Originally posted by jonas47
Denna grop har jag gjort
Nu börjar det likna nått
Originally posted by jonas47
Denna grop har jag gjort
petter skrev:pröva lite med olika gaser i olika blandningar i olika mängder i tex. plastpåsar eller pet-flaskor. sköt en del acetylen-syrgas i yngre år, 10-liters plastdunk smäller hyffsat men polaren körde med sopsäck, tyvärr var jag inte med men det lät en del kan jag tro. tänd med eltänding eller med bensin (hälla-tända-kuta).
Gnällspik skrev:Idag låg jag sist i en karavan om en par tre-fyra bilar som alla låg och segade bakom en lastbil.
Plötsligt hör jag en dånande smäll, som underligt nog lät som den kom bakifrån. Jag tittade förvirrat i backspegeln och undrade om det var nåt med min Buick som gått i kras. Men den brummade snällt.
Då ser jag ett moln av bränt gummi framför mig och slamsor av lastbilsdäck som virvlade över vägen.
Det lät väl inte direkt som en sprängd dynamitkubbe, men det var ändå en rejäl knall med tanke på att den rungade över nejden så dant att man tappade dess bäring. Jag låg i alla fall minst hundra meter bakom.
Jag är rädd för att om du fyller däcket med gas och fjuttar på så kommer du göra en spektakulär kaststjärneimitation medan dina fötter blir kvar i stövlarna som flyger åt varsitt håll.
Men visst, kör på bara.
http://www.darwinawards.com/
Gnällspik skrev:Idag låg jag sist i en karavan om en par tre-fyra bilar som alla låg och segade bakom en lastbil.
Plötsligt hör jag en dånande smäll, som underligt nog lät som den kom bakifrån. Jag tittade förvirrat i backspegeln och undrade om det var nåt med min Buick som gått i kras. Men den brummade snällt.
Då ser jag ett moln av bränt gummi framför mig och slamsor av lastbilsdäck som virvlade över vägen.
Det lät väl inte direkt som en sprängd dynamitkubbe, men det var ändå en rejäl knall med tanke på att den rungade över nejden så dant att man tappade dess bäring. Jag låg i alla fall minst hundra meter bakom.
Jag är rädd för att om du fyller däcket med gas och fjuttar på så kommer du göra en spektakulär kaststjärneimitation medan dina fötter blir kvar i stövlarna som flyger åt varsitt håll.
Men visst, kör på bara.
http://www.darwinawards.com/
MackeNo1 skrev:Om du funderar på att göra något dylikt på din GSX-R 1000 -03 så skulle jag bra gärna vilja se hur den ser ut?
Den lär ju bara vara skrot om du är villig att göra ett sånt här experiment på den, eller så har du FETT med casch
AleX skrev:satt o tänkte lite.. om man häller i tröd så kommer det inte att explodera.. om ni provar o tända på en tom flaska me lite tröd i så brinner de bara ingen explotion..
GIXxXER skrev:butangas brinner väl bara, ingen sprängverkan. helium bör ju med fungera bra vid mycket liten mängd då det är en satans kräm i detta.
ta butangas
triple skrev:Alltså OM, jag säger OM du skall ge dig på något sådant tror jag att det är bättre att fylla däcket enbart med gas. Blandar man t.ex. väte och luft (eller syre) kommer det att smälla som F-A-N. Har du rent väte så måste vätet först blandas med syre (luft..) innan det brinner, då får du en kraftig flamma, annars flyger du till månen…
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|