Tack Viktor L och Yzf R1!
Jag gillar när det är lite HotRod. Dvs exponerat maskineri, men att man samtidigt ser att det är en sportster.
Uppdatering
I slutet på förr aveckan tragglade jag en del med gasvajrar (en djungel). Besök hos The Parts Stop mm. Men kunde inte bli klok på vilka vajrar som skulle passa mellan mitt gashandtag och S&S spjällhuset, iaf inte utan att kapa vajerhöljen.
Ett telefonsamtal till Kjell Anders på Mectec, redde dock ut det hela åt mig. Mitt gashandtag tillhör en HD generationen 81-95, likaså alla kompatibla gasvajrar.
S&S spällhuset på min motor tillhör dock generationen 96-13. Tack Kjell-Anders!
Så tack vare denna insikt så beställda jag ett nytt 96-13-gashandtagshus i polerad billet från Performance Machine, samt 96-13 svarta gasvajrar från Motion pro.
Lika bra att uppdatera till rätt grejer, istället för att sitta och kapa vajerhöljen och fippla, sånt gör bara hojen bänglig att meka med, eftersom samma fippel måste kommas ihåg och upprepas, den dagen man ska byta slitna gasvajrar. Bättre med rätt grejer från början.
I helgen var det mycket ideellt funktionärsarbete med renovering av varvsbyggnaderna på båtklubben, plus en bröllopskörning med Vinö. Men jag hann med lite i garaget på kvällarna.
Jobbade vidare med värmesköldarna till avgaseriet.
Tillverkade en värmesköld till kröken från den främre burken.
Så här blev den efter våtslipning och polering.
Samma sköld från insidan
Båda sköldarna fastsatta med lite maskeringstejp, för att visa hur de kommer att sitta.
Efter denna uppvärmning var det dags att börja tillverka den sista och mer krävande värmeskölden. Det är en stor blaffa i 1mm:s rostfri plåt, som när den är klar ska täcka både megafoner och x-pipen. På bilden nedan har jag mallat och sågat ut plåten som ska bli den största sektionen.
Här nedan har jag valsat den till rätt form.
Efter detta så tillverkade jag, på samma sätt, framförvarande sektion.
Efter lite passningsarbete och knackande (många vinklar), så kunde jag punkta ihop dem...
..sedan helsvetsa.