Bulten 2008-09-04 ca kl 19.40 gul(?) mc med snutjag...

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Det är väl bättre om dom skulle ängna tiden åt att sätta dit Mördare, våldtäktsmän å pedofiler istället för att bråka om bagateller som fortkörning, regplåt å bakhjulskörningar...

Det tycker nog inte mördarna, pedofilerna och våldtäktsmännen :rolleyes:

Den här tråden, till bredden fylld av smart_asses som intalar sig själv en överflödig intelligens, har verkligen gjort min helg. Tack! :tummenupp
 

teddster

nybörjare på slangen
Gick med
7 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Bergatroll
Det som jag absolut mest av allt älskar med SH är att
trådarna spårar ur helt vansinnigt mycket! :D
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Ok..Så här ligger det till (bara så att alla snutrövslickare tar sig i kragen). Vi har RÄTT att ställa mycket höga krav på våra poliser. De är INTE vanliga människor. De förfogar över betydligt mer resurser än vanliga människor, de har betydligt mer och dyrare träning än vanliga människor och framförallt mycket mer kombinerad erfarenhet som de kan använda när de fattar beslut i vissa lägen. När de så jagar en snubbe på Bulten i hög fart glömmer snutkillarna något man kan räkna ut utan att ha doktorerat i statistik och det är att 3 hojar i hög fart innebär mer risk för omgivningen än bara 1 hoj. Inte nog med det...det handlar om proportioner. Reaktionen och åtgärderna plus risken för allmänheten måste stå i proportion till vad förövaren har åstadkommit för skada. Det brukar vara fucked up redan här. Mig har de skurit av och jagat för en sketen reg skylt i hjulhuset. Poliser SKA föregå med gott exempel och krav som ställs på deras omdömme SKA vara de högsta i vårt samhälle. Jag tycker fan inte att det är ett tecken på gott omdömme att jaga en snubbe på Bulten ..när poliserna VET att andelen ruggigt snabba hojar och kompetenta förare (sådana som klarar av att köra fort även med miniblinkers) är ganska hög just där och just då. Jag ser ofta rövslickar attityd mot polisernas agerande här och det hjälper inte ett skit. Poliserna ska veta BÄTTRE än vi andra och därmed basta. Så enkelt är det. Eskalera risken pga någon snubbe som kör för fort finns det ingen ursäkt för.

Jaga för fan tjuvar, pundare och annat avfall istället för att göra det lätt och riskfritt för SIG SJÄLVA.
 
Last edited:

homer63

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2008
Ort
08Söder
Hoj
äckligt fort
Ok..Så här ligger det till (bara så att alla snutrövslickare tar sig i kragen). Vi har RÄTT att ställa mycket höga krav på våra poliser. De är INTE vanliga människor. De förfogar över betydligt mer resurser än vanliga människor, de har betydligt mer och dyrare träning än vanliga människor och framförallt mycket mer kombinerad erfarenhet som de kan använda när de fattar beslut i vissa lägen. När de så jagar en snubbe på Bulten i hög fart glömmer snutkillarna något man kan räkna ut utan att ha doktorerat i statistik och det är att 3 hojar i hög fart innebär mer risk för omgivningen än bara 1 hoj. Inte nog med det...det handlar om proportioner. Reaktionen och åtgärderna plus risken för allmänheten måste stå i proportion till vad förövaren har åstadkommit för skada. Det brukar vara fucked up redan här. Mig har de skurit av och jagat för en sketen reg skylt i hjulhuset. Poliser SKA föregå med gott exempel och krav som ställs på deras omdömme SKA vara de högsta i vårt samhälle. Jag tycker fan inte att det är ett tecken på gott omdömme att jaga en snubbe på Bulten ..när poliserna VET att andelen ruggigt snabba hojar och kompetenta förare (sådana som klarar av att köra fort även med miniblinkers) är ganska hög just där och just då. Jag ser ofta rövslickar attityd mot polisernas agerande här och det hjälper inte ett skit. Poliserna ska veta BÄTTRE än vi andra och därmed basta. Så enkelt är det. Eskalera risken pga någon snubbe som kör för fort finns det ingen ursäkt för.

Jaga för fan tjuvar, pundare och annat avfall istället för att göra det lätt och riskfritt för SIG SJÄLVA.


:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp
 

Gösta

PotatoesMc.com
Gick med
7 Feb 2008
Ort
Haninge
Hoj
1000RR
jag har idag anmält mig själv för fortkörning på bulten

tack o hej leverpastej


mvh

__________________


mr wrx

har du klotat duckan??


massa rykten vett du:rolleyes:
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
jag har idag anmält mig själv för fortkörning på bulten

tack o hej leverpastej

Jaha, det är därför en del som åker den vägen har kamera på hojen, för att kunna styrka bevisningen när dom anmäler sig själva för fortkörning!

Det är nog bäst att ha det på film, annars får du ett sånt där brev "brott kan ej styrkas, fallet läggs ner i brist på bevisning"
 

Pizzabagarn

Guest
"brott kan ej styrkas, fallet läggs ner i brist på bevisning"

men det är väl då man tar in experten på bristande bevis....Mr Hamrén som är vassare på magic än Joe Labero....trollar fram vilka siffror som helst på piloten :D
 

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
men tjenare mannen, jag vill ju att vi skulle åka krokigt ner mot tälje, men du fortsatte rakt:rolleyes: ajja bajja, det ska svänga när vi kör:yoparty .
jaha jag skulle vilja få en kopia på filmen om det går=) skulle vara super kul:)

tjooo
Amen jag fattade ju inte att du ville fortsätta rejset åt det hållet, jag trodde du bodde längs den där vägen du svängde in på. Kändes som rena bakhållet när du plötsligt kom armbågandes genom kön. Krokigt hade varit bättre men du satt väl åt räkmackor när jag tränade spårvalet uppe på banan.

Klart du ska få se hur illa du betedde dig (ljudet kom inte med av okänd anledning) men först vill jag höra vilket tempo räserpoliserna höll. Kör dom sub 6 tror du?
Nu ska vi se om bildjäveln kommer med, den kan du skicka med i ditt erkännade tillsammans med ditt sönderklippta körkort :tummenupp
 

Bifogat

  • G(h)oStarPMC.jpg
    G(h)oStarPMC.jpg
    49.3 KB · Visningar: 367

Jolly

Bikerboyz Sthlm
Gick med
6 Jun 2006
Ort
Tokholm
Hoj
GSX-R 1000
Man kan aldrig ha för bråttom till en räkis på Hillen... det vet väl alla?

(sen så va väl inte ens armbågen i backspegeln)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top