Bye bye körkort

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
XR600R SM -94
Kör en bil mot rött: halshuggning jäms med fotknölarna.
Kör en mc mot rött: alla kan göra fel nån gång.
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Alltså - seriöst - man kan missa en skylt/rödljus en gång - gör man det två gånger inom loppet av femton minuter tycker jag inte man ska gnälla om polisens agerande här.

Skärpning!
 

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Timrå
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
2991444 klart som fan han ska ha kortet kvar.. Alla kan väll göra misstag! asså, överklaga hos tingsrätten. Föresten kan dom ta kortet på plats? det är väll ett beslut tingsrätten tar?
Köra mot rött = körkortet kan dras in på plats. Att göra det två gånger... ja det är ju garanterat att man blir av med det då. Sånt man får lära sig på teorin när man tar sitt KÖRKORT!

Om jag kör 250 på 30 väg, eller kör med 1,5 promille så ska det behandlas i tingsrätten innan jag blir av med kortet?

Hur tänker du egentligen??
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
På din beskrivning så låter det som om du inte skulle ha något kort överhuvudtaget.........., sorry. :pannkyss

Är nog benägen att hålla med om att du nog får stå för vad du gjort, även om du hade oturen att göra två "misstag" på raken. Att köra mot rött är en ganska allvarlig förseelse med tanke på olycksrisken.

Hoppas dock att du får tillbaka lappen snabbt och att du lärt dig att vara mer uppmärksam av det här.
 

Sirius Black

www.yamaha-r.se
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R1 07
Är nog benägen att hålla med om att du nog får stå för vad du gjort, även om du hade oturen att göra två "misstag" på raken. Att köra mot rött är en ganska allvarlig förseelse med tanke på olycksrisken.

Hoppas dock att du får tillbaka lappen snabbt och att du lärt dig att vara mer uppmärksam av det här.

jag är tyvärr benägen att hålla med :pannkyss
 

henrik gasar

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2007
Ort
västerås
Hoj
Ingen hoj nu
jag hade alldrig stannat. bra värt att prova dra då kortet redan var kört. mc vs snutbil i stan no problem. bara crusa mellan bilarna upp på påfart och järnet.
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
jag hade alldrig stannat. bra värt att prova dra då kortet redan var kört. mc vs snutbil i stan no problem. bara crusa mellan bilarna upp på påfart och järnet.

Det här är en lösning som väldigt många förespråkar.
Jag är lite nyfiken på hur ni gör när ni blir kontaktade av polisen och de uppger att en mc med ert reg nr ... osv osv.

Vilken story är det då som gäller?
 

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Timrå
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
2992775 Det här är en lösning som väldigt många förespråkar.
Jag är lite nyfiken på hur ni gör när ni blir kontaktade av polisen och de uppger att en mc med ert reg nr ... osv osv.

Vilken story är det då som gäller?
Måste man säga nått då?

Räcker det inte med "no comments" å sen lägger man på luren...
 

m@xe

Work hard, Play harder
Gick med
3 Jan 2007
Ort
gbg:are
Hoj
KTM 690 Enduro R -13 (Stulen efter 75 mil), KTM 990 Adventure -07 (Såld), KTM 990 SMR -11( såld), BMW G650X moto -07 Såld, ER-6n -07 Såld =(
Tycker du att det är konstigt att man låter dig blåsa i alkometern när du precis påstått att du av misstag kört över heldraget och bränt två rödljus????

Klockrent agerande av polisen...tycker dom skall blåsa fler trafikanter...alkohol å fordon går helt enkelt inte ihop. det går ju inte att förklara en olycka med att det var av misstag man körde in i barnet som sprang ut i gatan...å sen slippa blåsa...

blås fler å minska laser-användningen :tummenupp

Alltså - seriöst - man kan missa en skylt/rödljus en gång - gör man det två gånger inom loppet av femton minuter tycker jag inte man ska gnälla om polisens agerande här.

Skärpning!

om man missar ett trafikljus...har man uppsikt i trafiken då? bara undrar...låter inte som det iaf :va låter lite trafikfarligt...
 
Last edited:

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Timrå
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
om man missar två då??...

Har f.ö alltid fått blåsa när jag blivit stoppad av farbror blå. Händer ju ganska ofta om man kör bil som sticker ut lite, blåljusen slås på direkt då...
 

m@xe

Work hard, Play harder
Gick med
3 Jan 2007
Ort
gbg:are
Hoj
KTM 690 Enduro R -13 (Stulen efter 75 mil), KTM 990 Adventure -07 (Såld), KTM 990 SMR -11( såld), BMW G650X moto -07 Såld, ER-6n -07 Såld =(
om man missar två då??...

Har f.ö alltid fått blåsa när jag blivit stoppad av farbror blå. Händer ju ganska ofta om man kör bil som sticker ut lite, blåljusen slås på direkt då...

ja å så länge man inte har druckigt är det ju lugnt..har man druckit skall man inte köra mer...enkelt enkelt...
 

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
För polisen har ju gjort fel som tog ditt körkort. Dom har gjort fel som kontrollerade om du druckit. Dessutom har dom gjort fel som skyndat sig till en pågående misshandel. Vilka drägg!



Funkar inte så. Det spelar ingen roll om man lämnar över sitt körkort eller ej.

det funkar inte alls så ... det kan jag lova dig för erkänner du inte på plats så behåller du ditt körkort fram tills du blir du dömd ..
polis kan inte dömma inte dig ..
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top