I övrigt har det inte hänt så mycket på hojen sedan sist. Jag har jobbat mycket med Vinö och T46 för att utnyttja väntetiden.
Bakhjulet är klart med sitt nya däck, Sigge har ekrat framhjulet. Dock så var det däck Wheeler dealer beställt till mitt framhjul restat. Sigge trodde dock att det skulle dyka upp imorgon. Men eftersom Kjelle på Wheeler Dealer inte jobbar helger, så blir det nog leverans av hjulen i början på nästa vecka.
Så hojen får stå utan hjul och vänta en stund till.
Till det nya elsystemet har den M-unit, M-button och kabelsats jag beställde från Motogadget anlänt. Så nu kan jag börja med elen. Första steget blir att skrota bort det gamla H-D originalsystemet från 1993.
Idag beställde jag även en tuta. Det blev en ny original sportstertuta för just XLH1200.
Jag har ju inte haft ngn tuta innan, men nu när jag bygger nytt så ska hojen återfå en sådan. Så slipper jag stå och skruva på bollhornet varje gång det är besiktning. Känns lika pinsamt varje gång.
Har även beställt två nya ISR-överfall med knappar till höger och vänster sida.
För att få hojen lite bekvämare att köra, så ska jag flytta upp startknappen till styret. Samt införa tutknapp och dödarswitch. Dessutom ska jag lägga höger resp vänster blinkknapp på varsin sida av styret. Nu har jag båda blinkerknapparna på vänstersida, det gör det svårt att använda blinkers när jag har king-kong-kopplingen indragen. Och det snyggaste sättet att göra allt detta är ju att köra med ISR-överfall med inbyggda knappar på båda sidor.