WEST
Gudomlig sporthojare
Har du någon källa på det eller hittar du bara på?
Jag säger bara: Håll dig uppdaterad på SH-Bulten News
Glöm inte att du är tvingad att trycka på alla "bulten" trådar !!
Jag säger bara: Håll dig uppdaterad på SH-Bulten News
Man behöver inte trycka på trådarna för att störa sig på dom det kommer ju upp en ny bulten tråd varje dag så det räcker man ser rubriken för att bli less på de...
Ne flytta trådarna till 08 delen istället..
Vi kan väll starta en ny tråd i ämnet om ni vill!!
Står i olyckstråden, rapporterat av Nash Den 19/9 var det 6 olyckor.
...eller bruna.
( sorry )
Alternativt göra grusväg av den...
Man behöver inte trycka på trådarna för att störa sig på dom det kommer ju upp en ny bulten tråd varje dag så det räcker man ser rubriken för att bli less på de...
Ne flytta trådarna till 08 delen istället..
Kan bara hålla med faktiskt. Är det så svårt att hålla sig borta från Bulten? (under säsong)
Hittar du finns det en lika bra väg med ett lika bra fik någonstans söder om stan?
Hehe, nej, kanske inte.
Okej, jag får komplettera mitt förra inlägg med att fiket måste stängas också då.
Något mer jag glömt?
Er'u nyinflyttad eller....??Dax för lite geografi!
Bulten ligger i Stockholms län, Haninge Komun.
Jag tror faktiskt att räfflandet inte är något unikt för Bulten
Wilde verkar tvärtemot namnet rätt civiliseradskrev till VV och fråga hur dom tänkte med tanke på försämrat fäste mm..
fick svar en dag efter:
Hej Anna, Räffling i mittlinjen (mitträffling) är ingen försämring av vägen. Tvärtom är det som bl.a. annonsen från Dagens Nyheter anger en säkerhetshöjare. För motorcyklister kan mitträffling skapa obehag. Den kunskap vi har att luta oss mot indikerar att mitträffling inte skapar trafiksäkerhetsproblem för motorcyklister som korsar räfflingen i 70 km/h. Max- och medelhastigheterna på en stor del av motorcykeltrafiken på Länsväg 257 (Tungelstavägen a.k.a. Slingerbulten) är mycket höga. Detta har varit möjligt genom att vissa av förarna använt sig av hela körbanan. Detta har skapat situationer där dessa förare riskerat sitt och andra trafikanters liv. Räfflornas syfte ur detta perspektiv är att förhindra just detta beteende. Avsikten är att stödja säker motorcykelåkning, där hastighetsbegränsningen efterlevs och rätt körfält används. Med vänlig hälsning David Wilde
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|