Ferspeedboy
Jag har problem
Måste bara fråga, hur gammal är du Fersspeedboy? Inget illa menat, bara undrar?
Som de står 15 bast.
Idag han man göra klart sin framkåpa okså, bara ytfinichen kvar med spacklig o målning
Måste bara fråga, hur gammal är du Fersspeedboy? Inget illa menat, bara undrar?
Som de står 23 bast
Nej nej du får inte försvinna, snälla fortsätt kör igenom Rävlanda trakterna vad brukar du köra med för hoj när du kör igenom Rävlanda om man får undra ?
Blå bandit 600S förut, numera TDM900
Som de står 23 bast
Blå bandit 600S förut, numera TDM900
Trevlig hoj
Skall bara vara lite besserwisser.Som sakt de e ju lite texniskt ju, som sakt vill inte berätta för mycke om motorn
Även variabel kompressionsrum kan man ha om man vill ha 7.0-14 bar, antingen snålköra eller full racer, typp som en 950cc motor med 7 i komp kommer gå snålt om man får dom andra parametrana o stämma o vill man inte köra snålt så kan man variera med 1300cc o 13-14bar o bräsa runt med över 200hk på bakan nej nej så texniskt får de inte vara, jag vill inte vara först i världen med såna här saker eller de kanske e bra o vara först så kan man ta patent på sin sak o tjäna pengar
Se till att göra en kortröv av den så blir den precis hur frän som helt, våga vägra lång röv!
Bild stulen från Photoshop-tråden:
Skall bara vara lite besserwisser.
Som du resonerar, så varierar du egentligen inte motorns slagvolym (borr gånger slag), vilken man brukar använda för att beskriva motorns volym.
Det du gör är att öka förbränningsrummets volym.
Detta kompenseras sedan med ökat laddtryck, så att kompressionstrycket blir det samma.
I teorin borde resulatatet bli det samma som att öka motorns volym.
Eller?
Men att öka så mycket som du föreslår borde kräva ett enormt övertryck.
Finns nog information om SAABs projekt på nätet om man söker.
Har ingen koll, men kan tänka mig att det handlade om en motor på sisådär 1200cc som i extrema fall skulle ge effekt som en 2 liters sugmotor.
Möjligt att det fungerade, men sådana projekt brukar kosta mer än de smakar.
Har gjorts försök på andra hållet med - stora motorer som släcker de cylindrar som inte behövs.
Dyrt, komplicerat och meningslöst.
Stänga av cylindrar för att spara bensin. Blir inte det jävligt tungt för de få cylindrar som är kvar att dra runt hela den motorn då? Inte läst något om dethär tidigare så jag har ingen aning om hur det fungerar.
Har gjorts försök på andra hållet med - stora motorer som släcker de cylindrar som inte behövs.
Dyrt, komplicerat och meningslöst.
Är det inte vad en HEMI motor gör? Många nya båtmotorer stänger ned några cyl när dom kommer ned i varv.
Annars har SAAB även byggt en motor utan tändstift. Men den gillades inte, av någon konstig anledning, utav bla BOSCH
En dieselmotor har väl inge tändstift
Haha... trodde inte någon skulle upptäcka min miss. Men för att rätta mig själv så har SAAB byggt en bensinmotor utan tändstift.
Över och ut
//Danne
Känns som lite väl mycket jobb för en flame?3209376tänk om allt är en jätte flame
När gjorde de en sådan? Verkar jävligt dumt, typiskt SAAB.
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |