Om det nu är sant att du mördat 45 st cyl så är det världsrekord OCH du måste ha ngt slags mekar-tourettes, som gör att du bara måste kasta in en näve bultar i vevhuset på varje motor du skruvar isär/ihop.
Hade jag smällt 45 st cyl innan 20 års ålder hade jag bytt hobby DIREKCKT
När jag va 14år så köpte jag en cross som va i delar o motorn va klyvd o inga beskrivningar fanns de heller, så jag bara satte igång o pillade o fick ihop motorn under 1 kväll o nästa kväll startade jag upp den utan avgasystem
skrek i trumhinnorna
, på med avgasystem o ut mitt i vintern 1998 o span lite, va rätt skoj, o till sommarn 1999 så va jag ute o bräste tills jag körde sönder ingående drevaxsel, sen körde jag vidare på en knäckt axsel i 3månader tills jag gav bort den, gick ju inte köra på 1an o 5an för de blev friläge, men bräste på 2.3.4.6an
Nej 25st cylindrar va de bara, men då va jag bara 16år, började köra mopped vid 15år så vid 1 års körning så han jag rasa 25st cylindrar, efter de så sålde jag moppen o köpte en annan helt sprillans ny org mopped, körde in den 100mil o efter de börja jag plocka variatoringar o borra utblås o annat avgasystem o bytte utväxsling o planade toppen, men efter trimnigen så toppade den ju 95km/h på rakan o 105km/h nerför
men va inte nöjd så de blev 70cc med 70cc rör o 20förgasare, nytt bakdäck o sen ut o körde, han köra några tankar innan första cylindern pajade, men bara köpa ny cylinder o fortsätta, oså fortsatte de, bytte cylindrar typp 1 gång i månan, den toppade 115km/h på rakan o 120km/ men efter 1 år i min ägo så blev den snodd
han ju äga den i 1år o köpt delar för 5850kr o en mopped för 18000, så 23850kr försvan i min ägo, fick från försäkringsbolaget fjutiga 11000 för en 1år gammal mopped som kostat 18000 ny.
Togg en paus i 1år men vid 18år så köpte jag en kawasaki ZX750R 98a, vist den såg ju bra ut i sin org gröna färg o så men va inte nöjd så jag lämnade in alla kåporna på lack så dom blev blanksvarta, i samma veva så slängde jag på nya däck fram o bak o nya bromsar runt om, ny motor olja o filter o alla bromsvätskor byttes, o även packboxsarna i framgaffeln byttes o i med ny dämparolja, smörjde upp alla leder
sen va de ut o köra sommarn 2003, körde men den 1 1/2år innan jag sålde den, gick kanon o alla delarna höll
Efter detta så köpte jag en rasad Honda CR250R 85a som jag trimmade upp till 258.3cc
o körde med den tills jag började med mc bygget.
Efter de så har jag vart utan hoj tills nu med mitt mc bygge o den nya moppeden.
Men mellan 2004/07-2006/06 så har jag fått prova:
Honda NS125R 88a
Honda NSR125R 91a några gånger.
yamaha RD350 85a några gånger.
Kawasaki Z1000J 82a trimmad till över 1250cc, den körde jag åtaliga gånger
Yamaha YZFR1 98a, den gick gott
Kawaski KX500 95a
Kawasaki KX80 91a
2st Honda CR80 96a
Honda CR250R 98a
Så man har ju fått köra något skoj i mellanåt
Oj oj nu blev listan lång men ville bara skriva av mig, ska ut i gargaet o riva i sär min mopped snart o se hur skadad cylinder e
Kanske knäpper några kort okså o sätter in senare.
seriöst.. läste igenom hela tråden i går och jag måste fråga:Heter du Mcgyver i efternamn?
Ja du man kan la undra, kanske skule döpa om mig till David Mcgyver
David Magnusson e ju inte så kul ju
men vi har haft en i vår släckt som har hetat Brolin innan dom gifte sig o de blev Magnusson