Jörgen Karlsson
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 15 Mar 2006
- Ort
- ...på taket
- Hoj
- HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ikväll blev det mest tankearbete. Det enda fysiska framsteget på hojen var ett fäste för bakbromskontakten. Det tog mycket klurande och ett fäste som fick kastas innan det blev klart. Fästet var tvunget att positionera kontakten på ett sånt sätt att bromsledningen gick fritt från alla delar. Annars hade jag fått låta pressa en ny bromsslang vilket hade kostat tid Men till slut löste det sig som sagt.
Nu är det helsvenska bromssystemet iaf klart, fram- och bakbroms avluftade och provade. På bilden syns även ISR-baknavet med cush drive och integrerad skivhållare.
Resten av kvällen satt jag mest och planerade montageordning och hur jag ska dra elsystem och oljeslangar etc på bästa sätt.
Tankemödan resulterade iaf i att jag nu vet vad jag ska montera för delar härnäst och i vilken ordning.
Det torde bli oljetank, dess oljeledningar, speedo-sensor, växellådans och primärens ventilationsslangar samt starkströmskablarna till startmotorn. Sen är det dags att börja anpassa och montera elsystemet.
Nu är det helsvenska bromssystemet iaf klart, fram- och bakbroms avluftade och provade. På bilden syns även ISR-baknavet med cush drive och integrerad skivhållare.
Resten av kvällen satt jag mest och planerade montageordning och hur jag ska dra elsystem och oljeslangar etc på bästa sätt.
Tankemödan resulterade iaf i att jag nu vet vad jag ska montera för delar härnäst och i vilken ordning.
Det torde bli oljetank, dess oljeledningar, speedo-sensor, växellådans och primärens ventilationsslangar samt starkströmskablarna till startmotorn. Sen är det dags att börja anpassa och montera elsystemet.
Last edited: