Bygga om honda cr250R 85a, till hoj!

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
precis det jag menar!:D "hmm... jag vill ha det såhär och såhär, men isfåall funkar inte det här... aja, jag byter det också!" :D


Hihihi :D de e så de ska vara, e man inte nöjd med sakerna man har så köper man annat eller bygger om :) skule jag haft någon form av laser så skule jag använda kopplingskorgens org drev o göra de mindre :tummenupp

Så nu har man slängt ihop motorn :) fattas bara o skaffa fram 1 balansaxsel o en kopplingskorg från 1100cc :)
 

Bifogat

  • DSC01245.JPG
    DSC01245.JPG
    74.9 KB · Visningar: 83
  • DSC01246.JPG
    DSC01246.JPG
    68.3 KB · Visningar: 88
  • DSC01247.JPG
    DSC01247.JPG
    67.6 KB · Visningar: 87
  • DSC01250.JPG
    DSC01250.JPG
    85.5 KB · Visningar: 73
  • DSC01251.JPG
    DSC01251.JPG
    75.6 KB · Visningar: 77
  • DSC01252.JPG
    DSC01252.JPG
    80.4 KB · Visningar: 76

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Hihihi :D de e så de ska vara, e man inte nöjd med sakerna man har så köper man annat eller bygger om :) skule jag haft någon form av laser så skule jag använda kopplingskorgens org drev o göra de mindre :tummenupp

Så nu har man slängt ihop motorn :) fattas bara o skaffa fram 1 balansaxsel o en kopplingskorg från 1100cc :)

aja, bara du ser till att bli klar nån gång:tummenupp väntar med spänning på det färdiga resultatet:tummenupp några nyheter angående turbon?:)
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
aja, bara du ser till att bli klar nån gång:tummenupp väntar med spänning på det färdiga resultatet:tummenupp några nyheter angående turbon?:)

Nja klar kommer jag no inte bli :va du vet alltid något man inte e nöjd med eller som måste ändras, men körklar kan man hoppas den redan e nu :D

Eller vänta fattas 3 saker innan jag kan ut o provköra motorn :va Kopplingskorgen behövs annars kan jag inte starta den för den driver oljepumpen + ingående drev axsel, sen behövs en balansaxsel, vad den nu ska göra för nytta :D en vänster fotpinne måste baxsas fast annars blir de jobbigt o växsla :D

Slog en pling förut till nissen o fråga om han hade kvar kopplingskorg + balansaxsel :) de hade han, han ska bara hitta delarna, fick de för en 100dring, e la rätt okej :D
 

Bifogat

  • DSC01256.JPG
    DSC01256.JPG
    83.4 KB · Visningar: 139
  • DSC01254.JPG
    DSC01254.JPG
    76.7 KB · Visningar: 208
  • DSC01253.JPG
    DSC01253.JPG
    73 KB · Visningar: 173

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
några nyheter angående turbon?

Ja du så klart leksaken kommer få andningshjälp :) men de kommer den få till vintern när jag har mera tid för att bygga den mera färdig inklusive ramen :tummenupp

Just nu ligger allt för att få igång den bara så jag kan göra min höst börnis :tummenupp blir en börnis på filmer där jag ska börna tills de säjer pang på bakdäcket :yoparty sen kan jag ju slänga på nytt backdäck till vintern o alla andra roliga prylar som kommer hamna på saken :)

Har tängt bygga klart min andra leksak i garaget okså innan vintern kommer, hum får leta tid :va
 
Last edited:

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Ja oss mig går de forfarande segt o hojen står där den står :( ensam så ensam.

Forfarande inga delar en, pojken jag skule köpa sakerna av viste inte hur en balansaxsel o kopplingskorg såg ut, hehehe så de tar no några dagar till tills delarna e hittade av pojken o jag han hämta dom, ska försöka så jag får dom på måndag :)

Har beställt lite annat godis till mitt andra bygge, så har jag något o bruma runt med innan de blir alldeles för kallt, hoppas få igång den nästa vecka typ måndag-onsdag, men den har 981cc mindre :( hehehe alltid nått o brumma runt o stunta med :D funderade först o slänga på min 350cc cylinder på scooter motorn :yoparty
 
Last edited:

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Får la upptadera lite med mitt andra stunt scooter då tills jag har gjort något på min hoj/cross :tungan

Har börjat lite smått med att gnaga håll i variatorkåpan :D

Cylindern till den kommer nästa vecka :)

Sen får jag se vad för insug + förgasare de blir, funderar på Koso 28mm cart förgasare :D

Avgasystemet kommer bli en hybrid från kröken av en scooter 100cc o avgasystemet från en cross 80cc :yoparty
 

Bifogat

  • DSC01265.JPG
    DSC01265.JPG
    74.8 KB · Visningar: 116
  • DSC01266.JPG
    DSC01266.JPG
    65.8 KB · Visningar: 96
  • DSC01267.JPG
    DSC01267.JPG
    71.2 KB · Visningar: 103
  • DSC01269.JPG
    DSC01269.JPG
    69.5 KB · Visningar: 96
Last edited:

deLi

(=
Gick med
15 Oct 2006
Ort
Falkenberg
Hoj
Aprilia rs-07 och en fiddy
Fan va jag älskar att kolla i din tråd men serriöst kostar det inte as att regga ditt hemma bygge? lycka till som fan nu när du snart ska prova motorn ;)
 

jerkap71

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2007
Ort
Funäsdalen
Hoj
-01 yamaha r1, en 200cc kinahjuling och en kxf450-10 åt junior
får inte ihop de hela

Nu har jag läst i en timme tror jag.... å jag går mellan hopp å förtvivlan....vad e de som inte stämmer:huvet ....driver killen me alla som läser eller....tekniska termer å uträkningar felstavade som jag vet inte vad,monteringar å demonteringar....inte ens när han citerar så stavas de rätt men endå så verkar han ha någon form av koll på vad han pratar om...ibland....jag vill inte klaga på något vis eller göra ner projektet men känner att jag kommer ha en riktig långnäsa innan detta e klart:arsele ...något e de som inte stämmer å tråden fängslar mig:huvet ....helt otroligt.... men snälla...fortsätt... å jag gillar depåstöden....:yoparty
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Fan va jag älskar att kolla i din tråd men serriöst kostar det inte as att regga ditt hemma bygge? lycka till som fan nu när du snart ska prova motorn ;)

Ska inte regga bygget, hum hinner no inte provköra bygget heller för den deler fast skule vilja de innan jag säjer allt, har fått en inre syn nu att jag ska sälja av alla delar på bygget, vet inte varför bara men helt plötsligt vill jag slänga pengar på nått annat.

Får fundera ett tag till, vill färdigställa den men vill även sälja allt okså :(

Man kan ju fundera lite hur mycke alla delar e värda på hojen, ni vet ju vad jag har slängt ut på den, ska jag sätta allt på 10000 då förlorar jag kanske 7000, hum kanske bätre o försöka sälja allt i enstaka deler om jag ska få igen nånting av vad jag köpte sakerna för :va

Ska slänga ut en annons o se hur mycke intresse de finns för delarna.
 
Last edited:

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Det är inga priser?!½½

Fick varken plats med priser eller mera texst som jag ville ha in :( ja ja så e de :D priser kommer om man mailar mig, men ska forfarande se intresset bara.

En så länge har jag fått förfrågningar R6 fottpinnarna + exstra sakerna till fottpinnarna, Huvudsadeln/ race baken/ tanken/ frambromsarna med alla sakerna, en kanske ville köpa hela hojen o fortsätta bygga vidare o en ville byta mot en ner plockad triumph tt 600 04a, men har ej fått nått svar när jag frågade om Triumph tt 600 04an en :yoparty
 

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
Fick varken plats med priser eller mera texst som jag ville ha in :( ja ja så e de :D priser kommer om man mailar mig, men ska forfarande se intresset bara.

En så länge har jag fått förfrågningar R6 fottpinnarna + exstra sakerna till fottpinnarna, Huvudsadeln/ race baken/ tanken/ frambromsarna med alla sakerna, en kanske ville köpa hela hojen o fortsätta bygga vidare o en ville byta mot en ner plockad triumph tt 600 04a, men har ej fått nått svar när jag frågade om Triumph tt 600 04an en :yoparty

hur nerplockad var den?:näsblod
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top