magnus_moss
Racing is life!
- Gick med
- 11 Aug 2003
- Ort
- västkusten
- Hoj
- Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Hitta 1 fel i din texst till mig, jo jag har facktist spärrar
Gott! Nu är jag lugn...
Hitta 1 fel i din texst till mig, jo jag har facktist spärrar
du o gizmo kanske starta en undergrupp i classic racing.. wierd racing..
allvarligt... den går väl inte o rejsa med?
gaffelvinkeln gör den väl inte direkt snabbsvängd?
o få den igenom som amatör tro jag den måste vart reggad..
ombyggt blir de tror jag..
sen oM dom skulle godkänna det så är det ca 5000+ kr senare
om du ens e sugen så gör klart svetsar mm o allt utom lysen mm som behövs isf..
maila in bilderna.. bra bilder på ram o allt. fråga dom vad dom anser.. jobbigt o bygga ihop den för gata o sen släpper dom inte ens igenom dig.
Helt ärligt har den en skarp lutningsvinkel så, kan säkert mätta hur många grader den pallar luta ner mot asfalten innan den slår i moder jord, har även provat ta minst 1 kurva i 70+ en så länge utan problem i en lång svepande 90gradare, skule jag haft en riktig gaffel o lita på, bätre bromsar om de skule bli akut o riktiga däck o torrt underlag så skule jag bräst på minst 110+km/h i den kurvan, denna hojen jag bygger nu har i allfall stötdämpare o någorlunda väghålning, så helt omöjligt e de no inte o ha den till o framföra på en road racing barna, fast alla parametrar e fel o ha den till en road racing barna på denna hojen, får la bygga in motorn o täcka den o juga lite om cc, sen kan man hoppas ingen listar ut cc på den så kanske man kan leka med små killarna
Ja mena vad ska jag annars ha den till i gentligen? bygga en hoj för o ha den inlåst i ett mörkt garage eller? ställa in den i en glasmonter o låsa o ha något o kolla på tills man blir gammal? farbror blå lär ju inte tycka om den o den e ju inte idialisk o bli en ghost GBG ju, kanske bätre o ha den till blackrace? men då blir den ju oförsäkrad/ obesiktigad/ oskattad/ ej laglig o framföra, den räknas forfarande som cross, o cross barna går den inte framföras på, fast skule sätt roligt ut med den kalosen på en crossbarna
Nopp ramen har inte vart registrerad innan (villsäja de som finns kvar av org ramen, bara motorn
Ibland får man en tankeställare varför gör jag som jag gör, slösar bort tid/pengar på en sak som inte kommer användas, o blir lite deppig o tänker lite till nu skiter jag i bygget o skrotar asset. (FAST DE VA JU BARA EN TANKE) tur att yamaha R1 börjar bli billiga, köper en nästa vår
hur löste de sig med luftburken med tryck osv?
Hej igen,
Men har börjat fundera om jag värkligen ska göra åning den med ljus o få ramen ammatör bes o så.
För ska jag köra på barna, vem kan man raca mot? blir ju ensamt annars ju, man vill ju möta liknande hojar.
Kära Bullen...
Besiktiga???
Hur tänker du nu?
Kan tänka mig att det blir svårt att hitta liknande hojar att rejsa mot.
Speciellt med röramar i stål
Men då finns ju Ducati med likande FaKKverksramar å så!
MEn dom är ju bara 2 cylindriga.
Som det skrevs tidigare så är det nog ensammet på toppen!
(Det är inte han som skrivit insändaren som är med i filmen)
Haha, riktigt skönt att se att monstret lever
Du verkar inte hålla igen på gasen iaf Bra självförtroende eller vad? Tycker det ser ut som att ramen kommer rasa ihop till en liten hög på varenda bild, och ändå tar du ut den på vägen och brassar helvetet
Way to go säger jag bara
http://www.illvet.se/htm/IQTest/sv/index.html
Jag undrar om du skulle kunna tänka dig, att göra det här testet som tar ca 20 min.
Svara gärna med resultatet, det skulle vara väldigt intressant!
http://www.illvet.se/htm/IQTest/sv/index.html
Jag undrar om du skulle kunna tänka dig, att göra det här testet som tar ca 20 min.
Svara gärna med resultatet, det skulle vara väldigt intressant!
Jag tycker du ska kontakta SFRO och berätta lite om ditt bygge, kanske skicka några bilder, Har du tur så kanske de inte ser några problem med din konstruktion.
De brukar vara jävligt bra och lätta att ha o göra med.
Btw
fan vilket coolt test! jag var ju smart! (126)
Jo jag ska kontakta SFRO, läste lite på deras sida, men hitta inget om rördragning, får ringa o fråga SFRO o se om man kan dra rören hur man vill eller om man ska följa några råd.
Men blev lite knas på just att man inte får överstiga 25% i effekt från org motorn, kan de stämma? för denna e ju på mist 150hk o min förra va på knapt 42hk, men de kanske gäller bara regade fodon?
det gäller nog fortfarande en reggad hoj..
denna har inget ursprung kan man säga.. beror på om dom godkänner effekt för denna ram.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |