Ja byggda vevar är ett riktigt mekano . Det har varit lärorikt att av Karling under det här projektet iaf få lite insikter om hur mycket det är att tänka på. Bara kalkyleringan av alla inbördes postioner innan veven kan byggas tex.Varenda gång jag ser ett Harley-vevparti och stakar så förundras jag över att grejerna håller.
Tack Jörgen för den här tråden.
Jag behöver ingen julklapp i år. Det räcker att läsa om dina och Karlings ansträngningar för att få fram en riktigt bra motor.
(Vad jag än skriver känns det som en underdrift så varför ens försöka?)
Nyfiken:
Varför är materialet runt där vevtappen ska in brunt?
Du är inte bara noggrann och kunnig Jörgen utan också ödmjuk som få. Det finns en stor dos humanism i skickliga chiefar!
Kul att följa detta !
Vågen var inte vad man förväntade sig, ser ut som nånting från en grosshandlare
Var skriver du på XLforum ? gjorde en snabb koll men hittade inget.
Piston jets, är det ngt liknande VW hade på Golf 16v (om jag minns rätt)? Det fanns ett munstycke som sköt upp olja underkant kolv, bättre kylning.
Blir intressant att se kurvor från bänkning av motor,och hur du upplever den.
Det här är nog första gången jag tycker en icke 90-graderstwin är vacker.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |