Ok..Så här ligger det till (bara så att alla snutrövslickare tar sig i kragen). Vi har RÄTT att ställa mycket höga krav på våra poliser. De är INTE vanliga människor. De förfogar över betydligt mer resurser än vanliga människor, de har betydligt mer och dyrare träning än vanliga människor och framförallt mycket mer kombinerad erfarenhet som de kan använda när de fattar beslut i vissa lägen. När de så jagar en snubbe på Bulten i hög fart glömmer snutkillarna något man kan räkna ut utan att ha doktorerat i statistik och det är att 3 hojar i hög fart innebär mer risk för omgivningen än bara 1 hoj. Inte nog med det...det handlar om proportioner. Reaktionen och åtgärderna plus risken för allmänheten måste stå i proportion till vad förövaren har åstadkommit för skada. Det brukar vara fucked up redan här. Mig har de skurit av och jagat för en sketen reg skylt i hjulhuset. Poliser SKA föregå med gott exempel och krav som ställs på deras omdömme SKA vara de högsta i vårt samhälle. Jag tycker fan inte att det är ett tecken på gott omdömme att jaga en snubbe på Bulten ..när poliserna VET att andelen ruggigt snabba hojar och kompetenta förare (sådana som klarar av att köra fort även med miniblinkers) är ganska hög just där och just då. Jag ser ofta rövslickar attityd mot polisernas agerande här och det hjälper inte ett skit. Poliserna ska veta BÄTTRE än vi andra och därmed basta. Så enkelt är det. Eskalera risken pga någon snubbe som kör för fort finns det ingen ursäkt för.
Jaga för fan tjuvar, pundare och annat avfall istället för att göra det lätt och riskfritt för SIG SJÄLVA.
Håller med dig fullständigt, alla dgr på året.
Tycker det är mycket hyckleri, finns det NÅGON över huvudtaget som åker sporthoj som inte varje gång de är ute och åker gör sig skyldiga till så grova trafikbrott att de kostar körkortet.
De kan räcka upp handen nu.
Hinner oftast 2-300 meter innan det är dax att kasta körkortet!
Varför överhuvud taget skaffa sporthoj om man ska brumma omkring på första alt andra växeln? Vissa knarkar och super för att förgylla tillvaron och andra åker hoj! Är inget konstigt med det, eller?
Snygg bild!
Jaga för fan tjuvar, pundare och annat avfall istället för att göra det lätt och riskfritt för SIG SJÄLVA.
Tror jag kommit på hur man slipper moralgnället, man säger helt enkelt kommentaren som brukar komma från det hållet innan den sagts, då är dom tysta!
Kommentaren från gnällhållet är: Så, nu kan ni vara tysta.
Filmen då, solen slog in i kameran och paja en del, inget ljud så dålig närvarokänsla. Kameran avdramatiserar hela skiten så kameramannen ser mer långsam ut än vad kawan är snabb. Den syns mest som en prick långt där framme dessutom. Alla vill ha hårdrock på mc-filmer så därför blev det inte det
Högerklicka å spara Åka med en Potatis.avi
Haha, no offence taken Blev mest förvånad över att du trodde det var ett race, 100-140 på två-filigt är ju inte så fort och jag var bara på väg hem
Håller mig på min sida vägen i alla kurvor/krön som det inte är sikt genom, det oavsett om jag kör med två eller fyra hjul, sen brukar det iofs vara rätt omoraliskt vad gäller fartgränser, slalomkörning, trafikljus, refuger, linjer etc.. Men jag är nog lite bud-skadad...
Filmen då, solen slog in i kameran och paja en del, inget ljud så dålig närvarokänsla. Kameran avdramatiserar hela skiten så kameramannen ser mer långsam ut än vad kawan är snabb. Den syns mest som en prick långt där framme dessutom. Alla vill ha hårdrock på mc-filmer så därför blev det inte det
Högerklicka å spara Åka med en Potatis.avi
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |