Jörgen Karlsson
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 15 Mar 2006
- Ort
- ...på taket
- Hoj
- HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
För ngt år sedan fick jag fråga från tidningen Bike om reportage om hojen. Sådant är ju alltid smickrande och svårt att tacka nej till. Hojen blev sedan körklar med 124"-motorn i juni. Men almanackorna krockade, fåglarna kvittrade och sommaren gick.
Bike återupptog dock ärendet vid årsskiftet och ett fotodatum (torsdag 29/1) bestämdes för ngn månad sedan. Det klarade jag precis iom att jag fick oljepumpen i tisdags.
Så i torsdags kl 1500 kom Larzon med sin racebuss till mitt garage och vi lastade upp hojen och körde den till Bikes fotostudio vid Norrtull. Där väntade unge Jonathan Balsvik med foto- och ljussättningsutrustning. Fotograferingen sköttes proffsigt av den sympatiske Jonathan. Efter en timmes fotande, hojsnack och flyttande av hojen, tror jag inte det nu finns någon vinkel av hojen som inte är dokumenterad!
Två bilder av två 93r i samverkan
Efter fotograferingen tog jag tillfället att provköra hojen i det underjordiska garaget utanför fotostudion. Framförallt för att kolla hur de nya kevlarkopplingslamellerna verkade. De kändes kanon, inga hugg, dragging, skorr eller konstigheter.
Sedan lastade Larzon och jag upp hojen, tog farväl av Jonathan och återförde hojen till garaget.
Tack Larzon och Jonathan!
Bike återupptog dock ärendet vid årsskiftet och ett fotodatum (torsdag 29/1) bestämdes för ngn månad sedan. Det klarade jag precis iom att jag fick oljepumpen i tisdags.
Så i torsdags kl 1500 kom Larzon med sin racebuss till mitt garage och vi lastade upp hojen och körde den till Bikes fotostudio vid Norrtull. Där väntade unge Jonathan Balsvik med foto- och ljussättningsutrustning. Fotograferingen sköttes proffsigt av den sympatiske Jonathan. Efter en timmes fotande, hojsnack och flyttande av hojen, tror jag inte det nu finns någon vinkel av hojen som inte är dokumenterad!
Två bilder av två 93r i samverkan
Efter fotograferingen tog jag tillfället att provköra hojen i det underjordiska garaget utanför fotostudion. Framförallt för att kolla hur de nya kevlarkopplingslamellerna verkade. De kändes kanon, inga hugg, dragging, skorr eller konstigheter.
Sedan lastade Larzon och jag upp hojen, tog farväl av Jonathan och återförde hojen till garaget.
Tack Larzon och Jonathan!
Last edited: