Bullshit/övrigt

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Hoj
En me kåpor fast utan
tja fajter dudes!

hoppas allt e gött å ni kört mycket i sommar! jag börjar komma tillbaka till livet lite granna här efter mina 9 frakturer och inom några veckor borde jag kunna sätta på en hoj igen.

... Speed triple '05 å frammåt, fz1-n, z1000, superduke, sv1000n och jag har t.o.m. sneglat lite på blackbirden för jag gillar långturer neråt europa, dock gissar jag på ett den är mindre kul att leka med när man kör på hemmaplan. att bygga en fighter av en R-hoj känns inte jätteaktuellt då försäkringspriset lär vara dyrt som faen, även om det kanske hade varit ultimat. men alla åsikter och tips är av intresse, även om andra hojar jag inte nämt.

tjooo!

Härligt att höra att du är på rätt väg me kroppen, frakturer tar ju lite tid liksom....

Har bara kört speed tripeln av de du nämner ovan men de e en riktigt trevlig hoj med gott me mos i botten o mellanregistret. sen låter dom förbanat gott.
Har inte kört Superduken men den e ju förbannat rå, både ljud o utseende.

Behöver ju inte bli så dyrt att försäkra en ombyggd r-hoj, men visst då får man kliva ner ett par årsmodeller o kanske skita i helförsäkring.... kan ju iof bli lite meck då o då. Men lite styrlager, packboxar, drivpket, stift o lite annat småplock får man ju räkna med även på nyarehojar om man använder järnet som man ska :)
Men visst vill du ha helförskring så drar det ju iväg

Juice

Only Joos
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Z750 -04
Jag tror Juice ska köpa kåpor, eller hur blir det nu efter Kemora Jossan????

Yes... du anar rätt. Det blir en liten sporthoj gärna med krashkåpor till ;) Som jag kan dekorera med rosa detaljer och som det kan stå Juice på =) Jag blev rejält biten av Kemora...

Mr Skåne

Vad håller jag på med?
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
VESPA GRAND SPORT 200 CC -64
Yes... du anar rätt. Det blir en liten sporthoj gärna med krashkåpor till ;) Som jag kan dekorera med rosa detaljer och som det kan stå Juice på =) Jag blev rejält biten av Kemora...

Haha, misstänkte det :D Vi får snart byta namn till Kåpfighters Sthlm :yoparty

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Härligt att höra att du är på rätt väg me kroppen, frakturer tar ju lite tid liksom....

Har bara kört speed tripeln av de du nämner ovan men de e en riktigt trevlig hoj med gott me mos i botten o mellanregistret. sen låter dom förbanat gott.
Har inte kört Superduken men den e ju förbannat rå, både ljud o utseende.

Behöver ju inte bli så dyrt att försäkra en ombyggd r-hoj, men visst då får man kliva ner ett par årsmodeller o kanske skita i helförsäkring.... kan ju iof bli lite meck då o då. Men lite styrlager, packboxar, drivpket, stift o lite annat småplock får man ju räkna med även på nyarehojar om man använder järnet som man ska :)
Men visst vill du ha helförskring så drar det ju iväg

ja på rätt väg är jag men ont har jag fanimig fortfarande! ;) Men det tar ju tid som sagt!

Ja speed triplen e grym och ja den låter ju skitfint med öppnare burkar med, dock får man ju gärna byta framlyktan som jag tycker ser ut som ett par glasögon. men jag hittar inte bra beggade för tillfället.

tror ett figtherbygge på R-hoj får vänta tyvärr. annars blire inget åka i år typ. och efter den här olyckan kändes det faktiskt rätt bra att ha helförsäkring! :tummenupp

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Nyservad och tvättad hoj :tummenupp

*Nya bromsar fram
*Ny olja + filter
*Nya tändstift
*Rengjort luftfilter och inoljat
*Rengjort och insmord kedja (dags att byta drivpaket såg jag).

Måste ta bort luftburken och göra rent förgasarna, var lite olja där samt den rycker lite när man åkt på jämngas och gasar försiktigt.
Dock bara ge på lite mer gas så funkar det :yoparty

Samt fått nått ljud från ena gaffelbenet fram och dom renoverades i vintras men men får funka skall ändå bytas i vinter till nyare USD gafflar.

Nu skall vi tydligen åka bort hela familjen till Kivik några dagar så ni lär slippa mig iaf en stund :Bugar

Last edited:

Mr THÖRN

Ja,, ärkemongo det är fan sant!!
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
aRR !!!!11
Nyservad och tvättad hoj :tummenupp

*Nya bromsar fram
*Ny olja + filter
*Nya tändstift
*Rengjort luftfilter och inoljat
*Rengjort och insmord kedja (dags att byta drivpaket såg jag).

Måste ta bort luftburken och göra rent förgasarna, var lite olja där samt den rycker lite när man åkt på jämngas och gasar försiktigt.
Dock bara ge på lite mer gas så funkar det :yoparty

Samt fått nått ljud från ena gaffelbenet fram och dom renoverades i vintras men men får funka skall ändå bytas i vinter till nyare USD gafflar.

Nu skall vi tydligen åka bort hela familjen till Kivik några dagar så ni lär slippa mig iaf en stund :Bugar

jaha, trodde nästan att du skulle dyka upp i morrn..

Men ha det så kul på "marknaden"

Om du bytt olja så kan den sluta slira på höga varv.. du får testa..

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
jaha, trodde nästan att du skulle dyka upp i morrn..

Men ha det så kul på "marknaden"

Om du bytt olja så kan den sluta slira på höga varv.. du får testa..

Hade lätt dykt upp om jag inte var tvingad till att spendera några dagar med familjen under semestern :gnissla ;)

Jo tänkte prova det slängde i nån Motul olja som dom flesta verkar rekomendera.
Får gazza lite i helgen och prova.

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Last edited:

exet

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
TL 1000 R X edition
är det någon som ska ut och fladdra på mälaren runt?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati