Jörgen Karlsson
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 15 Mar 2006
- Hoj
- HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
JAg misstänker att bakdämparna kommer att få de guldiga framdämparna att se mer hemma ut med, det blir lite symmetri mellan de båda gulddetaljerna.
Ja det håller jag med om, guldbakdämparna med sina gula fjädrar gör nytta med nuvarande guldfärg på gaffelbenen.
Ett annat spelkort jag har i leken är att lacka framstänkan blanksvart. Alla andra lackytor under övre ramrören och ner, är ju blanksvarta på min hoj. Dvs oljetank, sidokåpa och ramen. Eftersom framstänkan också sitter på en nivå under de övre ramrören, så blir det konsistent på det viset. Ytterligare estetiska fördelar med detta är att det dels funkar bra intill de guldgula benen. Dels får man bort lite färgmässig värme från hojen (motverkar bling).
En annan fördel är också att en svart framstänka "försvinner" lite. Detta är ju en street tracker, dvs den ska vara en flirt med flattrack-hojarna. En riktig flattrack-hoj har ju dock ingen framstänka alls. Men med svart och liten framstänka, ja då "försvinner" den lite.
Så har ju H-D gjort på sin street tracker, dvs H-D XR1200. Se bilderna nedan.
Detta med de guldgula benen har jag bollat mycket i huvudet sedan jag fick beskedet i sensomras. Så jag är lugn, tack vare allt klurande har jag så många alternativ i verktygslådan att det säkert kommer att gå bra även estetiskt.
Last edited: