Köra mot rött = körkortet kan dras in på plats. Att göra det två gånger... ja det är ju garanterat att man blir av med det då. Sånt man får lära sig på teorin när man tar sitt KÖRKORT!2991444klart som fan han ska ha kortet kvar.. Alla kan väll göra misstag! asså, överklaga hos tingsrätten. Föresten kan dom ta kortet på plats? det är väll ett beslut tingsrätten tar?
På din beskrivning så låter det som om du inte skulle ha något kort överhuvudtaget.........., sorry.
Är nog benägen att hålla med om att du nog får stå för vad du gjort, även om du hade oturen att göra två "misstag" på raken. Att köra mot rött är en ganska allvarlig förseelse med tanke på olycksrisken.
Hoppas dock att du får tillbaka lappen snabbt och att du lärt dig att vara mer uppmärksam av det här.
jag hade alldrig stannat. bra värt att prova dra då kortet redan var kört. mc vs snutbil i stan no problem. bara crusa mellan bilarna upp på påfart och järnet.
Det här är en lösning som väldigt många förespråkar.
Jag är lite nyfiken på hur ni gör när ni blir kontaktade av polisen och de uppger att en mc med ert reg nr ... osv osv.
Vilken story är det då som gäller?
Måste man säga nått då?2992775Det här är en lösning som väldigt många förespråkar.
Jag är lite nyfiken på hur ni gör när ni blir kontaktade av polisen och de uppger att en mc med ert reg nr ... osv osv.
Vilken story är det då som gäller?
Tycker du att det är konstigt att man låter dig blåsa i alkometern när du precis påstått att du av misstag kört över heldraget och bränt två rödljus????
Alltså - seriöst - man kan missa en skylt/rödljus en gång - gör man det två gånger inom loppet av femton minuter tycker jag inte man ska gnälla om polisens agerande här.
Skärpning!
om man missar två då??...
Har f.ö alltid fått blåsa när jag blivit stoppad av farbror blå. Händer ju ganska ofta om man kör bil som sticker ut lite, blåljusen slås på direkt då...
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|