Bunkra bensin?

mkillen

Steven Segal MC
Gick med
20 Apr 2006
nån som har tillgång till en stor tank o bunkrar bensin nu inför sommaren? :)

fan , 9,84 på den lokala macken (Shell Hammarbyhöjden), trodde man ju aldrig att man skulle få se igen när den stod i nästan 14 spänn :skrämd i somras!

Ja, varför inte, men tänk på att bensin är en färskvara...

3 månader så börjar det bli kinkigt...

6-12 månader så går det säkert i bilen, men men..

Det är väl totalt förbjudet om man ska vara moralkärring... tror brandrisken är ganska stor, har läst att folk gjorde de på de glada 70 talet och de small tydligen rätt bra när solen låg på....:fakta

Jag tycker vi här på sporthoj kan lägga ihop våra slantar och köpa ett tankfartyg som vi kan fylla med billig bensin :tummenupp När den är slut går vi vidare till att åka en gång om året till något oljeproducerande land i mellanöstern, köper soppan för 2 kronor litern och drar hem igen :tummenupp

Jag tycker vi här på sporthoj kan lägga ihop våra slantar och köpa ett tankfartyg som vi kan fylla med billig bensin :tummenupp När den är slut går vi vidare till att åka en gång om året till något oljeproducerande land i mellanöstern, köper soppan för 2 kronor litern och drar hem igen :tummenupp

Ryssland är närmare :)

Och Norge :gnissla

Om man nu är snål så tanka när det är kallt ute i en kall bil! spar man ju nån liter på :D

:) ... jag hade två Puch Dakota tankar på balkongen med bensin i hyreshuset till min Honda 125:a 1973 :D Tror t.o.m. att jag har bensinransoneringskuponger kvar någonstans.

Låter det inte som ganska mycket arbete för att spara några tusenlappar på en säsong.:va
Jobba över lite istället om det är så knapert:tummenupp

Femtio spänn? Då letar du bra...

Vad kostar ett paket cigg nu då? Pizza?

Billigast jag någonsin sett = Rumänien

Dyrast, dyrare än London = Norge / Narvik

Cigg ca 70 norska ( 77 svenska)

En pizza på peppes pizza kan kosta 350 spänn men hos turken ca 120 men är väl ett mellanting mellan vanlig och en familjepizza, har du tur kan du hitta för 80 norska men då kan de vara allt från labrador till råtta på :D

Gör så här,

* Köp en stor tank
* Fyll den med bensin
* Hyr nån som fraktar hit den

Sedan kan du få ha den på min tomt!

Undrar bara hur mycket du kommer tjäna! :näsblod

Det är kul att se kreativiteten o tankegången hos alla MC fantaster när det är off season! :D

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick