3 cl
Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
- Gick med
- 21 Jul 2007
- Hoj
- Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Tomten kommer.......
Sånt här behövs inte för ett bygge som står över allt annat. Men för oss andra så kanske.............
http://www.bike.se/video/video-hur-ditt-bygge-blir-kandis
Ichiban Moto har tagit fram en enkel guide för hur du ska få ditt bygge att synas på stora bloggar
Bike Exif............For Dummies
Instämmer till fullo med inlägget om "hipsterbyggen". Ser fram emot nästa bänkning.
/Wille
Får sån frid i själen av att läsa dina poster.. och inspiration till att ge fan i klåparstressmek.
Skall du ställa ut den på Liljevalchs? Undrar om koftklädda glasögonskalmsgnagare skulle förstå konsten i din produkt?
Jag tror inte det. Jag gillar inte "de fria konsternas" monopol på kultur. Är jag ute på Djurgården med hojen njuter jag hellre av de fina vägarna för att sedan köra ned till pirarna och hälsar på Thomas och Vanessa på Deodar, http://www.deodar.se/sve/ Att få segla med Deodar är kultur.
Så jag tror vi är eniga.
När du "blir färdig" (ja, jag vet) med henne, kanske en vinterförvaring skulle kunna ombesörjas av MC-Colllection.
Där skulle det vara kul att se fler med din filosofi ställa ut.
Fy fanken vad fint! Kul med pumpen också! Kan du på ngt vis få royalties på designen?
Tänk om ni gubbar hade jobbat på 'the company'... Då hade dom haft bättre rykte. Och prestanda.Tack
Jag har redan fått min belöning tycker jag. Karling tände på idén, flödestestade den, utvecklade modden med ritningar och fixtur så att den blir bearbetningsrationell att utföra. Här hade även Pär Evensson en rationell idé, gällande hur en port skulle blockas i praktiken.
Så det blev win-win tycker jag. Jag får min pump åtgärdad, och rapporterar sedan efter bänkning hos Evensson hur modden påverkade den tidigare våtsumpningen. Och om jag behöver en ny pump i framtiden så finns lösningen nu på marknaden tack vare Karling (och även Pär Evensson).
Själv har jag ju varken Karlings mekaniska verkstadsresurser, eller Evenssons bromsbänk, så det här (om det visar sig lyckat) är ju en win win-affär. Alla har bidragit och dragit nytta.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|