Jörgen Karlsson
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 15 Mar 2006
- Hoj
- HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Blev ball effekt på Kutsen. Nästan synd att göra något mer med den, bara dra på nåt lager klarlack och buffa upp.
Gällande dekalerna dock. Nu med ny och större tank borde du väl ha rätt gott om utrymme för andra dekaler på den? Tycker definitivt att du ska satsa på något personligt. Det får gärna stå 883R eller nåt liknande men gör den till din egen design på nåt sätt. Hojen är ju byggd enligt din filosofi och inte nån designer på H-D:s.
Tack!
Ja det vart lite ball effekt när jag lade på det sista lagret epoxy, på det svarta fältet såg glasfiberväven ut som kolfiber/fiskfjäll.
I helgen kom Ingel förbi, vi diskuterade lite olika lösningr. Har har nu tagit med sig dekalerna och ska scanna och vektorisera dem. Därefter skala ned dem så att de blir ca 2"(51mm) kortare för att bättre passa min tank. Ett alternativ vi båda kom att gilla var att helt ta bort "883R". Så att det race-rutiga fältet blir helt fritt från text och siffror. Det ger nog en clean look och hemlighetsfullt ang motorvolym, men ändå med fabrikstouch.
Men vi får se när jag tar ställning till Ingels förslag. Han kommer även att tillverka de nya dekalerna. Han kommer börja med detta nästa vecka.
I övrigt är det status quo. Väntar på bakhjul, samt växellådan som fortfarande är hos Baker i USA. De tog emot den dagarna före julhelgen. Ska ge Baker ngn vecka till innan jag ringer och kollar läget.
Last edited: