byggtråd! uppdrag: caféracer! utgångsobjekt: honda cm125t!

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
nej...:huvet har rivit ner förgasarna nu och påbörjat rengöring... har monterat ner vänster gasare i molekyler och blåst rent varenda munstycke och hålighet med tryckluft så nu är det bara höger kvar, efter det ska reeds och nålar bytas mest för säkerhets skull och sen får jag hoppas att det funkar.

jävla glassare, bara en massa kul hela tiden!:D

ok, men det låter ju bra då då. jobba på!:tummenupp

Klart man glassar när det är fint väder! Ska upp till hojen idag och riva av tanken och förbereda den för lack. Blir svart med inslag av orange+ guld på hojen. Får se hur det blir med rep-bok till den. är beställd och kommer förhoppningsvis i morgon.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Klart man glassar när det är fint väder! Ska upp till hojen idag och riva av tanken och förbereda den för lack. Blir svart med inslag av orange+ guld på hojen. Får se hur det blir med rep-bok till den. är beställd och kommer förhoppningsvis i morgon.

jo, det är väl så...:D
ok, låter najs! se till att uppdatera din byggtråd!:tummenupp

Selim

Ny medlem
Gick med
22 May 2008
Hoj
1980 Honda CM125
Är själv intresserad av detta då min enda hoj är en CM 125 T från 1980, och jag tycker såna byggen är häftiga (caféracers, bobbers och liknande), men jag har varken plats för att bygga, pengar till material, verktyg att arbeta med eller den kunskapen (Fast man lär sig ju), men det skulle vara häftigt att bygga om den!

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Svart och guld = JPSNorton.
Gillar!

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Svart och guld = JPSNorton.
Gillar!

Ja, det är en av de snyggaste kombinationerna som finns. Får se när tummen kommer ur:arsele bara.
Motorn rasade ju för ett tag sen så jag väntar fortfarande på pengar till delar.
Så när den är klar blir det antagligen rivning för lack.

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS