Byggtråden 2 stegfram 1 stegbak

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Det där verkar ju vara rätt kopplat, BTR kan man tydligen även koppla till pitot har jag läst och det kanske är samma med membranen?

Lättast är väl att tanka och göra ett nytt försök innan du sätter mejseln i hojen igen, vore ju surt annars om det var så enkelt och du lagt ner massa tid på felsökning.

Och nej, det var ett hittepå-scenario som tur var. Däremot har jag stått och dragit mig blå på skotern med dödaren avslagen men det var några år sedan nu så det räknas inte...:gnissla

Pitotröret är kopplat till flottörhusen. Hm... hur var det nu igen.
Dynamiskt tryck är väl pitottrycket?
statiskt alla andra signal tryck?

kopplat till plenum: undersida membran, btr ,wastegate och undersida dump
pitotrör: flottörhus
bellmouth: ovansida membran
insug: laddmätarn o dump

Men jag kan tänka mig att döheten vid full pung påslag har o göra med den obefintliga soppa nivån. det fanns helt enkelt tillräckligt mycke soppa när laddet kom. Jag hoppas iaf att så är fallet..

Johansson? -har du stått med multimetern i hand o en polare upptäckt att dödarn var avslagen?

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
..Och på det 301 inlägget det varde Burnis!

Jag hittade på tuben nån hillbilly som står burnar i sitt garage, har inte folk nåt vettigt för sig längre...:D

[YOUTUBE-ID]2dIGeFmFj9w[/YOUTUBE-ID]

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Jag hittade på tuben nån hillbilly som står burnar i sitt garage, har inte folk nåt vettigt för sig längre...:D

Fan, vad skönt! Jävligt roligt, jag har ju följt tråden sen the very beginning och läst nästan varje dag om vedermödorna med sminkade gubbar, risiga cylinderlopp, frånvaron av växellägen och dränkta motorer:tummenupp

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Fan, vad skönt! Jävligt roligt, jag har ju följt tråden sen the very beginning och läst nästan varje dag om vedermödorna med sminkade gubbar, risiga cylinderlopp, frånvaron av växellägen och dränkta motorer:tummenupp

Tack, tack det var ett tag sedan man såg den söta avataren i tråden.:)

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84

[YOUTUBE-ID]2dIGeFmFj9w[/YOUTUBE-ID]

Nja inte riktigt vettigt.. på en riktig turbobörnis ska man höra
phuuiiiiiitchsch. när man släpper gasen..Du hade ju inge ladd..

:D :D men seså gör om gör rätt.. lägg upp film.. :D

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Nja inte riktigt vettigt.. på en riktig turbobörnis ska man höra
phuuiiiiiitchsch. när man släpper gasen..Du hade ju inge ladd..

:D :D men seså gör om gör rätt.. lägg upp film.. :D

:( :( .. hade bara tvåan i. laddet blev bara ca 0.3bar:D

Lotusomega

Fullt ös medvetslös!
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
GSXR 1100 Turbo -93 Gsxr 750 fighter -93, Katana 1100s , CRF250rx , Gsxr 1000 -02 Turbo GSXR 1000 -04
Fan va frääänt!!!! :tummenupp

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Jepp!

Skada o skada, jag ser det mer som en gåva:D

Ja kanske det, vissa kallar det för missbruk, när inte adrenalinchocken räcker till så kommer laddtryckssjukan. Tyvärr så är den obotlig,under perioder i livet har jag lyckats hålla den i schack men den ligger alltid latent..

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Ja kanske det, vissa kallar det för missbruk, när inte adrenalinchocken räcker till så kommer laddtryckssjukan. Tyvärr så är den obotlig,under perioder i livet har jag lyckats hålla den i schack men den ligger alltid latent..

Turbohoj kan nog va min grej.

Last edited:

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Grattis!:banana

Har du hittat felet till att den dör eller går det böörna ändå?

Det var nog en kombination av fel: löst plenum, ingen soppa, felaktigt soppatryck samt veck på pitotslangarna. Men jag tror att det bort skötna plenumet är huvudbov tillsammans med soppa torsken

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Bra att det löste sig, har du stagat plenumet på något vis eller sitter det bara i slangklamren?

Faan så lång den här vintern kommer vara för dig nu...:gnissla

Det var nog en kombination av fel: löst plenum, ingen soppa, felaktigt soppatryck samt veck på pitotslangarna. Men jag tror att det bort skötna plenumet är huvudbov tillsammans med soppa torsken

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Bra att det löste sig, har du stagat plenumet på något vis eller sitter det bara i slangklamren?

Faan så lång den här vintern kommer vara för dig nu...:gnissla

Ingen stagning än men jag lurar på hur den ska utformas. det verkar enklare på gskryss.

Ha, du har en ny hoj i garaget som du knappt ens har kört, + dubbelt så lång vinter kvar! ....sorry for reminding you:krama

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Ingen stagning än men jag lurar på hur den ska utformas. det verkar enklare på gskryss.

På den tiden man gjorde allt för att hålla ekonomin nere satte jag spännband runt intercoolern för att hålla ihop skiten (plastgavelskylare gillar inte mer användbara tryck...). Kanske nåt att prova? Spännband alltså, inte plastgavelskylare.. De har jag testat och de är veka, men spännbandet höll :hihi

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Men då ta ja skotern min å kör jävvvlarannamma opp å ne för fjälle tills snön tiin unna!

...och DÄR bröts det norrländska ko lugnet!

Att Använda 1 skoter för att påskynda växthuseffekten så pass att den här vintern kortas med 2mån, då får man jävlar i mig gasa hårt!

Last edited:

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
...och DÄR bröts det norrländska ko lugnet!

Att Använda 1 skoter för att påskynda växthuseffekten så pass att den här vintern kortas med 2mån, då får man jävlar i mig gasa hårt!

Nej nej, jag menade att jag i godan ro kör skoter ända tills våren kommer.

Bästa tiden är runt påsk då det går köra både hoj och skoter!:banana

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
På den tiden man gjorde allt för att hålla ekonomin nere satte jag spännband runt intercoolern för att hålla ihop skiten (plastgavelskylare gillar inte mer användbara tryck...). Kanske nåt att prova? Spännband alltså, inte plastgavelskylare.. De har jag testat och de är veka, men spännbandet höll :hihi

Funderar på buntband tillfälligt, jobbet har 10mm breda, men det känns FÖR epigt. Vintern är lång o innan sommarn borde en ståndsmässig lösning uppenbarat sig. Men buntbands lösningar törs man bara visa hojen för möppefuckon, nä funkar inte.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024