Bunkra bensin?

Varför köper vi inte en j...a massa olja nu och fyller en sjö eller något så det räcker i 100 år. Då har vi olja dubbelt så länge som alla andra, sista dropparna lär ju inte bli gratis.

För övrigt tycker jag det är för jävligt att våra efterblivna kusiner i väst som har olja motar bort oss med sin dyra öl och ännu dyrare tobak, jävla norrmän:D

Ja, varför inte, men tänk på att bensin är en färskvara...

3 månader så börjar det bli kinkigt...

6-12 månader så går det säkert i bilen, men men..

De siffrorna tror jag inte på för en sekund.

Det är väl fler än jag som fyller tanken innan vinteravställningen och ännu har, i vart fall, jag inte märkt av något problem på våren.

det handlar inte om pengar, utan känslan av att göra en bra affär! :2cool

-har inte tillgång till stora tankar eller dunkar, men har iaf en 10 liters dunk som jag ska fylla. :wiggle

Sen en vacker dag i sommar så ska jag tanka min kära hoj med denna soppa...o undrar ni varför jag åker runt med ett sånt leeende :D på läpparna så är det för att jag åker runt med denna soppa! :banana

Under bensinkrisen på 70-talet gjorde många så där. De hamstrade bensin i alla möjliga plastdunkar som inte var godkända. Så det var flera olyckor i media där soppa hade läckt i på garagegolvet under natten varvid det vart rensprängt ned till betongplattan när bilägaren tände lyset för att ta ut bilen på morgonen. :brinnerup

det handlar inte om pengar, utan känslan av att göra en bra affär! :2cool

-har inte tillgång till stora tankar eller dunkar, men har iaf en 10 liters dunk som jag ska fylla. :wiggle

Sen en vacker dag i sommar så ska jag tanka min kära hoj med denna soppa...o undrar ni varför jag åker runt med ett sånt leeende :D på läpparna så är det för att jag åker runt med denna soppa! :banana

Jag tycker vi här på sporthoj kan lägga ihop våra slantar och köpa ett tankfartyg som vi kan fylla med billig bensin :tummenupp När den är slut går vi vidare till att åka en gång om året till något oljeproducerande land i mellanöstern, köper soppan för 2 kronor litern och drar hem igen :tummenupp

synd att man måste sortera ut bensinen från oljan :P har du inte gått på kemi lektionerna :va

du menar väl att man måste raffinera oljan för att det ska bli bensin och en massa skojiga vätskor :P

ja :) och det gör dom inte i mellanöstern utan det gör dom i landet som vill ha oljan :P , har aldrig sett på tv att en båt med 1 miljon liter BENSIN har åkt ut i havet :P bara olja :tuttar :D
men köp olja , raffinera det själv och få massa olika gaser och sånt så är du fan rik sen :yoparty

edit : och om ni åker varje år ... tänk då på hur mycket bensinen för skeppet kostar också :P blev helt plötsligt inte så himla billigt :gnissla

Last edited:
ja :) och det gör dom inte i mellanöstern utan det gör dom i landet som vill ha oljan :P , har aldrig sett på tv att en båt med 1 miljon liter BENSIN har åkt ut i havet :P bara olja :tuttar :D
men köp olja , raffinera det själv och få massa olika gaser och sånt så är du fan rik sen :yoparty

som ex. USA köper olja från Iran. Raffinerar skiten och sedan säljer bensinen dyrt tillbaks till Iranierna.
Förstår mig inte på Iranierna, de har hjärnan för att hålla på med kärnvapen men inte bygga ett raffineri för att raffinera sin egen olja :S

Under bensinkrisen på 70-talet gjorde många så där. De hamstrade bensin i alla möjliga plastdunkar som inte var godkända. Så det var flera olyckor i media där soppa hade läckt i på garagegolvet under natten varvid det vart rensprängt ned till betongplattan när bilägaren tände lyset för att ta ut bilen på morgonen. :brinnerup

Jag var en av dom som hamstrade bensin när priset steg med 25 öre,
från 2 spänn till 2,25, (fast jag använde bensinfat.)
Idag bryr jag mig inte, jag tycker att det är värt kostnaderna att hålla
på med det jag tycker är kul.
Fast ärligt talat, så försöker jag få ner bränsleförbrukningen på
hobbybilen under 2 liter milen.:D
Men med de få mil som det blir, är inte totalkostnaden så hög.

Jag var en av dom som hamstrade bensin när priset steg med 25 öre,
från 2 spänn till 2,25, (fast jag använde bensinfat.)
Idag bryr jag mig inte, jag tycker att det är värt kostnaderna att hålla
på med det jag tycker är kul.
Fast ärligt talat, så försöker jag få ner bränsleförbrukningen på
hobbybilen under 2 liter milen.:D
Men med de få mil som det blir, är inte totalkostnaden så hög.

Ok :D

Jag var ju liten då, men jag minns att det vuxna pratade om det. Hemma hos en lekkamrat minns jag att det stod en massa 25 liters plastdunkar med bensin i garaget.

som ex. USA köper olja från Iran. Raffinerar skiten och sedan säljer bensinen dyrt tillbaks till Iranierna.
Förstår mig inte på Iranierna, de har hjärnan för att hålla på med kärnvapen men inte bygga ett raffineri för att raffinera sin egen olja :S

kan ju vara därför dom e så urfattiga där nere och dom har ändå världens största och viktigaste resurs :P och usa kanske tvingar dom till att köpa tillbaka de !!!!!!!! :O :D

Använder man ett helt tätförslutet kärl (exempelvis en plåtdunk som är helt tät) så skall bensin räcka hur länge som helst (nästan) enligt en artikel i BIKE detta året.

Så har man en jävla massa oljefat t.ex som man kan förvara på bra sätt så lär man ju göra sig en rejäl hacka. Nu jämfört med sommaren så hade man ju tjänat 4kr/l så.

Jag har haft samma tankar som du, att försöka spara lite... och det är inte fel.:tummenupp Var lite kreativ så kanske du hittar en lösning.

Förvänta dig dock inget stöd här på sh, för har du inte råd att tanka eller försäkra din moppe så gör du bäst i att kränga skiten och köpa en damcykel.

Lugna dig lite till i sommar (eller när soppan kostar 20kr/lit) så ska du se högljuda rop/trådar på att nu ska vi protestera och demonstrera, precis som fransmännen, för att det är så dyrt.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick