammer från twin i Holland....men vad FAN....de hade höjt priset sen sist (någon vecka sen) så nu vetifan om det inte blir något annat.
Någon som har bra tips på nytt luft/avgas?? Vill ha mer ljud, gärna lite mer pulver också!!
Lackat om hojen ser jag.
Blev ruggit snyggt!
Mvh
Andreas
Hämtade hem hojen igår.....jepp.....verkstaden hade en mek där som kunde lämna ut den.
Var alldeles nyss på väg att beställa ett TorqueHammer från twin i Holland....men vad FAN....de hade höjt priset sen sist (någon vecka sen) så nu vetifan om det inte blir något annat.
Någon som har bra tips på nytt luft/avgas?? Vill ha mer ljud, gärna lite mer pulver också!!
"incl. cat.conv" borde väl vara "med katalysator"
Tror det lutar åt ett sånt här....inte det "noice legal" utan det "road legal".....nån som vet vad "incl. cat.conv" betyder och vad det innebär i skillnad mot ett som inte är det
http://www.harleycustom.co.uk/L2-Re...l_1125R,_XB12_and_XB9_Motorcycles-36-674.html
Måste bara fråga om du beställt från ovanstående företag någon gång? De hade ett bra sortiment och med tanke på £-kursen är de ett intressant alternativ. Har dock aldrig hört någon som handlat från dem och skulle vilja ha lite input innan man kanske slår till på nåt skoj...
Hogkiller
Har du modifierat det inre locket till luftburken ? o satt igen det nedre luft intaget eller kör du med båda öppna ? eller kör du med det inre borttaget ?
Bor 2,5 km in på en grusväg o den korta skärmen hindrar ju inte så mycket av gruset att komma in i luftburken, så är lite inne på att göra nån mod själv
Tror det lutar åt ett sånt här....inte det "noice legal" utan det "road legal".....nån som vet vad "incl. cat.conv" betyder och vad det innebär i skillnad mot ett som inte är det
http://www.harleycustom.co.uk/L2-Re...l_1125R,_XB12_and_XB9_Motorcycles-36-674.html
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |