Busted!!!!

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Ort
Örebro och i garaget
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
Mr Helmut skrev:
2578296 Ägde en 125a som hade skurit och jag ställde av den för att kunna renovera den. Hade fått ihop den runt 00:00 och skulle då ut på en test tur för att se om den funkade. Oförsäkrad, blinkers låg hemma med kåpor, regskylt också osv. Stannade på shell för å ta en korv (hade tokmeckat hela dagen) så kommer polisen körandes fram till cykeln och börjar kolla på den.

Fan tänkte jag och sa de högt. De är lungt sa en full kille inne på macken, jag säger din far körde den hit på släp.

När polisen kommer in på macken för å prata med mig så skriker den fulla killen ur sig HAHA ni kan inte göra nått för han körde inte hit den fick prata ett tag med dom sen åka iväg:D
jäklar Alex de där kan man kalla tur, fasen asså du kunde ju åkt dit för en massa saker annars :D
 

slangarn

DP ;)
Gick med
28 Mar 2005
Ort
Skåne
Hoj
Flera :P
Stannar aldrig själv på nån väl synlig mack mm, tankar upp hojen hemma innan man drar ut på bus.
Gäller att hålla sig rullande då farbro gris finns i närheten då har de inte en suck.:tummenupp
 

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Ort
Örebro och i garaget
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
Olofius skrev:
2576270
Vad tror ni om vår situation, Lätt att vara efterklok men hade vi klarat oss undan i och med att vi inte hade hojarna igång eller nånting?
Hade vi gått in på MAXs direkt, Hade de kommit in och hämtat oss?
jag tror inte att ni kunde gjort så mycket åt situationen genom att prata er ur den elelr liknande, jag tycker jag ahr märkt att det helt beror sej på vilket humör poliserna är på, vet en som stannade mej för en sak för ett tag sen han sa bara att ja de är väl onödigt o få böter dom pengarna kan du ju göra en massa annat kul för istället så se till o fixa de här nu, så vill jag inte se att du åker så här igen!
schysst polis:yoparty
 

RedKnight

Bränt gummi luktar gott
Gick med
23 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
En sån där ..... Ninja
Olofius skrev:
2577594 Ville inte ha en massa moralpredika om blinkers att vara eller icke vara.... ta en motard som är laglig så ser den ut som skit....(enligt moi) Ville bara undra om ni tror man kunde klarat sig undan/snackat oss ur situationen....

No offense....

Du kunde försökt snacka omkull "charmat" den kvinnliga aspiranten om hon var snygg vill säga. Man vill inte snacka i kull en ful polis. :tuttar

Tråkigt det som hänt, sista turen kunde väl ha slutat lite roligare.
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Lobo Gixxer skrev:

Sen... Får snyyten ge böter OCH ombesiktning samtidigt? Är det inte det ena eller det andra som gäller?
Snubben som köpte min hoj åkte dit på regplåt, blinkare å lite annat. Han fick inga böter men ombesiktning.



Antar att det är ok för dem att ge både böter & kräva ombesiktning. Annars gör de fel landet över då jag vet de som fått både och.....vid samma tillfälle.

Ganska konstigt egentligen. Är de upp till dem att betämma VILKET av felen de skall bötlägga & vilket/vilka de överlämnar till besiktningen, då de kunnat bötfälla för alla delarna samtidigt.

Handlar det om att de är schysta en sådan gång? Att man får betala lite & få chansen till att rätta till det övriga?


/// Ullis :cdevil
 

Devil 41

Ny medlem
Gick med
8 May 2005
Ort
Vännäs
Hoj
Kawasaki
Olofius skrev:
2576270 Skojade lite om att det skulle bli årets sista runda denna lördag och fan vet om det inte blir så.....
Tog först en runda på en blöt skogsväg och missbedömde min fart i en kurva, Kom ut på en berghäll i mossan och bromsade givetvis omkull mig....:mad: Ingen fara med varken mig eller hojen, Lite ont i knäet bara men skit i det....:yoparty

En timme senare är vid utanför Max i Kallekrona, Ska in och käka och drar en sista kort wheelie innan vi svänger av. När vi har hoppat av hojarna ser vi landsfiskalen komma med blåljusen på, Ähh... Han ska väl inte in här trodde vi...

Aj aj aj va fel vi hade:huvet Det hoppar ut en gubbe och en ung kvinnlig aspirant, "Jahaja, Idag är vi ute och kör på bakhjulet ser ja!"
Enannan spelar lite dum och dementerar kvickt: "Nja... Det vet jag inte"

"Nähä, då måste jag ha drömt det" säger gubben och spänner ögonen i mig.:mad:
Fuck, Det här är nog på riktigt tänkte jag....

De börjar syna hojarna från topp till tå, Jag får anmärkning på det mesta, Inga blinkers, Regskylten, Bullernivå, + Kör med bandäck.
Gubben menar på att han bara ger mig böter för skylten, Resten får jag en ombesiktning på, Likadant för polaren. Den tredje av oss hade plåten där den skulle va så han klarade sig undan böter, Fick en ombesiktning för blinkers dock..... Så slutade denna säsongen, Inte kul men det va väl bättre än att skrota hojen eller skada sig ordentligt tänkte vi.

Vad tror ni om vår situation, Lätt att vara efterklok men hade vi klarat oss undan i och med att vi inte hade hojarna igång eller nånting?
Hade vi gått in på MAXs direkt, Hade de kommit in och hämtat oss?

Bifogar ett par bilder som jag lyckades knäppa.....

Det finns ingen lag på blinkers,om du vill kan du visa körriktningen med hjälp
av dina armar.
I det militära är det armarna som gäller när man skall visa åt vilket håll man skall svänga.
 

stephenj

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Rimbo
Hoj
Hjuling
Devil 41 skrev:
2578758 Det finns ingen lag på blinkers,om du vill kan du visa körriktningen med hjälp
av dina armar.
I det militära är det armarna som gäller när man skall visa åt vilket håll man skall svänga.


:va :confused: :va Jodu, från början av 80-talet är det krav och krav på indikatorlampa för blinkers infördes 84. Militärfordon är undantagna detta....
 
Last edited:

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
slangarn skrev:
2578633 Stannar aldrig själv på nån väl synlig mack mm, tankar upp hojen hemma innan man drar ut på bus.
Gäller att hålla sig rullande då farbro gris finns i närheten då har de inte en suck.:tummenupp

Exakt!

Jag blev av med mitt körkort pga tom tank, bara att stanna snällt...:huvet
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Mr EmCom skrev:
2576299 jag visste inte äns att det va olagligt :confused:

när dom stoppade mig för ett tag sen frågade dom varför jag inte hade några blikers, jag sa att det inte va några på när ja köpte dom, han ba: ok.

Enligt syrrans förre pojkvän "han är snut" så gällder detta "Om fordonet inte har blinkers original så är det godkänt att signalera färdväg med vänster respektive höger arm" altså, sitter det blinkers original på hojjen så måste du ha det annars inte.
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
wdac skrev:
2578876 Enligt syrrans förre pojkvän "han är snut" så gällder detta "Om fordonet inte har blinkers original så är det godkänt att signalera färdväg med vänster respektive höger arm" altså, sitter det blinkers original på hojjen så måste du ha det annars inte.

Men är inte det som bilbälten?
Jag hade en bubbla från -65. Det krävdes inte bälten i baksätet, då den tillverkades på den tiden då det inte var lag på det. Men om en bil tillverkats utan bilbälte EFTER att lagen trätt i kraft....då måste det eftermonteras. Samma borde således gälla hoj & blinkers.

// Ullis :cdevil
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Varför håller ni* inte er till www.bike.se istället?




Ja, ni vet vilka ni är.
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Olofius skrev:
2577594 Ville inte ha en massa moralpredika om blinkers att vara eller icke vara.... ta en motard som är laglig så ser den ut som skit....(enligt moi) Ville bara undra om ni tror man kunde klarat sig undan/snackat oss ur situationen....

No offense....
Det gör den iallafall.
Så jävla omoget/pubertalt med din inställning, har du uppnått körkortsålder ens?
M.ov.h.
 

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sthlm/Tyresö
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Lundberg skrev:
2578606 jag kan ändå allt numera så inte behöver jag en bok inte! :huvet

Hoppas bara du hoppade över kapitlet: polismans tecken. Annars lär det inte bli en lång hojsommar med en superduke:D
 

sleepy_K4

65 blå/gröna kontant på bordet =)
Gick med
10 Aug 2006
Ort
Landskrona
Hoj
ingen nu mera
man behöver väl inte blinkers .. man får andvända händerna som signal .. men då får där inte sitta några blinkers runt om .. det imformationen har jag fått av ett par chopper killar .. men dom har kanske fel ?
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
sleepy_K4 skrev:
2579043 man behöver väl inte blinkers .. man får andvända händerna som signal .. men då får där inte sitta några blinkers runt om .. det imformationen har jag fått av ett par chopper killar .. men dom har kanske fel ?


Präsisss. Och i mörker kan man hålla i en fick_lampa som man blin_kar med. men då får det inte sitta blinkers på hojen för då blir det äckstra tyd_ligt likcsåm. Präsiss.

Jobbar chopper_killarna på NASA?
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Zee skrev:
2579073 Präsisss. Och i mörker kan man hålla i en fick_lampa som man blin_kar med. men då får det inte sitta blinkers på hojen för då blir det äckstra tyd_ligt likcsåm. Präsiss.

Jobbar chopper_killarna på NASA?

Bara en nyfiken fråga.

Skriver du på det där sättet för att dölja att du inte kan stava, eller gör du det för att du tycker att det är lite coolare/roligare etc??

Det räcker med ett JA eller NEJ på frågorna.

Ullis :cdevil
 

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Olofius skrev:
2576270
De börjar syna hojarna från topp till tå, Jag får anmärkning på det mesta, Inga blinkers, Regskylten, Bullernivå, + Kör med bandäck.
Bandäck, menar du slicks då? Det måste väl vara skitkasst att köra med på gata, speciellt när det är kallt ute?
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Ullis skrev:
2579106 Bara en nyfiken fråga.

Skriver du på det där sättet för att dölja att du inte kan stava, eller gör du det för att du tycker att det är lite coolare/roligare etc??

Det räcker med ett JA eller NEJ på frågorna.

Ullis :cdevil


NEJ. JA/JA.

Fler frågor?
 

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
Olofius skrev:
2577594 Ville inte ha en massa moralpredika om blinkers att vara eller icke vara.... ta en motard som är laglig så ser den ut som skit....(enligt moi) Ville bara undra om ni tror man kunde klarat sig undan/snackat oss ur situationen....

No offense....

Det är just sånt tänkande som gör att vi får högre och högre försäkringspremier..

Lobo Gixxer skrev:
2576369
Sen... Får snyyten ge böter OCH ombesiktning samtidigt? Är det inte det ena eller det andra som gäller?
Snubben som köpte min hoj åkte dit på regplåt, blinkare å lite annat. Han fick inga böter men ombesiktning.

:huvet
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
sleepy_K4 skrev:
2579043 man behöver väl inte blinkers .. man får andvända händerna som signal .. men då får där inte sitta några blinkers runt om .. det imformationen har jag fått av ett par chopper killar .. men dom har kanske fel ?

På hojar tillverkade före 1975 (eller var det 1974 :va ) så behöver man ej ha blinkers. Många chopperbyggare kör därför med gammal ram och papper.

/J
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top