Nu är jag ingen Ducatimek, men jag skulle köpa originalfilter. Ang oljor så hävdar många lite mer teknikintresserade ducatister att Q8:as racingolja SBK 15W-50 är den bästa till just Ducatis ventilsläpor. Det är nämligen det mest kritiska delen för smörjningar i det flesta moderna Duccar. Denna olja är lätt att få tag på och finns tom att handla på macken.http://www.rollersdack.se/view.asp?a=1192
Köp gärna 20 litersdunk så spar du pengar om du ska ha kvar hojen en tid.
Sedan är det mer i en service än olja och filter. Ventiljust tex. Att ställa ventilerna på en Ducati är ngt man kan läsra sig själv om man är intresserad och lite teknisk. Annars får man lämna bort det. Börja med att skaffa mekhandboken så ser du ju vad det är som ska göras utöver olja och filter, samt vilka intervaller som gäller för olika serviceåtgärder.
/J
Mvh
Jörgen
Svar: Tack før svaret. Då blir det att åka och handla lite olja/Oljefilter.
Kommer att göra servicar m.m hos en ducati verkstad för stämplar m.m.
Fick ett litet problem när jag var ute och skulle starta upp den idag.
Startade upp den var inga problem men när jag tog ut nyckelen så stod höger blickers och blinkade och båda Varv/Hastighets mätarna nålarna stod och gick upp ner mellan blinkandet.
Kan det vara att batteriet har låg ström eller något el fel.
När man sätter på täningen ska inte båda mätarna gå upp till max och sen ner igen?
//Witlock