Bullergräns 2009, 100 db statiskt?

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Det var ju fint att du har en hojmodell där det går att lösa så smidigt :tummenupp

Det finns dock andra som man behöver originalgrenröret + katalysatorklump (som väger löjligt mycket) och det har jag inte sett för $50 inkl frakt och moms. Hojta till om du ser något.

Visst går det på alla hojar med lite arbete... Jag har devil grenrör på min hoj och gpr kattersättare och originalburkar. Låter inte speciellt mycket mer än helt original.

Klart det inte finns kompletta originalsystem för $50 med frakt till alla hojar. Men amerikanarna kör ju oftast med öppna system helt utan ljuddämpare så det brukar finnas mycket till bra priser o man letar lite

Jag förstår inte riktigt vad problemet är... Varför se problem i allt?

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
Visst går det på alla hojar med lite arbete... Jag har devil grenrör på min hoj och gpr kattersättare och originalburkar. Låter inte speciellt mycket mer än helt original.

Klart det inte finns kompletta originalsystem för $50 med frakt till alla hojar. Men amerikanarna kör ju oftast med öppna system helt utan ljuddämpare så det brukar finnas mycket till bra priser o man letar lite

Jag förstår inte riktigt vad problemet är... Varför se problem i allt?

Jag ser inte problem i allt, mitt inlägg tidigare i tråden var endast ett påpekande att det är inte alla som har ett originalsystem vilket det verkade som när man resonerar.

Iofs tycker jag att i dessa tider är allt ett problem som kostar mer än vad man tänkt sig, men det är en annan sak.

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Hoj
R1 -08
Är inte helt säker på att detta stämmer, jag pratade med Fredrik H på svemo och det står i den nya boken hur detta ska hanteras. Är ganska säker på att man får en chans att rätta till problemet.

Kan mycket väl stämma. Har han ljudmätt hojen också?

OK, då ställer du upp som frivillig att ljudmäta 200 hojar i maj? Det tar garanterat mer än 30 sek att ljudmäta om man ska ha lite precission i det man gör. Man ska dessutom göra denna mätning i en miljö som är fri från hinder och eko.

Satt o tittade på en av tubens bästa filmer, "Onk på Assen 2007". Där finns faktiskt det mossberg refererar till dokumenterat. De gör ljudmätning på i runda slängar 30 sek.

http://www.youtube.com/watch?v=S9d3JBEB_6Y

Se ca 4,40 in i filmen så ser du ljudmätningen.

/E

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Satt o tittade på en av tubens bästa filmer, "Onk på Assen 2007". Där finns faktiskt det mossberg refererar till dokumenterat. De gör ljudmätning på i runda slängar 30 sek.

http://www.youtube.com/watch?v=S9d3JBEB_6Y

Se ca 4,40 in i filmen så ser du ljudmätningen.

/E

Har hört att du byggde en dB-killer utav dressman-kalsonger, lite gullfiber och en bit ståltråd. Hur många dB sänkte du statiskt på det? Gick den bra på topp?

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Åsså har man vatt å benkat håjjen med en original retta-burk! Å det blev samma effekt som med 112 dB:s Remusdämpare!:banana :yoparty

Här kan en annan åka omkring och mysa när ni andra står i depån och fulmekar med ståltrådskryss och gullfiber!:)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning