Bulten 2008-09-04 ca kl 19.40 gul(?) mc med snutjag...

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Ok..Så här ligger det till (bara så att alla snutrövslickare tar sig i kragen). Vi har RÄTT att ställa mycket höga krav på våra poliser. De är INTE vanliga människor. De förfogar över betydligt mer resurser än vanliga människor, de har betydligt mer och dyrare träning än vanliga människor och framförallt mycket mer kombinerad erfarenhet som de kan använda när de fattar beslut i vissa lägen. När de så jagar en snubbe på Bulten i hög fart glömmer snutkillarna något man kan räkna ut utan att ha doktorerat i statistik och det är att 3 hojar i hög fart innebär mer risk för omgivningen än bara 1 hoj. Inte nog med det...det handlar om proportioner. Reaktionen och åtgärderna plus risken för allmänheten måste stå i proportion till vad förövaren har åstadkommit för skada. Det brukar vara fucked up redan här. Mig har de skurit av och jagat för en sketen reg skylt i hjulhuset. Poliser SKA föregå med gott exempel och krav som ställs på deras omdömme SKA vara de högsta i vårt samhälle. Jag tycker fan inte att det är ett tecken på gott omdömme att jaga en snubbe på Bulten ..när poliserna VET att andelen ruggigt snabba hojar och kompetenta förare (sådana som klarar av att köra fort även med miniblinkers) är ganska hög just där och just då. Jag ser ofta rövslickar attityd mot polisernas agerande här och det hjälper inte ett skit. Poliserna ska veta BÄTTRE än vi andra och därmed basta. Så enkelt är det. Eskalera risken pga någon snubbe som kör för fort finns det ingen ursäkt för.

Jaga för fan tjuvar, pundare och annat avfall istället för att göra det lätt och riskfritt för SIG SJÄLVA.

Håller med dig fullständigt, alla dgr på året.

Tycker det är mycket hyckleri, finns det NÅGON över huvudtaget som åker sporthoj som inte varje gång de är ute och åker gör sig skyldiga till så grova trafikbrott att de kostar körkortet.


De kan räcka upp handen nu.
 

ocke

jefe mecánico
Gick med
30 Jul 2004
Ort
örebro
Hoj
retta(Pitch Black) kx250 (vego)
Håller med dig fullständigt, alla dgr på året.

Tycker det är mycket hyckleri, finns det NÅGON över huvudtaget som åker sporthoj som inte varje gång de är ute och åker gör sig skyldiga till så grova trafikbrott att de kostar körkortet.


De kan räcka upp handen nu.

Hinner oftast 2-300 meter innan det är dax att kasta körkortet! :D
Varför överhuvud taget skaffa sporthoj om man ska brumma omkring på första alt andra växeln? Vissa knarkar och super för att förgylla tillvaron och andra åker hoj! Är inget konstigt med det, eller?
Snygg bild! :yoparty
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Hinner oftast 2-300 meter innan det är dax att kasta körkortet! :D
Varför överhuvud taget skaffa sporthoj om man ska brumma omkring på första alt andra växeln? Vissa knarkar och super för att förgylla tillvaron och andra åker hoj! Är inget konstigt med det, eller?
Snygg bild! :yoparty


Nä.. de e ju de som är hela grejen.. Man kan vara på hur dåligt humör som helst men efter en bombarrepa så mår man fint igen..
 

Henco_norr

#91 Bott & Pro superbike
Gick med
26 Jul 2006
Ort
Norrlänning i Karlskoga..
Hoj
Rc8R, Sx450F, Vivaro Buss å en Dodge
Jaga för fan tjuvar, pundare och annat avfall istället för att göra det lätt och riskfritt för SIG SJÄLVA.

Det vågar inte svenska polisen... De kan ju bli utskällda eller skadade i sitt farliga arbete...
Mycket lättare att sätta dit svenssons som bara står skamset å nickar när de blivit haffade...
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Till viss del kan det nog bero på faktiskt prioritering. Regeringen har uppställt vissa riktlinjer för hur många brott som ska uppklaras. Det är väldigt mycket lättare att få tag på en hojförare som har för liten skylt mitt framför patrullbilen än att leta efter en snodd stereo, okänd misshandlare eller våldtäktsman.
 

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
Tror jag kommit på hur man slipper moralgnället, man säger helt enkelt kommentaren som brukar komma från det hållet innan den sagts, då är dom tysta!

Kommentaren från gnällhållet är: :tråkad Så, nu kan ni vara tysta.

Filmen då, solen slog in i kameran och paja en del, inget ljud så dålig närvarokänsla. Kameran avdramatiserar hela skiten så kameramannen ser mer långsam ut än vad kawan är snabb. Den syns mest som en prick långt där framme dessutom. Alla vill ha hårdrock på mc-filmer så därför blev det inte det :tungan
Högerklicka å spara Åka med en Potatis.avi
 

Nicotin

Guest
Tror jag kommit på hur man slipper moralgnället, man säger helt enkelt kommentaren som brukar komma från det hållet innan den sagts, då är dom tysta!

Kommentaren från gnällhållet är: :tråkad Så, nu kan ni vara tysta.

Filmen då, solen slog in i kameran och paja en del, inget ljud så dålig närvarokänsla. Kameran avdramatiserar hela skiten så kameramannen ser mer långsam ut än vad kawan är snabb. Den syns mest som en prick långt där framme dessutom. Alla vill ha hårdrock på mc-filmer så därför blev det inte det :tungan
Högerklicka å spara Åka med en Potatis.avi

Gösta GÖR´T :tummenupp :arsele :yoparty :D
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Haha, no offence taken ;) Blev mest förvånad över att du trodde det var ett race, 100-140 på två-filigt är ju inte så fort och jag var bara på väg hem ;)

Håller mig på min sida vägen i alla kurvor/krön som det inte är sikt genom, det oavsett om jag kör med två eller fyra hjul, sen brukar det iofs vara rätt omoraliskt vad gäller fartgränser, slalomkörning, trafikljus, refuger, linjer etc.. Men jag är nog lite bud-skadad...

Som jag sa, man har olika referensramar...JAG har inte kört så snabbt på gatan på hela sommaren och nog tyckte jag det var lite blårök a la Scorpio 2,8i GL från din kärra...:hihi ;)

Jaså du är budslusk du med...körde bla för Pedal o Adena i min gröna ungdom, en bra skola i "kreativ" bilkörning :D :yoparty
 

Bikeporthans

Surskalle
Gick med
20 Dec 2007
Ort
Delsbo
Hoj
Tjänstefordon, mest Dorso.
Håller ju mig för god för forumgnäll i vanliga fall, men:

Är det den där typen av körning som ni i Sthlm har hojar och utrustning för en tjock bunt dollar, samt pröjsar typ ett socbidrag i månaden i försäkring för?:confused:

Har ju aldrig åkt hoj där nere (knappt bil heller), men har tänkt fara ned någon sväng för att hälsa på lite folk + prova lite hypeade vägar. Men. Det räcker nog med att ta en fika hos polarna.

(Nu kanske det finns andra vägavsnitt med mer kurvor och mindre mobila farthinder. Jag bokar inte av Sthlmsvängen bara pga en liten film på sh)
 

Gösta

PotatoesMc.com
Gick med
7 Feb 2008
Ort
Haninge
Hoj
1000RR
håller på ladda, men tydligen så blir det GÖR`T av det hela:näsblod


puss o kram

PS_ hojta till om vi ska leka med på kamera
 

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Ort
telyeah
Hoj
Husabürg, Scott
Filmen då, solen slog in i kameran och paja en del, inget ljud så dålig närvarokänsla. Kameran avdramatiserar hela skiten så kameramannen ser mer långsam ut än vad kawan är snabb. Den syns mest som en prick långt där framme dessutom. Alla vill ha hårdrock på mc-filmer så därför blev det inte det :tungan
Högerklicka å spara Åka med en Potatis.avi

Riktigt mysig filmsnutt :tummenupp
Bortsett från att det inte var nå ljud (motorljud dvs!) och lite flimmer var det riktigt bra filmat, vart sitter kameran?
 

Pizzabagarn

Guest
Fartgalen - det var synd att du inte svängde vänster för den repan är riktigt nice och det hade varit underhållande att ha på film :tummenupp

Placeringen av kameran var riktigt bra, skönt att slippa kåpglaset.

Jag som bara gillar kroatisk folkmusik var glad som slapp hårdrock :D
 
Last edited:

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
Det är ju perfekt att inte Gösta kan ladda filmen :tummenupp

Kameran sitter tejpad på undersidan av toppkåpan.

BikeportHans, för att se Bultens sträckning ska du kolla filmen Nicotin har i sin signatur.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top