Seriöst så tror jag mer på foliering även om carbon-look inte var seriöst menat. Eller pulverlack. Man kan ju även låta lite guld synas på väl valda ställen om man folierar.
Jag förstod att du skojade. Jo svart foliering är ett vettigt alternativ, jag kan bestämma mig sent ang vilken väg jag tar, och foliering är ju dessutom lätt att prova och lätt att ta bort om jag inte blir nöjd. Funkar ju som skyddsplast också.
Tänkte också föreslå pulverlack men jag antar att dessa gaffelben är svåra att få isär.
Ja det är en process att dra isär och göra om ytbehandling, dessutom med risker. Och jag sätter funktion före form. Pulverlack ändrar ju dessutom måtten, så det är inte bra. Den dag pulverlack ska bort så fodras ofta väldigt hård blästring, så det är inte bra att pulverlacka delikata tunnväggiga precisionsdelar som dessa. Det är ny eloxering som gäller isf.
Jag vill dessutom inte dra isär dessa nya ben innan det är dags av andra orsaker, tex när det är dags för renovering.
Jag gillar ju det hotroddiga men ändå blingiga med att ha öhlinsguldeloxerade komponenter även om de kanske inte passar rent estetiskt.
Ja jag håller med. Tittar jag på den kompletta gaffeln som enskild part, så är ju guld väldigt maffigt, inte minst ihop med de kraftfullt och funktionellt vackra ISR-delarna. Det är mer att få gaffeln att se ut att höra till hojen. Det får inte se ut som om jag åker runt med en lånad sporthojsframdel eller för blingigt.
Men jag ska villigt erkänna att till skillnad från många riktiga hojbyggare och lackare, så har jag dålig förmåga att visualisera hur saker kommer att se ut. Jag måste se det IRL för att ta ställning. Och det är fullt möjligt att gaffeln kommer att se ut att höra till hojen med guldgula ben. De åtgärder som jag redan vidtagit som kommer att hjälpa till att gifta ihop den nya framdelen med hojen är
1 Hjulet kommer att ekras till en 18" Akront-fälg och ha ISR-nav och broms, dvs helt i likhet med bakhjulet mao
2 Framstänkan kommar att ha en lack och form som på ngt sätt går i samma tema som resten av hojen
3 Övre kronan är tillverkad för att bära sportsterlampan med den typiska sportsterlampkepsen
4 Övre kronan är även tillverkad med fästen för sportster original-raisers. Dvs mitt sportster varvräknarhus med varningslampor och styre kommer också att flyttas över.
Så det är -i synnerhet mot bakgrund av min dåliga visualiseringsförmåga- fullt möjligt att jag kommer att tycka att det ser helt godkänt ut, när jag irl får ta några steg bak och titta på hojen när allt är provmonterat. Dvs att jag inte tycker att det ser ut som en sportster som far runt med en lånad sporthojsframdel.