Bunkra bensin?

Dagens soppa är så hårt crackad med tillsatser om man lagrar den i plastkärl så är den förstörd inom ett halvår, om du har det i plåtkärl så håller den betydligt längre.

Även bensinen som militärn använder / använde är annorlunda än för oss konsumenter. Den är inte "krackad" och håller högre kvalitet.

Just för att bensinen inte ska bli obrukbar om vi skulle ligga ute i krig t.ex.

Deras soppa håller 10-15 år skulle jag tro. Bättre kvalitet helt enkelt, inte tillfört lika mycket slaggprodukter / skit.
Kanske inte riktigt va, i Skövde är det vanlig Preemsoppa som skvalpar i tankarna. Hur jag vet? Jo, det är jag som kör dit den serru. Hur mycket som helst nästan.

Med tanke på hur mycket man måste hosta upp för att lagra, låt säga 1000 liter för att det ska löna sig, så känns det som att man måste relatera det till vad man förlorar i ränta på pengarna. Man spar kanske ihop till en korv på Shell till slut, förutsatt att priset inte sjunker ännu mer.

Ett stk oljefat kostade igår 29.48 dollar.
Vilken ort i Svea kommer att vara först under 9kr ???

Som Swedie sa 2500L.

Tanka upp volymen så fort det går under 9kr , sen börja att använda till sommaren.
Hoppas att soppan är dyrare då annars blir det som att skita sig själv i näven.

Diesel köper man av privatpersoner som slutat elda med villaolja. Färgad men hur stor är chansen att bli stoppad egentligen? Hur som helst körde jag hela sommaren på soppa för 5 kronor litern i en bil som tog en halvliter milen. Lagrade skiten i fat och tankade bilen med en skräppump från biltema. Varför tillverkas det inga motorcyklar med turbodieslar i? :rolleyes:

Diesel köper man av privatpersoner som slutat elda med villaolja. Färgad men hur stor är chansen att bli stoppad egentligen? Hur som helst körde jag hela sommaren på soppa för 5 kronor litern i en bil som tog en halvliter milen. Lagrade skiten i fat och tankade bilen med en skräppump från biltema. Varför tillverkas det inga motorcyklar med turbodieslar i? :rolleyes:
Harley´s är väl inte så nogräknade med vad som hälls i?

Nu när jag förmodligen fått Bandidos efter mig (som kanske är det säkraste man kan ha efter sig då de aldrig lyckas ha ihjäl någon) så vill jag bara ha sagt att jag köpte fulolja av en bonde för tre kronor litern hela förra vintern. Sotarn fick fullt upp, men den jävla branschen kan gott få jobba med tanke på att asen inte ens har med sig en sketen stegjävel för att utföra jobbet de tar 1000 spänn i timmen för.

kan man köpa såna där tomma fat nånstans?

vore iofs inte bara för ev. besparing, smidigt o kunna tanka i garaget!

5 år har jag hört om de är helt förslutna i tex ett oljefat eller liknade.

Tyvärr är jag en av de där som betalar mer i försäkring varje år än för bensinen så just för hojåkning har jag aldrig reflekterat över att bunkra, men sjunker priserna väldigt så kan det vara en intressant tanke.

Bensin

I lördags sparka jag igång crosscykeln för första gången sen oktober 06.
Tog väl 7-8 kickanden innan den gick igång. Nu har jag ju inte suttit på hojen sen 26 månader tillbaka men tyckte mig inte märka nåt större fel på soppan.

I lördags sparka jag igång crosscykeln för första gången sen oktober 06.
Tog väl 7-8 kickanden innan den gick igång. Nu har jag ju inte suttit på hojen sen 26 månader tillbaka men tyckte mig inte märka nåt större fel på soppan.

2Taktare är dock inte lika känsla iga för oktanhalten, som annars brukar sjunka om de får stå några år.

HA HA HA :rofl

NU är ni inte så kaxiga va????

Här sitter jag med mina hundratals liter för 9.30:-/litern...o ni får tanka DYRT

ha HA ha HAHAAHHAHAHAHHAH!!!!

:rofl

Har funderat länge på att bunkra diesel. Nu är ju även den riktigt billig och eftersom att jag kör en ca 4000mil per år så borde jag lyckas klämma 3000mil från egen tank.

Är det Ecopar eller vilket miljödiesel bolag det nu var som kan kan köpa 2500L i färdig tank som man endast betalar en liten deposition för. Sen är det bara tuta och köra, ringa och beställa nytt när det börjar sina och utbytessystemet är igång.

Lite sugen är jag, trots att dieseln kostar 10,50 plus moms.

Glöm inte att använda en cistern som är besiktigad och godkänd av miljönämnden i din kommun.
Ta med denna kostnad i era beräkningar och inse snabbt att det krävs stooora mängder för att plussa.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick