VR-8
Fabrikör Mr.J
Jag hittade på tuben nån hillbilly som står burnar i sitt garage, har inte folk nåt vettigt för sig längre...
Ha ha ha ha ha ha..........skönt..
/J
Jag hittade på tuben nån hillbilly som står burnar i sitt garage, har inte folk nåt vettigt för sig längre...
.. hade bara tvåan i. laddet blev bara ca 0.3bar
Hur mkt hade du tänkt o ladda på Till o börja med ?
Jag vet faktiskt inte, men den borde börja spika vid 1.3-1.5bar ca.
På torsdag får jag reda på vad det ger att ligga på några hekto in på den säkra sidan.
Om man har tänkt att löda med gasollåga på ett långt oljerör av koppar, bör man ta i beaktande om det ät oljefyllt eller ej. Är det det, bör man försöka få ut oljan med tex tryckluft.
Vänta förresten det vore ju dumt..
Hälla ur det, ska det ju va!
Man bör även väga in det faktum att röret slutar med en 90g böj som då skulle kunna vara riktad mot taket.
Om man dessutom vill hjälpa gravitationen på traven med en 100liters tank innehållandes 800liter luft och slang med ett pistolmunstycke i änden. Då kan man helt plötsligt få en modern tolkning av michelangelos nattvarden!
Btw det taket nymålades i sommras.
Här är där man borde visa upp bänkpapper med ett stort flin.
Men de pappren uteblir för bänkningen gick åt h-te. Efter varmkörning o diverse småstrul var det daxs dra den sakta igenom registret för att se om den gick på bra afr värden.
Vid 4000 varv och nästan obefintligt tryck kom det ett mekaniskt slammer, efter en del felsökning konstaterades att bara den ena av 1ans cylinders insugventiler rör sig när man drar runt motorn.
aspenryd var iaf jävligt bra att ha o göra med.
Satt på vägen hem o tänkte ut en massa roliga bilder man kunde lägga upp men jag känner inte för det idag.
Nu vill jag bara ta en stor whisky o en folkis (jobbdag imorrn ) framför braskamin o lyssna på kurrandet från en fet katt.
Hade inte du jagat iväg Mr murphy
Det är bara o bryta ihop o komma igen med samma inställning som banverket har när de ska ta sig igenom en klick hallandssås, dvs det alltid för sent att ge upp.
bästa scenario: bara att byta kam o ventil, jag har en kam liggandes på min arbetsbänk.
sämsta scenario: ventilhatten gick av o sabbade cylinderloppet. Eftersom det inte är lös cylinderrad så måste blocket borras och omnikasileras
imorrn kväll vet man mer, ikväll ska det
Jag lider som sagt med dig, skumt att en såpass ny motor ska haverera bara sådär.
Vi vill se en illustrerad damage report!
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |