18"-Hjul är mer caféräser.
19" är ju lite väl kanske men bättre än 17". Utseendemässigt alltså.
17" blir för små sen när man själv sitter på. 16" är på tok för litet.
Om man inte är lika "lång" som Dani Pedrosa alltså
Håller nån med eller e de bara jag?
Håller med, dessutom tycker jag inte feta däck är speciellt café. Problemet är ju att han behöver få ner nosen och då krävs kompromisser. (Kompromiss = ingen blir nöjd, men alla är missnöjda). För övrigt tror jag inte den blir speciellt körbar om man droppar nosen, ramen är lika "flexibel" som en kinesisk gymnast.
Om du kan tänka dig att förära Hondan med Suzukidelar så har jag ett par 18" GSXR 1100-88 fälgar till salu. Dom är kompletta med bromsskivor och drevhub.
Bakfälgen grejjar upp till 180 däck.
180!!!Har du sett Hondans sving? Suzukins är ju som ett tvåbilsgarage i vidd vid en jämförelse, (och då är det Katanan, inte gsxr-en som åsyftas). På suzukin räcker det väl med off-setframdrev för att få kedjan att lina, men hur är det med "ramlösan". Visst skulle det vara fräckt, men inte speciellt caféaktigt. Han borde byggt sig en Spencerracer!
Hmm ok!
Dom ska lackas om, mest troligt i guldkulör, så det spelar ingen roll!
Eker form och storlek är det som är viktigt då och givetvis att dom passar rätt bra.
Det sitter 130 däck på nu, tror det står så i reg papprena men är lite osäker. Jag hade nog tänkt häkta på 140 däck oavsett vad jag kommer använda för fälg, detta däck är galet smalt!
SKa hålla ögonen öppna, ser ni till något så skrik gärna!
Jo, jag håller nog med dig, 16" skulle inte gå hojen skulle få skumma proportioner, den ser redan "liten" ut när jag slaktat allting...
18/18 vore nåt. Kanske 17, men 16 blir nog lite för smått.....TROR jag.
Paulthependler har 18/18 från -82. Hans hoj var väl ett hopplock av flera årsmodeller, men fälgarna är såna jag menade. Notera skillnaden på ekrarna, det är mer än hålen!
-82ans fälg är bredare än din och det krävs ganska säkert om du menar köra med bältdäck 140/70. Med risk för att vara negativ...
Dessa förändringar;
- droppa nosen med flyttade kronor
- mindre tumstorlek och bredare framdäck
- bredare bakdäck
..kan mycket väl göra den hojen i det närmaste okörbar pga det veka ramverket. Har du sett de gamla filmerna med "Fast Freddie Spencer", som lagts upp här? Tom han körde med en geometri som liknar gamla grusstänkare som XT 500, 600 Teneré, XL etc. Droppar du nosen får du ett gingligt understyrande as där motorn blir en pendelvikt som den där kulan i wire de har vid husrivande. Tack och lov har du inte den förhatliga gummiupphängningen av motorn. Möjligtvis kan rätt 140-däck innebära ngt positivt då du får en bättre däckskonstruktion utan att försvinna för långt från konstruktörens tanke.
Skall bli intressant att se hur du löser det, att du gör det vet vi ju. (Kan du inte få tag på campagnolodyrgripar, eller annat gammalt race-material?).