Prydligt!Så, då var styrstoppet klart. Jag har redan döpt den till Tiaran.
174gram, rostfritt.
(Göteborgska, motsvarar ungefär stockholmskt 'så inihelvete jävligt übercoolt asså!')
Prydligt!Så, då var styrstoppet klart. Jag har redan döpt den till Tiaran.
174gram, rostfritt.
Prydligt!
(Göteborgska, motsvarar ungefär stockholmskt 'så inihelvete jävligt übercoolt asså!')
Tack! Ja iaf har ISR och Öhlins överträffat mig, vilket var förväntat
Jo det var min önskan. Att få överbenen svarta. Men det tappades bort i orderkedjan, så när benen anlände till ISR i somras så var de guldeloxerade. Eftersom dessa ben är custom-made av Öhlins så valde jag att inte gå vidare med det, utan acceptera guld. Men det går att hantera.
HejVar det soth... Eh, Jörgens Sportser som syntes ca: 20 minuter in i dokumentären om Leif GW Persson på svt1.
(Filmat i somras vid Gärdesskolan).
Nästan varje gång man tittar in i den här tråden blir man imponerad av hantverket här.
Tack! Börjar känna pressen lite nu, våren kommer fortare än man tror. Ska ju hinna med att bygga nytt elsystem också, plus att skicka bakstötdämparna till Motospeed för ombyggad, men innan dessa måste jag har hjulen så att jag kan mäta in höjden, osv osvGott Nytt År till bästa tråden! Okejrå, till dig med Jörgen!
Var det soth... Eh, Jörgens Sportser som syntes ca: 20 minuter in i dokumentären om Leif GW Persson på svt1.
(Filmat i somras vid Gärdesskolan).
Nästan varje gång man tittar in i den här tråden blir man imponerad av hantverket här.
Vore det inte lämpligt att titta på en brantare gaffel? På de sportstrar jag kört har bromsverkan inte varit begränsad av skivor och ok, utan däckets fäste i marken.
En grym Sporre!!!
Går som i "går om man verkligen vill" eller går som i "åker framhjul hellre än låser upp vid bra asfalt och varma däck" tror du?Den går nog att bromsa upp på framhjulet. Om inte annat nu, när det blir 120mm framdäck.
Går som i "går om man verkligen vill" eller går som i "åker framhjul hellre än låser upp vid bra asfalt och varma däck" tror du?
Går som i "går om man verkligen vill" eller går som i "åker framhjul hellre än låser upp vid bra asfalt och varma däck" tror du?
Det är nog fortfarande en rätt lång hoj med låg tyngpunkt jämf med en sport eller genomsnittlig nakenhoj och det brukar betyda att baksvålen gärna håller sig på backen. Med motorbromsen som lär finnas tillgänglig är det nog ganska bra.
Härligt att se dig ta tag i den ena förbättringen efter den andra! Du får ursäkta att jag inte kommenterar så ofta, men jag tycker att du hela tiden gör väldigt genomtänkta och fina hantverk! Tjusigt värre!
Tack Sundström!vackert bygge , länge sen jag kollade in tråden
Tack!Inte mycket att knipa åt om med knäna på en sportstertank heller.
Grymt snyggt bygge Imponerande hantverk!
Överträffat hade varit om Öhlins sagt:
F´låt, vi förutsatte guldeloxerade för det vill de flesta ha. Men det är klart vi byter till svart!
Acke levererade mina skivor med blåa medbringare. Inget är blått på min gula hoj men det var inga problem att byta. Och då borde jag påpekat det lite tidigare och inte när de setat på hojen ett tag. Byttes nästa vinter utan problem.
Nu tycker jag visserligen att det är snyggast med gult både fram och bak men det är inte min hoj!
Tiaran blev vacker!
God fortsättning alla!
Tack Vincent!
Ja jag blev nöjd själv, det visade sig att tiaran fyllde ut bra under strålkastaren också. Det var som att det behövdes ngt där ur estetisk synvinkel, det upptäckte jag först när det var klart.
View attachment 426170
Ikväll har jag fortsatt med att bygga främre fäste till styrdämparen. Det är bara en grovkapad plåt jag gjort hål och gängor i. Så den ska formas till mer sen. Denna 6mm dural-aluplåt ska även utgöra fäste för bromsslangarnas Y-koppling. Det är ju dubbla skivor nu.
View attachment 426169
Har du tänkt på att dural-al är känslig mot vibrationer??? Spricker gärna....
Blir det några bänkningar i vinter?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |