byggtråd! uppdrag: caféracer! utgångsobjekt: honda cm125t!

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
javisstjävlar, det ska byggas en mellantung hoj också... grr, min tid försvinner...:huvet ska alltså både färdigställa den här hojen, renovera min cheva och bygga en mellantung hoj på en sommar... pluss eventuellt jobb. gah, jag vill ha mer tid!:huvet :D

tack som fan!:tummenupp

Grattis till kortet din gammle flundra! Då får vi ju ut och trecka ordentligt. Fast min hoj sprutar ju fortfarande en massa jävla olja.:mad:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Grattis till kortet din gammle flundra! Då får vi ju ut och trecka ordentligt. Fast min hoj sprutar ju fortfarande en massa jävla olja.:mad:

tack ska du ha!:tummenupp men det är inte jag som kallar mig rallyfisk...:hihi jaförfan, det får vi!:tummenupp men har du inte fått ordning på härken ännu?!?:va var ju längesen den gick åt helvete... jaja, du får ta ditt gamla blysänke och rejsa med då:D

rallyfisken

Gick med
6 Jan 2006
Hoj
tack ska du ha!:tummenupp men det är inte jag som kallar mig rallyfisk...:hihi jaförfan, det får vi!:tummenupp men har du inte fått ordning på härken ännu?!?:va var ju längesen den gick åt helvete... jaja, du får ta ditt gamla blysänke och rejsa med då:D

Nä, med din slöhög till hoj blir det väll aldrig nått redit rally:D
Jo, det va ju ett tag sen den gick o blev som den blev. Ska till Irland på onsdag och kommer inte hem på 5 dagar så tidigast tisdag efter nästa helg får jag rivit ner motorn:huvet
Sen är den inget blysänke heller! den väger bara 180 kilo och med mig på så blir det en lägre totalvikt än dingammla cm+dig:arsele

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nä, med din slöhög till hoj blir det väll aldrig nått redit rally:D
Jo, det va ju ett tag sen den gick o blev som den blev. Ska till Irland på onsdag och kommer inte hem på 5 dagar så tidigast tisdag efter nästa helg får jag rivit ner motorn:huvet
Sen är den inget blysänke heller! den väger bara 180 kilo och med mig på så blir det en lägre totalvikt än dingammla cm+dig:arsele

jag är på väg att införskaffa rd350:fakta

just det, du borde ha fixat det för längesen:tungan kan det inte bara vara att du har för mycket olja i så att det skvätter ut genom luftningen när du drar på lite?:va ok, men sen efter semestern får det vara slut med latandet:D

johodå:tungan min cm väger 140 och jag själv ca 75 så... jag är ganska säker på att du väger mer än 35 kg:tungan (sen syftade jag faktiskt på jawan men iallafall:D )

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Blir du klar med Café-racern någon gång eller?

Fan, här följer man tråden bitandes på naglarna, och då surrar ni bara en massa annat...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Blir du klar med Café-racern någon gång eller?

Fan, här följer man tråden bitandes på naglarna, och då surrar ni bara en massa annat...

för mycket annat som tar tid just nu...:( pillar lite smått sådär varenda gång jag är hos den, men inte nog för att framstegen ska synas på bild... bilen, bruden och sökandet efter en tung hoj tar all tid just nu...:rolleyes:

förlåt då...:D känns bara inte lika motiverat längre... jag menar, vad ska jag med en 125:a till?:va har redan en körklar (som jag försöker bli av med) och letar för fullt efter en tung ersättare...

rallyfisken

Gick med
6 Jan 2006
Hoj
jag är på väg att införskaffa rd350:fakta

just det, du borde ha fixat det för längesen:tungan kan det inte bara vara att du har för mycket olja i så att det skvätter ut genom luftningen när du drar på lite?:va ok, men sen efter semestern får det vara slut med latandet:D

johodå:tungan min cm väger 140 och jag själv ca 75 så... jag är ganska säker på att du väger mer än 35 kg:tungan (sen syftade jag faktiskt på jawan men iallafall:D )

Nu ska du inte klaga på min jawa, den ska ju GuW köpa:D
Trodde minst du vägde 140 kilo själv:arsele

Nä, för mycke olja är det inte. Just nu har den ingen alls:huvet
Uppsamlingskärl va ingen hit heller, då sprutade det ut genom toppen någonstans så nu blir det väll till att riva ner den och kolla fel:mad:

Lycka till med letandet, en 25kw rd350 växer väl inte på träd direkt:va

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Nu ska du inte klaga på min jawa, den ska ju GuW köpa:D
Trodde minst du vägde 140 kilo själv:arsele

Nä, för mycke olja är det inte. Just nu har den ingen alls:huvet
Uppsamlingskärl va ingen hit heller, då sprutade det ut genom toppen någonstans så nu blir det väll till att riva ner den och kolla fel:mad:

Lycka till med letandet, en 25kw rd350 växer väl inte på träd direkt:va

SKA han det eller har ni bara pratat om det?:D

gris:mad: :tungan

ok... verkar skumt...:va hpoppas att du hittar felet:)

tack:tummenupp nej, nog sant... men om jag inte hittar nån bra så stryper och regbesiktigar jag den själv:tummenupp har redan pratat med yamahacenter, de ville ha ca tvåtusen för att tillverka strypningen, montera den, bromsa hojen i bänk samt ge mig effektintyg att ta till bilprovningen så blir det inte dyrare än så så klarar det sig nog:)

rallyfisken

Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Jag tycker han ska det, för då slipper jag tänka på att den bara står i ett hörn och ser ledsen ut för ingen kör den.:D

Kom igen nu din slö-gump! Upp med bilder!!!

Edit. såg tråden med nya hojen. Blir det till att bygga om denna med eller?

hehe, key:D

finns bild i tråden, som du märkte:tummenupp ska lägga upp fler när jag tagit dem och kopplat in kameran i datorn:tummenupp

nja, det får vi se... gillar den rätt bra som den är faktiskt...:) men vi får se:D

rallyfisken

Gick med
6 Jan 2006
Hoj
hehe, key:D

finns bild i tråden, som du märkte:tummenupp ska lägga upp fler när jag tagit dem och kopplat in kameran i datorn:tummenupp

nja, det får vi se... gillar den rätt bra som den är faktiskt...:) men vi får se:D

Okej, den ser ju toppen ut på bilden, väntar med spänning på att få sen den live!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Okej, den ser ju toppen ut på bilden, väntar med spänning på att få sen den live!

jo, den ser bra ut i verkligheten också:) finns en luftbubbla på vänster sida av tanken men det är också det största felet den har. går kanon i motor och låda och ser allmänt fräsch ut så... det ska vi nog kunna ordna:tummenupp ska boka tid för strypning åt den imorgon så fort verkstäderna öppnar:yoparty

rallyfisken

Gick med
6 Jan 2006
Hoj
jo, den ser bra ut i verkligheten också:) finns en luftbubbla på vänster sida av tanken men det är också det största felet den har. går kanon i motor och låda och ser allmänt fräsch ut så... det ska vi nog kunna ordna:tummenupp ska boka tid för strypning åt den imorgon så fort verkstäderna öppnar:yoparty

Låter ju gött. Är du säker på att det räcker med bänkningspapper från Yamaha handlare? Var någon som skrev att SBP inte godkände detta längre. Det låter dock väldigt underligt nu när jag tänker efter:va

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Låter ju gött. Är du säker på att det räcker med bänkningspapper från Yamaha handlare? Var någon som skrev att SBP inte godkände detta längre. Det låter dock väldigt underligt nu när jag tänker efter:va

vad skulle annars krävas?:va inte direkt så att bilprovningen vill göra jobbet åt en för att vara säkra på att strypningarna är i... så som jag har förstått det krävs det en av följande två saker: antingen ett par godkända fabrikstillverkade strypsatser med tillhörande effektgarantipapper att visa upp för bilprovningen eller en egenbyggd strypning samt bänkpapper/effektintyg från auktoriserad bänkningsfirma/verkstad. jag ska ringa och höra med lillemans imorgon och se om det är nåt de kan tänka sig att fixa (om de nu pysslar med sånt) i och med att det är lite närmre...:) och förhoppningsvis billigare också, märkesverkstäder kostar ju en del som bekant...:D

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
så gick allt åt helvete igen...

morsan och farsan tyckte hojen stod i vägen ute i verkstaden ocvh skulle flytta den bara lite... så nu är hela bakcutsen avknäckt:( håhåjaja, sånt händer... får väl se när jag orkar göra nåt åt det...

det positiva i situationen är att jag fått stryptid och regbesiktningstid på fredag precis efter vartannat så förhoppningsvis, om allt klaffar och går som det ska, så får jag köra rd:n innan helgen:)

rallyfisken

Gick med
6 Jan 2006
Hoj
morsan och farsan tyckte hojen stod i vägen ute i verkstaden ocvh skulle flytta den bara lite... så nu är hela bakcutsen avknäckt:( håhåjaja, sånt händer... får väl se när jag orkar göra nåt åt det...

det positiva i situationen är att jag fått stryptid och regbesiktningstid på fredag precis efter vartannat så förhoppningsvis, om allt klaffar och går som det ska, så får jag köra rd:n innan helgen:)

Trist med skärmen men hur har det gått?
Jag har ju vimsat runt i Dublin och druckit Guinnes hela helgen så nu vill jag veta allt!:D

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Trist med skärmen men hur har det gått?
Jag har ju vimsat runt i Dublin och druckit Guinnes hela helgen så nu vill jag veta allt!:D

tja du... grejen är att det knäckts av en massa småbitar precis i böjen, så man kan inte bara limma tillbaka den så att säga... ska se om jag kan få till en snygg och funktionerlig lagning på den och sen spackla igen sprickorna, annars blir det till att gjuta nytt:huvet

eller du menade med rd:n?:D med den har allt gått kanon, både strypning och regbesiktning gick hur smidigt som helst och alla tider passades så nu är den en helt laglig 25 kilowattare!:tummenupp men låt dig inte luras, den går verkligen som fan iallafall!:D har även renoverat kopplingen på den då den slirade vid högvarvsväxlingar, så nu är den tipptopp:) ska bara ta reda på hur ett trottelstopp ser ut och var det sitter så blir hojen ännu roligare sen:D

ditt svin, nu hoppas jag att du tagit med dig ett fat hem till mig!:D

Last edited:

rallyfisken

Gick med
6 Jan 2006
Hoj
tja du... grejen är att det knäckts av en massa småbitar precis i böjen, så man kan inte bara limma tillbaka den så att säga... ska se om jag kan få till en snygg och funktionerlig lagning på den och sen spackla igen sprickorna, annars blir det till att gjuta nytt:huvet

eller du menade med rd:n?:D med den har allt gått kanon, både strypning och regbesiktning gick hur smidigt som helst och alla tider passades så nu är den en helt laglig 25 kilowattare!:tummenupp men låt dig inte luras, den går verkligen som fan iallafall!:D har även renoverat kopplingen på den då den slirade vid högvarvsväxlingar, så nu är den tipptopp:) ska bara ta reda på hur ett trottelstopp ser ut och var det sitter så blir hojen ännu roligare sen:D

ditt svin, nu hoppas jag att du tagit med dig ett fat hem till mig!:D

Har du fått någon ordning på tomgången sen du va inne på mitt jobb o vimsa?
Själv har man inte gjort ett piss med motorn. iron maiden råka komma i vägen:D Fast det har blitt lite fixat med det estetiska iaf. Får se när jag kan beställa delarna jag behöver bara.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Har du fått någon ordning på tomgången sen du va inne på mitt jobb o vimsa?
Själv har man inte gjort ett piss med motorn. iron maiden råka komma i vägen:D Fast det har blitt lite fixat med det estetiska iaf. Får se när jag kan beställa delarna jag behöver bara.

nej...:huvet har rivit ner förgasarna nu och påbörjat rengöring... har monterat ner vänster gasare i molekyler och blåst rent varenda munstycke och hålighet med tryckluft så nu är det bara höger kvar, efter det ska reeds och nålar bytas mest för säkerhets skull och sen får jag hoppas att det funkar.

jävla glassare, bara en massa kul hela tiden!:D

ok, men det låter ju bra då då. jobba på!:tummenupp

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad