Jörgen Karlsson
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 15 Mar 2006
- Ort
- ...på taket
- Hoj
- HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Du pratar om JMT-batteriet som inte orkade starta hojen? Ja det påminner i höljet och panelen om Biltemas, samma hölje som Shido, WSP mm. Det finns ett antal olika höljen som används på de kinatillverkade batterierna, men sen kan det skilja på vad de innehåller, det specas ofta av beställarna, dvs de vars dekaler sätts på batteriet. Det är så det funkar.Kool spec. för lithium men vad farao är det för dieseltruckmorot du klämt in mellan hjulen som kräver den hävarmen på startveven? Ursäkta min dåliga koll på ditt projekt men tråden är så gammal att jag förmodligen inte är behörig att läsa något 100-tal inlägg författade tiden före A (f.Ab.).
Inte för att vara den men tycker det är lite fascinerande att en så fin pjäs, batteriet, från en firma med den servicen ändå är från samma tillverkare som Biltemas av allt att döma #Patended Product. Inte för att tema säljer den modellen men med samma status-ledpanel, ändå.
Jaja, kan inte klaga då jag själv har ett grönt från Biltema vilket har skött sig fint trots djupurladdning p.g.a. larm och väckt med startkablar och avgasknall Tänk bara på de tveksamma köldegenskaperna även om det kanske inte är direkt aktuellt för vrålåket i fråga.
Så här ser battriet från Topend ut. Det har även en varningssummer som piper vid låg spänning. Polblocken i alu har jag som nämnts ovan gjort själv för att få detta bilbatteri att passa i min hoj.
Ang motorn så kan du gå till mars 2013 i tråden, det var då konstruktionen av denna motor var klar och delarna började anlända till Karling. Det är i korthet en överkvadratisk 124-kubiktums (2028cc) S&S/Karling sportstermotor med högt vevstaksförhållande.
4.375" i borr och 4.125" i slag. 8" långa Carillo-stakar ger ett vevstaksförhållande på 1,94. Vidare har den oljekylmunstycken, sexväxlad låda, closed loop-insprutning, knacksensor, dataloggning, elektriska dekompressionsventiler mm. Eftersom den är byggd på S&S SA-prostock block så har den ett trefas laddsystem från Hayabusa, men med kraftigare stator och MOSFET-regulator. Det finns mer features men de står i tråden.
Last edited: