Noc
Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Har du postat i rätt tråd??
Hehe, kanske dags att börja låsa?
Blir kul o se vad som du hinner göra imorrn...
Har du postat i rätt tråd??
Ytterligare ett poäng till andersson inget till mig..
Han försökte få mig att fräsa bort alla vårtor o skit på kompressorhuset men nejdå inte då. sånt tyckte jag bara var onödigt, vad jag inte visste var att det inte skulle gå att hitta ett filter som skulle uppfylla alla krav såsom suporta 300hk ha 60mm anslutnings dia samt inte kunna användas som sidostöd, som INTE tar i alla jävla grunkor fastgjötna på kompressorn
Mr andersson -i´m not worthy
Kolla in K&N:s filterserie XSTREAM, egentligen bilfilter. Filteryta även i toppen.
Tex filter rx4950/1 på sid 36 i Roffes katalog. http://www.roffesmotor.se/smartupdate/archive/Roffes_Motor_AB_Gruppkatalog_103:2.webb.pdf
Jag köpte ett sånt förra veckan till turbon på bilen. XSTREAM-filterserien är bland de mest högflödande man kan hitta mtp yttermåtten. Dessutom fria från krom, så de skaver inte sönder om de ligger emot ngn detalj. K&N uppger för de betydligt mindre filtren Apollo att dessa supportar 350 turbohästar och 250 sugmotorhästar. Så de större XSTREAM ska nog klara mer. Som du ser på bilden har de inbyggd tratt.
Det var snällt av farbror o skicka med en jättebra länk!
I förra veckan försökte jag i ord beskriva för 3olika killar på dalhems vad för filter jag behövde men nu passar inte skiten iaf
tack
Vet inte om du var ironisk där, men länken funkade för mig iaf.
Här är en bild på K&N Xstream-filtret jag handlade av Roffes.
Den invändiga tratten är lika fin i verkligheten som på genomskärningsbilden i länken. Filtret känns rejält i övrigt.
Hoppas du hittar ngt filter som passar och att dalhems går med på att byta tillbaks.
Jag brukar klippa till pappmallar efter måttuppgifter i katalogerna och prova på plats innan jag beställer, men jag misslyckas rätt ofta med beställningar ändå kan jag säga till tröst
Länken funkade fint och ironin var inte påslagen! Det får nog bli en uppsnyggning av kompressorhuset så hoppas jag att det kommer funka bättre.
IT´S ALIVE Moahaha!
Så jävla gött o se att allt verkade funka, Bara lite oljeläckage från filterflyttar slangarna (temporära trädgårdsslangstumpar, o så oväntat)
Det var bara lite små strul med startmotorn som slutade dra. Efter att ha meckat isär all el till den och konstaterat att inget var fel så skruvade jag ihop den och då funkade det!
Provkörning är nog en bit bort för vår grusväg är täckt av isbark samt hojen saknar filter, men men skiten funkar ju!
Länken funkade fint och ironin var inte påslagen! Det får nog bli en uppsnyggning av kompressorhuset så hoppas jag att det kommer funka bättre.
IT´S ALIVE Moahaha!
Så jävla gött o se att allt verkade funka, Bara lite oljeläckage från filterflyttar slangarna (temporära trädgårdsslangstumpar, o så oväntat)
Det var bara lite små strul med startmotorn som slutade dra. Efter att ha meckat isär all el till den och konstaterat att inget var fel så skruvade jag ihop den och då funkade det!
Provkörning är nog en bit bort för vår grusväg är täckt av isbark samt hojen saknar filter, men men skiten funkar ju!
Fan va gött !!
Grattis!!
Trägen vinner!
Kul som fan !
Kul som fan!
Nästan onödigt tidigt? Det är ju inte ens säsong än hehe...
Själv har man säkert 2 månader längre till sommaren än ni bortskämda sörlänningar har så känner lugnet haha... Att det dessutom kom 3-4 dm snö bara idag spär bara på mitt lugn.
Grattis! Surt bara att det är några månader kvar till säsongen börjar, men hellre det än att stå en solig julikväll och tokmecka.
Ja, ja först ska tusen små grejer fixas sen ska man ju få skiten o funka med laddtryck efter det tänkte jag plocka ner han för blästring o lack, så säsongen kommer nog som en plötslig överraskning för mig som för alla andra.
Sen vart det ju det här med besiktning.. tycker ni att man ska besikta med turbo eller plocka bort skiten?
Hål i ramen = regbesiktning eller totalbanning från besiktningen?
Time will tell..
Otroligt intressant, har inte riktigt koll på hur mycket plats jag har men kan tänka mig att det är riktigt trångt och har därför smygkikat lite på det minsta XStream filtret, 10,2cm diameter och 12,1cm långt låter rätt nätt.K&N uppger för de betydligt mindre filtren Apollo att dessa supportar 350 turbohästar och 250 sugmotorhästar. Så de större XSTREAM ska nog klara mer. Som du ser på bilden har de inbyggd tratt.
Otroligt intressant, har inte riktigt koll på hur mycket plats jag har men kan tänka mig att det är riktigt trångt och har därför smygkikat lite på det minsta XStream filtret, 10,2cm diameter och 12,1cm långt låter rätt nätt.
Frågan är då vart Du hittat data på hur mycket luft man kan suga genom filtren?
MVH
/Leo
Aha, från sidan, då är jag med, trodde jag missat ngtSom jag skrev så gällde effektuppgiften från K&N ett mindre filter i en serie som heter Apollo. Jag mailade ju som sagt K&N ang alla måttuppgifter på Apollo. Effektuppgifterna för Apollo fanns på deras hemsida.
http://www.knfilters.com/universal/apollo.htm
Men eftersom Apollo sedan inte passade tog jag ett Xstream, som har större kapacitet/filterarea än Apollo.
Mvh
J
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |