Skrotnisse
What would Shervin do?
vafalls, ska jag bli mobboffer i min egen byggtråd nu också??
Ja...
vafalls, ska jag bli mobboffer i min egen byggtråd nu också??
Jag lovar att inte mobba dig (så mycket)
om du bara jobbar på med bygget...
Och om jag mobbar dig så är det bara för att jag är avundsjuk på dig som har ett projekt igång.
heh, lovar att försöka jobba på i ett bra tempo
Nu har det inte hänt något på länge pojk! Har du gått i ide?
hmm... ny fundering... någon som vet vad ram, nedre gaffelben, motorkåpor och topplock på en cm125:a är gjorda av? funderar på att polera satan för att kicka upp nivån på det här projektet ett snäpp och undrar om det är praktiskt möjligt... nån som vet? har även funderingar på att ändra färgsättning, vad tror ni om en massa krom/polerat i kombination med vita kåpor/tank/cuts?
De är normalt av pressgjuten aluminium, det går att få blankt.
Nästan alllt som blänker på min hoj är tex sån polerad alumium. Jag har just inget krom alls. Polerad alu är rejs tycker jag. Du kan ju prova på en liten yta först om du är osäker.
Glöm inte att polering mycket handlar om att först våtslipa med tex 600- och sedan 1200-papper. Kolla tråden polering for dummies som ligger som sticky ngnstans så ser du. Har man inte slipat bort repor och grövre ojämheter så får man polera tills fan avlöser en. Våtslipar man innan går det mycket fortare och blir bättre resultat!
har börjat demontera hojen, montera bakljuset samt nöta alu på framdämparna, bilder kommer när jag gjort lite framsteg ska se om jag inte kan få tag på lite motordelar och sånt också, isåfall åker bågen på en renovering också när den ändå är demonterad
Om bakljuset jävlas mycket för dig så kan det kanske bli snyggt med ett bakljus till en Yamaha DT50R det är "café-rundat", jag har många gånger på jobbet stått och vänt och vridit på ett sånt och undrat om det inte skulle bli snyggt under en café-rumpa. eventuellt vänt uppochner.
Ser bra ut. Bara ett ben kvar .
det är mest själva fästet till det som jävlas... får inte till det på ett bra sätt liksom, i och med att cutsen är ihålig finns det ingen att sätta skiten i... jaja, det ska nog lösa sig har börjat spackla upp en platå nu så det vore ju fan om det inte skulle gå att skruva fast lyktan i den
edit:
banne mig gubbar, nu rör det på sig! även om det är långt ifrån klart så syns vissa framsteg rörande framdämparna, eller vad tycker ni?(skrovligt är original)
har även lyckats få till ett hyfsat fäste för baklampan, update på det kommer ikväll
edit 2: hann inte fixa bilder på baklyset innan jag var tvungen att dra men jag har iallafall lyckats fästa själva lyset så det som är kvar på bakdelen är att fixa en snygg undertail, spackla och slipa allting och därefter lack
Kan du inte ta ett kort på hur dina nävar ser ut efter att ha polerat upp resten?
de är svarta största och mest bestående skadan kommer nog dock min högra runkmuskel ta fan, har inte varit såhär trött i armen sen typ mellanstadiet...
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|