Byggtråden 2 stegfram 1 stegbak

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
hej
det kommer att bli riktigt riktigt fint,när man har slipat med alla papper och kör med polertrissan o ser glansen vilken belöning man får då är det svårt att släcka ljuset i garaget och gå hem:tummenupp

p.s prova besiktningsstationen i aröd göteborg här är mitt kontonr

9174-842 435 221-0

Skall provas:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Ska han fråga efter Glenn där ?:D

En göthebörgare kan faktiskt heta kålle oxå:fakta :rofl
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Idag har jag lidit svårt av en:fyllisar relaterad sjukdom. men lyckades ändå börja pilla ihop hojen.
ram1.jpg
Jag ringde in en polare för att lyfta i motorn men det blev visst öldrickning på altan istället......nåja:fyllisar
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
altan

dricka öl på altanen det är en sak som bara måste göras eller hur man har ju längtat hela vinter efter första ute fyllan i solskenet:fyllisar

Jag gör ett föesök inne idag kram
 

racegoofy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Bollebygd
Hoj
Suzuki gsx1100e
Idag har jag lidit svårt av en:fyllisar relaterad sjukdom. men lyckades ändå börja pilla ihop hojen.
View attachment 272172
Jag ringde in en polare för att lyfta i motorn men det blev visst öldrickning på altan istället......nåja:fyllisar

Det är inte fel med en öl eller två. :yoparty
Jag besiktade min hoj i Aröd :) det gick utmärkt men jag har ju ingen turbo men lätt ombyggd gsx 11e :hihi
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Vafalls!? När jag var ner sist så hade du ju en komplett hoj? Nu är du ju snart i mitt stadie... :hihi
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Vafalls!? När jag var ner sist så hade du ju en komplett hoj? Nu är du ju snart i mitt stadie... :hihi


Det är lungt. Det är låååååååångt kvar till sommarn. Här nere är det knappt 20grader varmt, det gröna gräset är bara en decimeter långt och alla träden är gröna. Vad var det du skrev: Plötsligt står man där i maj med vevaxeln i ena näven o plenumet i andra och undrar vad fan som hände.:hihi

Det hade varit kul att utlysa en biker buildoff mot någon som kommit ungefär lika långt. Regler: max en medhjälpare, max en back öl, först till att lagt ut en turboburnis på tuben.
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Det är lungt. Det är låååååååångt kvar till sommarn. Här nere är det knappt 20grader varmt, det gröna gräset är bara en decimeter långt och alla träden är gröna. Vad var det du skrev: Plötsligt står man där i maj med vevaxeln i ena näven o plenumet i andra och undrar vad fan som hände.:hihi

Det hade varit kul att utlysa en biker buildoff mot någon som kommit ungefär lika långt. Regler: max en medhjälpare, max en back öl, först till att lagt ut en turboburnis på tuben.

Antar utmaningen !:yoparty

Skit samma om jag torskar, får då dricka bira med ett gäng turbodårar !:tummenupp
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Antar utmaningen !:yoparty

Skit samma om jag torskar, får då dricka bira med ett gäng turbodårar !:tummenupp

You're on! :yoparty

(shit,faan Jag som ska på polarns bröllop med grattis sprit = utslagen i 2dar:huvet )
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Taget!

Jag har dock gipsad arm, innebär det att jag får ha 1½ medhjälpare?
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Ser du dig själv som 1½ medhjälpare? :hihi
 

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Medhjälpare? Jag tycker det går fortare om man gör det själv. 3 dagar är rekordet (på en twin), men är det en tävling så borde det gå på 8-10 timmar ink bänkning (beror ju klart på hur mycket man måste tillverka), men då blir det funktion före form.. Hade vatt kul med en tävling!
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Inte om det handlar om att spackla slipa kåpor... :) Då skulle man helst bara haft medhjälpare och inte varit med alls själv...:hihi
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Antar utmaningen !:yoparty

Skit samma om jag torskar, får då dricka bira med ett gäng turbodårar !:tummenupp

Taget!

Jag har dock gipsad arm, innebär det att jag får ha 1½ medhjälpare?

Medhjälpare? Jag tycker det går fortare om man gör det själv. 3 dagar är rekordet (på en twin), men är det en tävling så borde det gå på 8-10 timmar ink bänkning (beror ju klart på hur mycket man måste tillverka), men då blir det funktion före form.. Hade vatt kul med en tävling!

Är det inte en kändis på besök i tråden? Blev grymt impad över din förmåga att hantera motgångar i form av haverier. tycker oxå att du ska ha cred för att du inte väljer den lätta vägen:tummenupp :niandrafårläsaMCMsåfattarni

Jag anställer dig DiReCkT !:fyllisar

Andersson dricker mest Cola !:D

Tufft motsånd... en som är polare med andersson turbo och en som säkert groggar med erik marklund:huvet

Kan ni posta bilder på statusen på byggena just nu, så man vet ungefär vad för motstånd man är up against.


Kan nån vänlig själ krashkåpsbomba puckens verkstad. Så bjukar jag på laphroig på mantorp i sommar!
 

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Tackar, har inte läst det själv än, men det är ett rätt gammalt reportage, jag har rasat mycket sen dess.. men jag ger inte upp, kom till bikeweekend så ni se mitt senaste bygge, det är garanterat galet ;)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top