Du kan faktiskt använda orginaldumpen , Svarva och fräs en ny platta som du svetsar i plenumet+montera mitsubishi dumpen där
Kompressorhuset går ju att göra mycket smidigare om man fräser bort och lägger igen gammla dumpen
Faktiskt så passar kompressorhuset från Saab aggregat ( 15 T )
Bara lite mindre inlopp, Det svarvar man upp i så fall
Dessa hus är mycket smidígare på utsidan
Tack för tipsen! jag tyvärr redan köpt en liten kolvdump, men skulle den inte funka tillfredställande så har jag ju originalet kvar.
Jag måste vara rädd om min motivation, den är ganska liten o väldigt skör.
använder man den för flitigt i början räcker den inte hela vägen fram.
Men lite tryck o pysljud samt lite ofrivilliga powerwheelis, så kommer motivationen tillbaks i massor och då kan man satsa på puts o studs.
skulle tigsvetsa idag det gick OTROLIGT dåligt. jag misstänker att jag hade murphy personiferad på besök idag. Man ska ju inte kalla jehova vid hans rätta namn men låt oss kalla honom moklas nöghert.
Moklas är en trevlig kille på alla sätt men i hans närvaro kan aluminium ABSOLUT INTE svetsas!
Efter ett par timmars kontinuerligtsvetsande i stora oxidklumpar som tidigare var mitt plenum var jag så jävla arg att jag var ytterst nära att ta en 5kilos slägga som stod i närheten o sopa till skiten, allt medans moklas kom med tips i all välmening.
Efter att vi druckit lite kaffe o sagt hejdå, så satte jag mig vid svetsen igen, vips ur dessa oxidklumpar kom det en liten blank pärla som låg på båda rörbitarna och efter det var det en baggis att svetsa ihop resten.
Så nu är plenum klart (så när på en liten rörbit)
Pitotrör nr femtielva klart
Och en slang anslutning jag hade glömt till ic´n är ditsvetsad
Dumpfästet dit svetsat
Slutet på tunneln är nära
Jo, så hände det en grej till som jag tänkte utelämna först.
vid halvsju hugget på kvällen idag dök en gubbe upp på jobbet och han blev väldigt förvånad över att se mig, o jag blev VÄLDIGT förvånad när jag såg honom. Varför då undrar kanske ni?
Jag vet inte men, det är väldigt speciellt med män i 60års åldern som bär blåkläder o mascara i min värld.