Bulten är numera ... räfflad..

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Glöm inte att du är tvingad att trycka på alla "bulten" trådar !!

Man behöver inte trycka på trådarna för att störa sig på dom det kommer ju upp en ny bulten tråd varje dag så det räcker man ser rubriken för att bli less på de...


Ne flytta trådarna till 08 delen istället..
 

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Jag säger bara: Håll dig uppdaterad på SH-Bulten News
Man behöver inte trycka på trådarna för att störa sig på dom det kommer ju upp en ny bulten tråd varje dag så det räcker man ser rubriken för att bli less på de...


Ne flytta trådarna till 08 delen istället..

Vi kan väll starta en ny tråd i ämnet om ni vill!!
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
...eller bruna.


( sorry :glömdet )

:banana


Ja som träbåtsägare är man ju kanske ngt mer solbränd än dig ;) Kan du inte ta på dig byxorna iaf. Dina ben och röv ser ju rent engelskt bleka ut på avatarbilden :gnissla
 
Last edited:

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Den sortens räfflor har jag inget emot. Nu slipper man förhoppningsvis några möten på fel sida av vägen. :tummenupp
 

Rooster_65

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2008
Ort
Tullinge
Hoj
Kawasaki W800
sluta gnälla i tråden...

gör så här i stället:

Flytta all bultenbombning till en bana där den hör hemma..

Skulle vara sjukt kul att läsa när en bultenbombare skrivit i något sportskytteforum...

"Idag var jag ute och frisköt lite, körde både bakom ryggen och från höften, det är ju ingen bebyggelse där jag sköt och va fan folk har ju alltid skjutit i dom här trakterna..
Klart man kan träffa någon ibland men dom får ju skylla sig själva, då dom inte sett sig för.

I morgon tänkta jag lägga mig och skjuta tvärs över E4:an. grymt bra jaktskytteträning".


Exemplet ovan tycker jag tydligt avspeglar mentaliteten på många bultenpiloter, att man skrämmer skiten ur någon i ett möte över 200 knutar spelar ju ingen roll, bara det blir en ball film.

F***n bulten är en vanlig väg med bebyggelse, tror ni på fullaste allvar att dom boende längs bulten släpper ut sina barn så att dom kan gå/cykla till sina kompisar. wouldn´t think so...
Och fri fart försvann 1967, kanske dags att inse det.

Jag ber ödmjukast om ursäkt för att jag ryckte in som dagens moraltant.

Jag ber också om ursäkt för att jag använt ett flertal flerstaviga ord som dessutom är rättstavade (hoppas jag).

Heheh...vilket jäv*a ordbajseri detta blev då....
Mycket allvar, mycket ironi...ni som har något innanför pannbenet kan skilja på det.

Har jag trampat på någons tår............så går det över:arsele

Peter
 
Last edited:

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Appropå vägverke.... eh.. transportstyrelsen, vad har dom för agenda mer än nollvsionen?
det är ju ett statligt verk, nånstans måste man väl kunna få insyn i deras beslutprocesser, vilka nötter som jobbar där osv?
(deras hemsida verkar ju mest riktad till oss trafikanter, med ytterst lite info om vilka DOM är)

edit: det fanns ju info på VV hemsida, trodde inte dom existerade längre
http://www.vv.se/Startsida-foretag/Om-Vagverket/Organisation/
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Man behöver inte trycka på trådarna för att störa sig på dom det kommer ju upp en ny bulten tråd varje dag så det räcker man ser rubriken för att bli less på de...


Ne flytta trådarna till 08 delen istället..

Kan bara hålla med faktiskt. Är det så svårt att hålla sig borta från Bulten? (under säsong):)

Bara för att lugna debatten bland det "vanliga" folket så hoppas jag nästan att de inte bara nöjer sig med att fräsa spår utan även lägger till en massa farthinder....och rondeller, det är ju inne att bygga på varenda väg nuför tiden. :)

Nåväl, ingen idé för er att lipa. Alla som någon gång har åkt där, lagligt eller ej har hjälpt till att spä på frustrationen hos de närboende.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Hittar du finns det en lika bra väg med ett lika bra fik någonstans söder om stan?

Hehe, nej, kanske inte. :)

Okej, jag får komplettera mitt förra inlägg med att fiket måste stängas också då.

Något mer jag glömt?
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Dax för lite geografi!

Bulten ligger i Stockholms län, Haninge Komun.
Er'u nyinflyttad eller....??:hihi
Ska man spela Allan är det bäst att vara påläst.:7peta

Sträckan från Uringe till straxt innan Rikstensavfarten ligger i Botkyrka kommun.:fakta
 

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Ort
Östhammar
Hoj
Formally known as Gulan
Är väg 263 också en bmbrepa numera?
Jag har visserligen inte sett några bombare här, men vägen är räfflad och ingen gnäller vad jag vet.
Jag tror faktiskt att räfflandet inte är något unikt för Bulten, även om det säkert svider för många att erkänna det. Lika många bilister som hojister har svårt att klara svängar i högre tempo än 50 och måste därför fara ut i motsvarande körfält, så räfflorna kommer antagligen bli vanligare på alla kurviga vägar. Lite som tanken med kor och färister.
 

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Ort
Söderort
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
skrev till VV och fråga hur dom tänkte med tanke på försämrat fäste mm..

fick svar en dag efter:

Hej Anna, Räffling i mittlinjen (mitträffling) är ingen försämring av vägen. Tvärtom är det som bl.a. annonsen från Dagens Nyheter anger en säkerhetshöjare. För motorcyklister kan mitträffling skapa obehag. Den kunskap vi har att luta oss mot indikerar att mitträffling inte skapar trafiksäkerhetsproblem för motorcyklister som korsar räfflingen i 70 km/h. Max- och medelhastigheterna på en stor del av motorcykeltrafiken på Länsväg 257 (Tungelstavägen a.k.a. Slingerbulten) är mycket höga. Detta har varit möjligt genom att vissa av förarna använt sig av hela körbanan. Detta har skapat situationer där dessa förare riskerat sitt och andra trafikanters liv. Räfflornas syfte ur detta perspektiv är att förhindra just detta beteende. Avsikten är att stödja säker motorcykelåkning, där hastighetsbegränsningen efterlevs och rätt körfält används. Med vänlig hälsning David Wilde
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
skrev till VV och fråga hur dom tänkte med tanke på försämrat fäste mm..

fick svar en dag efter:

Hej Anna, Räffling i mittlinjen (mitträffling) är ingen försämring av vägen. Tvärtom är det som bl.a. annonsen från Dagens Nyheter anger en säkerhetshöjare. För motorcyklister kan mitträffling skapa obehag. Den kunskap vi har att luta oss mot indikerar att mitträffling inte skapar trafiksäkerhetsproblem för motorcyklister som korsar räfflingen i 70 km/h. Max- och medelhastigheterna på en stor del av motorcykeltrafiken på Länsväg 257 (Tungelstavägen a.k.a. Slingerbulten) är mycket höga. Detta har varit möjligt genom att vissa av förarna använt sig av hela körbanan. Detta har skapat situationer där dessa förare riskerat sitt och andra trafikanters liv. Räfflornas syfte ur detta perspektiv är att förhindra just detta beteende. Avsikten är att stödja säker motorcykelåkning, där hastighetsbegränsningen efterlevs och rätt körfält används. Med vänlig hälsning David Wilde
Wilde verkar tvärtemot namnet rätt civiliserad :tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top