Bunkra bensin?

nja, 10 000, tanken kostar ju 5000 :mattias

undra om grannarna blir glada om ja ställer en sån där på tomten :1pajas

-ska vi gå ihop ett gäng o hyra in oss på en sån här? :)

LB_oljelager_lager__121878h.jpg

Last edited:
vad gäller lagringsduglighet så köpte farsan i slutet på -70talet eller tidigt -80tal en 14-1500liter soppa från en mack som var nedlagd innan dom kom och tömde tankarna och pumpade upp i gamla oljefat.
Ett sådant fat blev parkerat och bortglömt tills jag hittade det -95.

Körde båten på den soppan i några dagar(ca:35lit/timme) och den gick inte en knop långsammare än på färsk soppa,fick dock filtrera bort all rost genom melittafilter och bottensatsen var mest vatten men med liten plånbok så var det ett välkommet tillskott ändå.

Så,känner ni för att spara lite soppa till sommaren så är det lugnt,den lilla energiförlusten det skulle kunna vara märker ni knappt,i synnerhet inte med tanke på att blyfri soppa har bättre lagringsegenskaper än den gamla blyade.

Henrik

En farmartank, som visas tidigare i tråden vore det enda rätta!
Rättså bra vinst/besparing till sommaren om det kostar 14-15:-/l då.

vad gäller lagringsduglighet ....

Så hade svenska försvaret stora jävla bergrum fulla med bensin.

Det var riktig bensin, sån med bly i....

Tyvärr började blyet att fällas ut ur den stillastående soppan så tillslut höll den inte riktigt samma höga kvalitet.

Det lär väl lagras på annat sätt nu, men diesel och flygbränsle finns nog kvar i ihåliga berg....

Femtio spänn? Då letar du bra...

Vad kostar ett paket cigg nu då? Pizza?

Billigast jag någonsin sett = Rumänien

Dyrast, dyrare än London = Norge / Narvik

Lite ot men whattafack
Vi gick in på första bästa place ikväll och köpte bärs. 40 nok. Oslo är mkt dyrare, de får man ha i åtanke

De billigaste jag köpt i norge är 29nok

Cigg hmm vet bara att ett litet pkt kostar 40nok

Big mc och co 90nok

Pizza sjuuukt dyrt. 110-140 nok!

Det är framförallt snabbmat, alkohol och tobak som är dyrt här(straffskatt). Resten är som ungefär som i svea, bortsett från valutaskillnaden då förstås
Inget land man turistar i precis :D

Last edited:
Tycker ändå att det är ganska billigt att köra hoj. Till och med i sommras när soppan låg på 14.59 så gick en full tank på 190kr.
Bara tanka och köra:hojsmilie

Soppa priset lär inte åka upp dom niverna på ett bra tag pga de ekonomiska läget.

Så även om nån har en farmartank o toppar den me 10 kubik så lär inte vinsten bli så där skithög - soppan kanske ligger runt 12 spänn nästa sommar pga av den låga efterfrågan.
Skulle den riskera att åka upp i 15 spänn så skulle de ju va nån mening...

Då dom flesta måste syssla me stavgång,tv spel o terapiarbete då dom blivit av me jobbet....så soppan lär oljebolagen få rea ut...

Skulle inte bli förvånad om det låga soppapriset nu blir toppat med en extra "miljöavgift".
Rättare sagt,jag skulle bli förvånad om det inte blev en.

Henrik

Jag tycker det är förjävligt att bensin som förstör våran miljö kan kosta 10:- L, borde kosta ialf 20kr L så folk börjar tänka på hur de använder sina fordon.
Ne dubbelmoral är vad miljötänkandet är, vi i Sverige borde föregå med bättre exempel för omvärden.

Chanco du tycker inte det är konstigt då att dom bränslena som är bra för miljön oftast är dyrare än bensinen?

Jo dubbelmoral som jag skrev, därför tycker jag bensin borde kosta över 20kr så att folk börjar köra vettiga drivmedel så att det blir förmånligt att köra mer rätt även att det blir press på att ta fram rena sätt att transportera sig, visst Sverige är ett litet land men någonstans måste det börjass.

du är bara utsatt för falsk propaganda. Människans inverkan på miljön är minimal. Klimatförändringen hade skett oavsett människans vara eller icke vara. :fakta
Visst har vi alltid haft klimatförändringar, röka är inte skalidligt man dör ialf, samma dumma liknelse.

Kan rekommendera Venezuela för den som sitter och funderar på en att köpa en oljetanker och åka och handla. Överlägset billigast i världen, senast jag kollade så låg literpriset på 18 öre.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick