Bulten är numera ... räfflad..

Kunkel

Der zweitakt taliban #6
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Nu med en CBR600RR 05:a, YZF750R 93:a, RDGV350rr, RD350 -84, TZ(r)250M -91:a åså nåra moppar(TZM50, Crescent GLX, Compact).
Toppen:tummenupp förslag BEVÄPNAD vakt vid Stockholms närmaste racerbana:arsele:D Å som Mattias skrev om räfflorna det blir ju inte värre än curbs:D
//Kunkel

Håller med. Kan de inte bara göra privat väg av skiten med beväpnade vaktposter i var ände som släpper in de som bor längs vägen och administrerar 'nackskott DirEcKT' på alla andra som försöker åka på vägen.

Alternativt göra grusväg av den...
Blir så trött av att varenda gång man loggar in här så är det BultenBultenBulten i MC-relaterat... Lägg de trådarna i stockholmsdelen så de som är intresserade av den kan läsa det och vi andra slipper.

**Edit : Såg nu att den flyttats till Bilder/Filmer***

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Kom precis tillbaks från en vända till rosenhill och tillbaks.

Det värsta, och oxå enda jobbiga med den är att jag glömde sätta på det klara visiret (fick köra med öppet för att se nåt på slutet, o-varmt) samt att jag önskar att jag haft bmw med värme i handtagen.

Märkte i princip ingenting av räfflorna.
Vid "filbyte" kändes ingenting.. när man låg precis på mittlinjen och körde så kände man dem såklart. Betydligt mindre än med bil dock.

Ju fortare man körde desto mindre märktes dem.

De där kommer ha 0 effekt på nästa sommars bultenåkning för 99% av dem som kör där.

Hur de känns i fullt nedlägg i 200kmh kan jag inte svara på.
Men vid lite sicksack över dem i ~150 så märks de knappt.

De där svarta asfaltslagningarna som finns lite här och var är ljusår värre.

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
YAMAHA TÉNÉRÉ 700 EXTREME 2024 | HONDA VFR 750FJ 1988
Det är ett jäkla skak när man kör bil över dom men på hoj märks det knappt. Bra där VV :D

"Masen"

Bikerboyz medlem
Gick med
11 Sep 2004
Hoj
R1
Om man bara kör innom dom ramar man klarar av så bör det nog gå bra ändå.
Dessutom funkar Pilot power kanon på räfflor, även med dålig tempratur :D

Falafelbabianen

Pessimist (Leg)
Gick med
9 Dec 2003
Hoj
Honda VFR 03
Bortkastade pengar...

Det var väl nån chefstjänsteman på vägverket som ville framstå som handlingskraftig som kom på denna meningslösa åtgärd.

vi får hoppas att denne är nöjd med sitt verk och lämnar bulten i fred framöver!

Håller med. Kan de inte bara göra privat väg av skiten med beväpnade vaktposter i var ände som släpper in de som bor längs vägen och administrerar 'nackskott DirEcKT' på alla andra som försöker åka på vägen.

Alternativt göra grusväg av den...
Blir så trött av att varenda gång man loggar in här så är det BultenBultenBulten i MC-relaterat... Lägg de trådarna i stockholmsdelen så de som är intresserade av den kan läsa det och vi andra slipper.

**Edit : Såg nu att den flyttats till Bilder/Filmer***

Du är inte lite inskränkt... Bulten ligger inte i Stockholm och den lockar fordon från alla möjliga håll - tex från Eskilstuna - vilket gör att det berör mer än stockholmare.

Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Kul att följa statistiken nu och få se att olyckorna är oförndrade, med en lätt ökning för att några krompråmar/första säsongare osv gått av just PGA räfflorna:huvet

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Glöm inte att du är tvingad att trycka på alla "bulten" trådar !!

Första gången jag ens yttrar mig i frågan... Har bara ledsnat på att se trådar om den vägen. Ber om ursäkt om jag inte beter mig tillräckligt svenskt och knyter näven i fickan och muttrar.

Du är inte lite inskränkt... Bulten ligger inte i Stockholm och den lockar fordon från alla möjliga håll - tex från Eskilstuna - vilket gör att det berör mer än stockholmare.

Och du är inte lite inavlad. Vet att den inte ligger I stockholm, men fortfarande tillräckligt nära för att stockholmare vill kalla området för sitt.

Toppen:tummenupp förslag BEVÄPNAD vakt vid Stockholms närmaste racerbana:arsele:D Å som Mattias skrev om räfflorna det blir ju inte värre än curbs:D
//Kunkel

Fanns en rejäl underton av ironi där.

Skall bli skönt att läsa dina inlägg i "Gnäll-forumet" !!!

Så fort den forumdelen öppnar så skall jag klaga på att 'bultentrådar' ligger i fel del av forumet...

Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
btw hoppas de gick bra för bilisten som tokkraschat i den skarpa kurvan med varning för skarp sväng. såg bara bilen i diket uppklippt tak helt sönderkvaddad.

den bilen har klotat hårt :näsblod, minst 4 bilar har jag sett som klotat hårt på bulten denna säsong......

det var ett gäng som var ute och testade räfflorna idag :D

dom var måttliga och smått sköna mot andra räfflor jag provat, kanske till och med bättre fäste med räfflorna då de räfflat de vita strecken:)

Kan inte du lära mig hur man gör det, det perfekta nedlägget!!

inte konstigt du tyckte att det var halt i fotokurvan, den såg ju ut som en leråker :D

Last edited:

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Haha, skoj för bed & breakfast-tanten, nu kommer det ju väsnas ännu mera när folk kör på vägen. =D

Laser

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2009
Hoj
ktm duke -02
fan va trevligt med räfflor! synd att det är för kallt att prova bara. får bli nästa säsong!

ps: fan vad jag hatar bulten, kan inte alla sluta skriva om bulten. :rolleyes:

bobo08

PMC Member
Gick med
20 Feb 2005
Hoj
BMW s1000rr GRÖN inte gul!! Gixxer 1000 K6a litehängigedition

Dax för lite geografi!

Bulten ligger i Stockholms län, Haninge Komun.

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
hur fan kan ni gnälla? ni har ändå inget å göra på andra sidan mittlinje..

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
fan va trevligt med räfflor! synd att det är för kallt att prova bara. får bli nästa säsong!

ps: fan vad jag hatar bulten, kan inte alla sluta skriva om bulten. :rolleyes:

är ju soligt flera dagar till, bara att klä på sig lite så får du testa räfflor :D

Haha, skoj för bed & breakfast-tanten, nu kommer det ju väsnas ännu mera när folk kör på vägen. =D

hade de gjort räfflorna djupare så hade de nog fått bygga bullerplank när bilarna kör :näsblod

Last edited:

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Se där ja ännu mer skattepengar åt h...vete på bulten(förutom dom som redan gått på allt olycksrelaterat på denna väg)!

Jag trodde dom skulle räffla på "riktigt" a´la riksväg 80 mellan falun-grycksbo som gör att muggen hoppar ur hållaren i bilen. Om de lyckas med att hålla alla på sin väghalva är det bra men jag tror att man kan klara ordentliga nedlägg över dessa och det tar nog bara en vecka eller två innan resterande kommit på det...

Tänker på alla grusade förhoppningar de boende utmed bulten kommer råka ut för då de tror att busåkandet kommer minska/sluta bara för att upptäcka att det inte hade någon effekt alls!

Skulle de hitta någon åtgärd som skulle göra buskörning omöjlig så kommer det inte upphöra utan bara flytta...

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Vägverket intelligensens högborg.... :tummenupp

Först lägger man ner miljontals kronor på vägnätet med jättefin asfalt på varenda väg där det bor typ 2-3 familjer som ska pendla dagligen :tummenupp

Sen river man sönder vägarna så att dessa familjers bilar vibrerar sönder och samman och vad fan tror de där i Högborgen :va i alla tider har väl folk velat test sina gränser :crash och tyvärr så gör ni ju det där med bravur 6 klotningar på en dag.

Bulten ett fenomen.:död

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...