..och ett steg bakåt
Idag Tokmeckade jag ihop hojen för att kunna provköra innan det blev mörkt, Det sket sig, men jag hittade den verkliga andledningen till senaste oljeläckaget -ingen packning på oljefiltret
När jag väl fått ihop skiten så var det beckmörkt ute, men man var ju tvungen att se om det slutat läcka. det gjorde inte (nästan iaf). Då blev man ju så jävla sugen på att ta en sväng!
Upp med portarna, ut i mörkret, igång med skiten, på med lyset, i med ettan -men va fan nu! det skorrade o klonka till,
-skitsamma, neutralampan slockna iaf.
Jag började smyga uppför den lilla backen uppmot grusvägen, det var hård packad snö, 15g uppförsbacke, tomgångs varv= noll i fäste.
Knuffa upp härket för backen, igång me han. Vilt sladdande på blå isen och med maximalt utnyttjande av vägens bredd insåg jag att jag aldrig skulle komma de 1.5km ut till den bara asfalten..
När jag försökte klicka i neutralläget så upphörde aldrig växelspaken att hitta nya lägen neråt! som om växlingstrumman kunde snurra hur många varv som helst. Efter en snabb kik i anusmotorn konstaterades att det skulle vara en teknisk omöjlighet om inte växelgafflarna skulle vara bort tagna vilket de bevisligen inte är. Nu törs jag inte köra mer utifall det ligger nåt löst metall föremål o skramlar runt där inne.
Så jag har en oljekladdig långhelg i garaget framför mig..
Jag gav 10.000:- på firma för motorn, borde man inte kunna få nån slags kompensation?