Byggtråd: "Jörgens Sportster"

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
På HD-insug är det viktigt att de svarvade anslutningarna mot resp topp har god rundhet, annars är det lätt att inte o-ringarna tätar. Då kommer ofta sugläckor som ett brev på posten. Efter allt svetsande i detta insug så kontrollmätte jag rundheten. Pga svetsspänningarna hade tyvärr insuget slagit sig, anslutningarna hade en orundhet på +-½mm. Efter lite klurande så tog jag då fram träbåtsverktygen. Mha en ställbar träborr så borrade jag ett hål i en ekplanka som sedan klövs med såg.
IMG_3313.jpg

Sedan satte jag upp ekhalvorna i skruvstädet och pressade insugets två anslutningar. Pressa, mäta, pressa, mäta..
Experimentet visade sig mycket lyckat! Orundheten minskades till vad skjutmåttet klarade att mäta! Skönt!
IMG_3315.jpg

I torsdags förra veckan tog jag pendeltåget ut till ISR och hämtade mitt specialtillverkade baknav med ryckutjämnare och integrerad skivhållare.
Dessa baknav kan som minst ta 250 mm skiva. Min befintliga ISR bakbroms använder 210mm:s skiva. Därför vart det även ett nytt ok till den nya 250 mm:s skivan.
Acke har konstruerat baknavet med fixed spacers, så nu är det mycket enklare att montera bakhjulet. Snyggt jobb av Acke och hans team, som vanligt. Värt all väntan.

IMG_3331.jpg

IMG_3334.jpg

Här syns de 8 stycken ryckutjämnarelementan i polyuretan
IMG_3337.jpg

Sigge Ehrling ska komma förbi ikväll. Han får ekra på min fälg på det nya navet samt i samma veva montera ett nytt bakdäck.
Passade på att mäta upp det befintliga bakhjulet igårkväll, att det spårade mot framhjulet. När ändå bakhjulet ska ekras om är det ju ett bra läge att fixa ev spårfel. Men bakhjulet visade sig stå i centrum
 
Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Baknavet där var rätt porrigt. Förjäkla snyggt arbete!

Bara att börja ekra bakfälgen då? :)
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Baknavet där var rätt porrigt. Förjäkla snyggt arbete!

Ja jag håller med, perfekt passning i svingen dessutom, och oket linjerade tom med perfekt mot mitt befintliga momentstag till det gamla 210 mms ISR-oket. Så det är bara att ansluta befintligt momentstag samt bromslang till det nya ISR-oket. Man får den smygande känslan att Acke har pillat en del med motorcyklar tidigare :D

Bara att börja ekra bakfälgen då? :)

Ja Sigge Ehrling kommer och tittar på det ikväll. Han har ekrat alla mina hjul tidigare, och det har alltid blivit perfekt och hållbart, trots ruskandet från denna motor. Så ingen anledning att bryta den traditionen.
 
Last edited:

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Kan bara hålla med.
Den där konstruktionen skulle bli stående på vardagsrumsbordet för daglig avnjutning i minst en månad innan jag ens övervägde att montera andra detaljer på den :tummenupp
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Imponerande. Måste syna den där hojen okulärt någon dag.
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Det där var riktigt fina prylar Jörgen;) vi får ta en fika på rosen i vår så man kan spana in skönheten. Jag köpte mig en BMW nu 2 dagar innan julafton så den ska köras in varsamt;) fika kan jag bjuda på;) Med vänlig hälsning, Tobbe85
 

T Hållén

Medlem
Gick med
1 Jul 2011
Ort
Hudiksvall
Hoj
HD UrEvo Sportster
Ser riktigt tjusigt ut. Om ändå börsen hade varit större så man kunde kosta på sig ett sådant nav.
Du vet att det finns ett nytt hem för din gamla bromsskiva och ok.
Själv så väntar jag fortfarande på fälgbanor från Centralwheels som beställdes i början på oktober, verkar vara svårt att få spanjorerna att jobba fort.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Fasen vad segt. Som min soppatank, fick den förra veckan, också beställd i oktober :D
Antar att du har ringt och kollat så att inte ordern är bortglömd.
Sist jag beställde fälg från Central Wheel så gick det fort. Antar att den fälgen redan fanns i UK.

Ja bakbromsen är reserverad för dig. Sigge hämtade hjulet och nya navet igår, han behövde skivan på för att kunna mäta in sig. Men när han är klar (ca tre veckor) kan du få delarna. En tusenlapp vill jag ha för skiva och ok.

Ja apropå plånbok så kan jag erkänna att jag gått och dreglat på ett sånt här baknav från ISR länge, redan när 1200-snurran satt i hojen.
Men om man kör med mindre slagvolym än jag så blir de här resonansproblemen i drivlinan mindre. Kedja är en annan sak som också ökar behovet av ryckutjämnare, har man belt i sekundärdrivningen så dämpar alla gummitänderna i remmen en del av kraftpulserna. Drivlineglappet minskar även med belt, vilket också är positivt.

Så har du tex en 1200-motor och behåller remmen, då är det inte lika stort behov.
Ser riktigt tjusigt ut. Om ändå börsen hade varit större så man kunde kosta på sig ett sådant nav.
Du vet att det finns ett nytt hem för din gamla bromsskiva och ok.
Själv så väntar jag fortfarande på fälgbanor från Centralwheels som beställdes i början på oktober, verkar vara svårt att få spanjorerna att jobba fort.
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
JAG hade inte sett att transkedjan var trasig om det hade varit mina grejer. Å andra sidan hade allt legat i molekyler alltjämt om jag försökt mig på ett dylikt projekt. Jag skulle skruva ihjäl mig direCkt!
Vad jag vill få fram är att det är väldigt intressant att följa någon som är så noggrann i allt. Jag ska försöka bära med mig det tankesättet när jag ska börja riva i min supersportare. Det lär hjälpa.

:D
Ja det är klokt att passa på att inspektera alla delar som man "gratis" kommer åt, när man ändå är inne och rotar i en maskin.

Kan bara hålla med.
Den där konstruktionen skulle bli stående på vardagsrumsbordet för daglig avnjutning i minst en månad innan jag ens övervägde att montera andra detaljer på den :tummenupp

Ja det kändes lite jobbigt att skiljas från baknavet så fort, men vintern är kort. Bäst att få iväg alla jobb som ska lejas ut så fort som möjligt har jag lärt mig.

grymt cool baknav!


Imponerande. Måste syna den där hojen okulärt någon dag.

Det där var riktigt fina prylar Jörgen;) vi får ta en fika på rosen i vår så man kan spana in skönheten. Jag köpte mig en BMW nu 2 dagar innan julafton så den ska köras in varsamt;) fika kan jag bjuda på;) Med vänlig hälsning, Tobbe85

Tack alla, jag ska nämna all er beröm över navet för ISR, det är nog roligt att höra för Acke och hans personal.
Är lika imponerad över den smarta konstrutionen jag med. Tex att utnyttja insexskallarna som tappar i ryckutjämnaren: lättmeckat och inga onödiga dyra specialdelar.

Fika på Rosen låter nice!

Att kolla på min hoj går säkert att ordna Jonte!
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Fick hem den nya tanken förra veckan. En Sportster King-tank från Drag Specialties. Sportster King-tankarna är på 3.1 Gallon (ca 9 liter). Den lilla sportstertanken (kallad peanut-tank) som jag hittills kört med, är på 2.25 G (ca 12 liter). Tankvolymen ökar med 3.2 liter, eller ca 37% ökning.
King-tankarna har samma höjd och längd som lilla tanken, men är bredare.

Jag misstänker att dessa eftermarknadstankar är gjorda i Kina. Ty det var en hel del jobb innan jag fick ordning på tanken. Jag fick gå över alla svetsfogar i botten med TIG:en innan jag fick den tät. Ett slagmärke vänster om tanklocket fick jag tenna och fila. Plus en hel del gradning och filning av skarpa kanter. Avluftningsanslutningens nippel under tanken var så klumpigt hårdlödd att mynningen var helt täppt av lod, bara att rensa med borr.

Jag passade även på att svetsa fast bränslekransanslutningen, ty denna är motståndssvetsad original, och min befintliga tank började läcka där efter sista turen i höstas. Så jag valde att svetsa fast den för att utesluta det problemet.
Den nya tanken är även gummiupphängd till skillnad från den gamla originaltanken, det är bra då det minskar stressen på tankinfästningarna, samt minskar förstärkningen av stomljud från motorn pga resonanslådeeffekten i tanken.

IMG_3339.jpg

IMG_3341.jpg

IMG_3342.jpg

Jag passade även på att tillverka och svetsa dit NPT 1/8 anslutningar i framkant på tanken. I dessa gängade jag sedan i två 90-graders slangnipplar, så att jag kan ha en transparent bränsleslang med 6 mm innerdiameter som nivåglas där. På bilden har jag dock satt dit en vanlig soppaslang för provtryckningen med luft och såpvatten.
IMG_3346.jpg

Den ökade bredden på tanken passar min hoj rätt bra tycker jag, tanken ser mer proportionell ut mot hojen, i synnerhet när sedan det breda luftfiltret sitter på igen (insuget och luftfiltret är avmonterat på bilderna nedan). Enda nackdelen designmässigt, är att kingtankens större bredd gör att den inte möter sadeln med samma bredd, till skillnad från den lilla tanken. Men jag tyckte inte det såg så farligt ut ändå.

Jag har beställt nya HD 883R tankdekaler från Probike. Valde den nya 883R dekalen, den har ett mer markerat nedre främre hörn. Lite snyggare än 90-talsdekalerna som sitter på min lilla tank tycer jag. Så fort jag får hem dealerna så skickar jag iväg tank och kuts till lackaren.
Lika bra att passa på att lacka kutsen också, lacken på kutsen (och gamla tanken) är från -96 och det har blivit lite slitage och märken genom åren. Så lika bra att passa på när nu lackaren ändå ska beställa och blanda till den här kulören (Mopars Hemi-orange)



IMG_3349.jpg

IMG_3351.jpg
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Fan vad fint navet blev, imponerande hantverk!:tummenupp Jävligt smart idé det där med ekplankan och insuget, finurligt det där! En annan började ju spekulera ifall man skulle bli tvungen att svarva upp eländet invändigt för att få till perfekt rundhet och så vidare...:gnissla Alla sätt är bra utom de dåliga, typ?:D

Tanken passade skitbra också, snyggt blir det!:tummenupp Enda designmässiga ändringen på hojen jag vill föreslå är en höjning bak, så att du får till det där mer uppresta dirrtrackstuket på röven och blir av med customlutet. Hade suttit som en smäck tror jag:tummenupp

Ska du inte skicka iväg framskärmen på lack också när du ändå är igång? Så att kulörerna matchar menar jag... Eller det kanske inte är så noga eller behövs?
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Tack! Roligt att höra!

Kulören blir samma, ska inte ändra kulör. Lackaren har ju dessutom min kuts att ev finjustera brytningen mot.
Glasfiberframstänkan monterade jag för bara några år sedan. Så den lacken är som ny. Finns bilder i byggtråden...någonstans bland 3632 inlägg :gnissla

Att lyfta baken på hojen utan att bygga om bakramen, är enklast att göra genom att låta byta ut komponenter i Öhlinarna, så att de blir längre. Åas ändrar man styrgeometrin på hojen då, så man ska nog inte höja mer än säg ett par tre centimeter. Så att hojen fortfarande går stadigt i höga hastigheter. Försprånget minskar ju som bekant när man hissar bak.
Åas har jag ju tidigare åt med mycet mjukare fjädrar i framgaffeln, med de nya linjära fjädrarna från Tech Suspension så har jag nu mer normalt sag, så egenligen kan jag ta upp baken lite utan att ge mig in på okänd mark vad gäller försprånget.

Men sa Öhlinarna byggas om är det bäst att vänta tills de ska in på renovering nästa gång. De var inne på översyn hos Kumlins för två år sedan, så de är fortfarande rätt fräscha.

Fördelen att ha hojen på den här höjden, är att man kan trycka på hårdare i starten utan att den går upp på slangen. Samtidigt är markfrigången vad gäller nedlägg, ganska god tack vare de tillbakaflyttade fotpinnarna och upplaga avgassystemet.

Tycker att låg röv är rätt snyggt, det ser lite gangster ut.
Som tex Leo Paynes legendariska järnsportster (på bilden nedan) han satte många landspeedrekord och dragrejssegrar med på sextiotalet. Äldre flattrackhojar var också ganska låga, i synnerhet de största cyklarna för stora banan (the mile). Shorttrack-hojarna brukar se högre ut tycer jag, ja idag körs ju även shorttrack med höga motard- och crossbaserade hojar. Så jag antar att det är en smaksak, jag får bestämma nästa gång öhlinarna svimmar.

HD_LeoPayneSportster_600.jpg


Fan vad fint navet blev, imponerande hantverk!:tummenupp Jävligt smart idé det där med ekplankan och insuget, finurligt det där! En annan började ju spekulera ifall man skulle bli tvungen att svarva upp eländet invändigt för att få till perfekt rundhet och så vidare...:gnissla Alla sätt är bra utom de dåliga, typ?:D

Tanken passade skitbra också, snyggt blir det!:tummenupp Enda designmässiga ändringen på hojen jag vill föreslå är en höjning bak, så att du får till det där mer uppresta dirrtrackstuket på röven och blir av med customlutet. Hade suttit som en smäck tror jag:tummenupp

Ska du inte skicka iväg framskärmen på lack också när du ändå är igång? Så att kulörerna matchar menar jag... Eller det kanske inte är så noga eller behövs?
 
Last edited:

Wisborg

Åker alldeles för lite =)
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Huddinge
Hoj
CBR 600rr,
På bilden har jag dock satt dit en vanlig soppaslang för provtryckningen med luft och såpvatten.

Ett bra och enkelt sätt att kolla tankar mm där det ska vara media i som kryper är att blanda Krita och T-röd som man sen penslar på alla skarvar. Därefter slår man i lite disel på insidan tanken. Om det då finns porer mm så synns det direkt. Min erfarenhet när jag jobbade med tankar till industrin är att detta var den säkraste metoden mot krypläckor.

Måste även passa på ännu en gång att berömma ditt bygge, varje gång man läser denna tråd ångrar man ju att man sålde Sportstern...

//Stefan
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Tack!
Det var ett bra tips. Enda problemet är att man då måste avfetta och gasa ur tanken efteråt för att säkert kunna svetsa i den igen. Men jag har övervägt att göra ett ett test med fotogen eller diesel i tanken innan lack, det är ju trots allt bättre att hitta felet då, än några tusen kronor senare, när tanken lackats. :gnissla

Som sagt! Bra tips med kritfärgen!

Ett bra och enkelt sätt att kolla tankar mm där det ska vara media i som kryper är att blanda Krita och T-röd som man sen penslar på alla skarvar. Därefter slår man i lite disel på insidan tanken. Om det då finns porer mm så synns det direkt. Min erfarenhet när jag jobbade med tankar till industrin är att detta var den säkraste metoden mot krypläckor.

Måste även passa på ännu en gång att berömma ditt bygge, varje gång man läser denna tråd ångrar man ju att man sålde Sportstern...

//Stefan
 
Last edited:

flu

kvalitetsolja.se
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Torslanda/Björlanda
Hoj
Suzuki GS/gsxr1127 turbo ZX10r
Täthetsprova med Aceton, det kryper lätt och du får en gastom tank på en minut med tryckluft. Diesel får du ju tvätta ur innan det går att göra en ev reparation.

Mvh Ulf
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Tack! Roligt att höra!

Kulören blir samma, ska inte ändra kulör. Lackaren har ju dessutom min kuts att ev finjustera brytningen mot.
Glasfiberframstänkan monterade jag för bara några år sedan. Så den lacken är som ny. Finns bilder i byggtråden...någonstans bland 3632 inlägg :gnissla

Att lyfta baken på hojen utan att bygga om bakramen, är enklast att göra genom att låta byta ut komponenter i Öhlinarna, så att de blir längre. Åas ändrar man styrgeometrin på hojen då, så man ska nog inte höja mer än säg ett par tre centimeter. Så att hojen fortfarande går stadigt i höga hastigheter. Försprånget minskar ju som bekant när man hissar bak.
Åas har jag ju tidigare åt med mycet mjukare fjädrar i framgaffeln, med de nya linjära fjädrarna från Tech Suspension så har jag nu mer normalt sag, så egenligen kan jag ta upp baken lite utan att ge mig in på okänd mark vad gäller försprånget.

Men sa Öhlinarna byggas om är det bäst att vänta tills de ska in på renovering nästa gång. De var inne på översyn hos Kumlins för två år sedan, så de är fortfarande rätt fräscha.

Fördelen att ha hojen på den här höjden, är att man kan trycka på hårdare i starten utan att den går upp på slangen. Samtidigt är markfrigången vad gäller nedlägg, ganska god tack vare de tillbakaflyttade fotpinnarna och upplaga avgassystemet.

Tycker att låg röv är rätt snyggt, det ser lite gangster ut.
Som tex Leo Paynes legendariska järnsportster (på bilden nedan) han satte många landspeedrekord och dragrejssegrar med på sextiotalet. Äldre flattrackhojar var också ganska låga, i synnerhet de största cyklarna för stora banan (the mile). Shorttrack-hojarna brukar se högre ut tycer jag, ja idag körs ju även shorttrack med höga motard- och crossbaserade hojar. Så jag antar att det är en smaksak, jag får bestämma nästa gång öhlinarna svimmar.

View attachment 350979

Ok, förstår:)
Ingen risk att matchningen blir konstig då, även om inte alla delar lackas samtidigt? Det blir exakt samma kulör som på framskärmen?

Kan man inte bara sätta en höjningssats mellan svingen och stötdämparna för att simulera effekten av förlängda dämpare och se hur det får hojen att bete sig? Som du säger förändras försprånget, men är skillnaden stor nog att ge en betydande eller ens märkbar förändring av hojens beteende?
Men jag håller med om att det är smartast att göra när dämparna ändå ska servas, annat vore ju slöseri:)

Hojen på bilden är asläcker, men jag kan mer förstå bakåtlutet på en dragbike eftersom den ju ska trycka iväg rakt fram med maximalt bibehållet fäste. Läget blir, i mitt huvud, annorlunda när hojen ska svängas runt en bana också... Jag vet inte, jag tycker bara att en flattrack gör sig bättre med ett lite mer crossaktigt lyft bak:) Det är ju din hoj, jag ska inte komma här med åsikter om hur den ska se ut:D Men hade det varit min båge (och det är inte utan att man suktar lite efter henne;) ) så hade jag nog gärna sett en liten höjning bak:) Och med det menar jag inte att det är något fel med din smak eller något sådant, du har byggt en sjukt fet hoj och ska vara stolt över den som den är! Det är nog bara jag som sitter fast i någon skum stereotyp med höga flattrackrövar...:D
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Ok, förstår:)
Ingen risk att matchningen blir konstig då, även om inte alla delar lackas samtidigt? Det blir exakt samma kulör som på framskärmen?

Kan man inte bara sätta en höjningssats mellan svingen och stötdämparna för att simulera effekten av förlängda dämpare och se hur det får hojen att bete sig? Som du säger förändras försprånget, men är skillnaden stor nog att ge en betydande eller ens märkbar förändring av hojens beteende?
Men jag håller med om att det är smartast att göra när dämparna ändå ska servas, annat vore ju slöseri:)

Hojen på bilden är asläcker, men jag kan mer förstå bakåtlutet på en dragbike eftersom den ju ska trycka iväg rakt fram med maximalt bibehållet fäste. Läget blir, i mitt huvud, annorlunda när hojen ska svängas runt en bana också... Jag vet inte, jag tycker bara att en flattrack gör sig bättre med ett lite mer crossaktigt lyft bak:) Det är ju din hoj, jag ska inte komma här med åsikter om hur den ska se ut:D Men hade det varit min båge (och det är inte utan att man suktar lite efter henne;) ) så hade jag nog gärna sett en liten höjning bak:) Och med det menar jag inte att det är något fel med din smak eller något sådant, du har byggt en sjukt fet hoj och ska vara stolt över den som den är! Det är nog bara jag som sitter fast i någon skum stereotyp med höga flattrackrövar...:D

Jag håller inte med.
Så låg som möjligt utan att frigången blir för dålig.
Annars börjar det se terränghojj ut.
Ytterligare ett stuk (scrambler) som jag gillar.
Men inte på denna.
Låt den vara halvnostalgisk flattrack, så kan du ge dig på att bygga en Triumph/Metisse i stället.


Om projekten tar slut..
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ett bra och enkelt sätt att kolla tankar mm där det ska vara media i som kryper är att blanda Krita och T-röd som man sen penslar på alla skarvar. Därefter slår man i lite disel på insidan tanken. Om det då finns porer mm så synns det direkt. Min erfarenhet när jag jobbade med tankar till industrin är att detta var den säkraste metoden mot krypläckor.

Måste även passa på ännu en gång att berömma ditt bygge, varje gång man läser denna tråd ångrar man ju att man sålde Sportstern...

//Stefan

Tack själv! Jag följde ditt råd, för att vara helt bombsäker på att tanken är tät. Köpte krita och blandade ut med T-röd, sen hällde jag i 4 liter lysfotogen utblandad med någon procent motorolja för att göra den fetare så att enklare se om det vart vätningar i kritan (bökigt att få tag på diesel här inne i stan). Men tack och lov var tanken helt tät. Skönt!

IMG_3355.jpg
 
Last edited:
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Top