Byggtråden 2 stegfram 1 stegbak

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Sådärja! Trevligt ljud! Kul med turbovin...:hihi

Kan även meddela att om man polvänder pumpen så pumpar den hemskt lite åt rätt håll...
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Sådärja! Trevligt ljud! Kul med turbovin...:hihi

Kan även meddela att om man polvänder pumpen så pumpar den hemskt lite åt rätt håll...

Öka!:whip:hihi

Vad kör ni på för olja i era turbospisar? jag kör på castrol gps 10-40w men vet ej om den är den bästa för ända målet:va
 

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Gbg
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
Öka!:whip:hihi

Vad kör ni på för olja i era turbospisar? jag kör på castrol gps 10-40w men vet ej om den är den bästa för ända målet:va

Ser bra ut:tummenupp

Angående oljan så är ju just castrol gps känd för att ge problem med slirande kopplingar. Lär ju inte bli bättre med turbo:D
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Vilket märke på biran ska jag köpa !:huvet:tummenupp

Grattis madderfakker !:D
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Grattis hörru!:tummenupp

Hoppas det jävlats färdigt för dig nu så du kan få lite mil på hojen i sommar, det ser ju lovande ut inför Piteresan i alla fall.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Fan va göttt!

Körde min andra turbo ½mil idag, fan vad aset går:2cool
Full pung 3:ans växel o 95kilo korvätarglädje lutad över tanken så lyfter han ändå hjulet vid 7000 varv:cdevil
Däremot om har fullgas, släpper, o ger fullt igen så bluddrar det o tvekar 1-2 sekunder innan kommer igen. Vad kan det vara:va
Hade jag bara dragit åt alla slangklammrar till kylsystemet så hade provkörningen varit problemfri:gnissla

Ser bra ut:tummenupp

Angående oljan så är ju just castrol gps känd för att ge problem med slirande kopplingar. Lär ju inte bli bättre med turbo:D

Jag vet:död
Köpte öljan igår, -läste idag i gräsklipparoljetråden att gps'en skulle ge kopplingslir:huvet

Vilket märke på biran ska jag köpa !:huvet:tummenupp

Grattis madderfakker !:D

Lugn o fin jag har ju inte börnat än:D
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Lugn o fin jag har ju inte börnat än:D

Du kommer få tanken i skallen många gånger !:tummenupp

Beträffande pilsnern så kommer jag först slänga ihop min nyinköpta cbr 600 "SJ-Pall edition" måste ha något att åka på.
Kawwan blev visst också såld av bara farten.

Hitta nu felet och börna sen hela vägen till Hufvudstaden.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Du kommer få tanken i skallen många gånger !:tummenupp

Beträffande pilsnern så kommer jag först slänga ihop min nyinköpta cbr 600 "SJ-Pall edition" måste ha något att åka på.
Kawwan blev visst också såld av bara farten.

Hitta nu felet och börna sen hela vägen till Hufvudstaden.

Hur kunde du gå med på att köpa en hoj i SJ-pall idiotin till frugan, du har väl pyssel o papp så det räcker:va

Hufvudstaden, mjaa.. Du kommer bara tutlura bort mig:död
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Hur kunde du gå med på att köpa en hoj i SJ-pall idiotin till frugan, du har väl pyssel o papp så det räcker:va

Hufvudstaden, mjaa.. Du kommer bara tutlura bort mig:död


Om det ändå var damens.....hennes är nästan ihopskruvad.:rolleyes:
Den här är min egna huvudvärk....:brinnerup
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Bludder..

Det satans avslags bluddret vill inte ge med sig:mad:
Först fick jag tips om bränsletrycket. -justerade det till 0.2bar ca.
Det var lite svårt att avgöra när mätarnålen började på 0.1bar, nåväl.
Efter lite trådplöjande insåg jag att jag gjort ett stort no,no,- tjuvat tryck från btr tryckslangen till wastegaten, ajabaja:ajjabajja
Pluggade wg slangen o provkörde men ingen skillnad, utöver att jag fick soppatorsk, cheyen fick ju nåt mer o retas för iaf, när hon stod där o kaxade med soppadunken:mad:
Men nu tror jag att jag har kommit på det.
Tryckslangen till membranundersidorna är 17mm grov o ca 50cm lång. När dumpen öppnar skall den volymen evakueras igenom ett 6mm hål i nippeln, det tar nog lite tid vilket gör att trottlarna nog inte går ner ordentligt när gasspjället stängs. Men det är bara mina 50cent. imorgon får jag se hur fel jag har:gnissla
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Men nu tror jag att jag har kommit på det.
Tryckslangen till membranundersidorna är 17mm grov o ca 50cm lång. När dumpen öppnar skall den volymen evakueras igenom ett 6mm hål i nippeln, det tar nog lite tid vilket gör att trottlarna nog inte går ner ordentligt när gasspjället stängs. Men det är bara mina 50cent. imorgon får jag se hur fel jag har:gnissla

Där kan felet mycket väl vara, det ryms rätt mycket luft under tryck där som måste ut innan tryckbalansen är återställd. Jag sätter en uppäten pepparkaka på att hojen går bra i morgon.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Idag var det tänkt att moklas -de framgångsrika projektens förgörare, skulle komma över på en köttbit o en folkis. Eftersom han drog ut lite på tiden tänkta jag fördriva tiden med att skruva ihop hojen så länge..
Lat som jag är hade jag inte skruvat bort tanken ordentligt utan lagt den upp och ner där sadeln ska sitta.
Precis när jag hörde hans bil på uppfarten ramlade tanken ner i betonggolvet med repor i lacken o en liten buckla som följd:huvet
Vid det laget var det bara 3slangklämmor o 2 skruv till tanken kvar innan provtur. Med moklas glatt på hejande rullar jag ut hojen som startar på första försöket!
Efter 30 sek dör hojen, 5sekunders malande på starten senare säger han:
-ska det verkligen rinna soppa ur luftfiltret?:död

Men imorgon, då jävlar!
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
fan vilken otur du har

det var inte kul alls lider med dig gjorde samma grej som du me tanken satte upp den på ramen på snedden för att slippa ta bort bränsleslangarna,tittar bort lite för att i ögonvrån se att tanken åker över och dammar i dumpventilen med ett riktigt fullt jack som resultat av den övningen:tummenupp

Jag vill läsa imorgon att den den går som kulor o krut så at nya tag tills imon
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
det var inte kul alls lider med dig gjorde samma grej som du me tanken satte upp den på ramen på snedden för att slippa ta bort bränsleslangarna,tittar bort lite för att i ögonvrån se att tanken åker över och dammar i dumpventilen med ett riktigt fullt jack som resultat av den övningen:tummenupp

Jag vill läsa imorgon att den den går som kulor o krut så at nya tag tills imon

Kulor o krut? -Den hör man inte var dag.
Otur & otur, njaa.. Tappa tanken beror på lathet o nonchalans och överflöda motorn pga en vikt returslang är oxså klantigt.

Skulle behöva en "turbodrill sergeant" o läxa upp oss fuckon, så man inte gjorde så enkla misstag hela tiden

[YOUTUBE-ID]ziiDTEIBrmU[/YOUTUBE-ID]
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Kulor o krut? -Den hör man inte var dag.
Otur & otur, njaa.. Tappa tanken beror på lathet o nonchalans och överflöda motorn pga en vikt returslang är oxså klantigt.

Skulle behöva en "turbodrill sergeant" o läxa upp oss fuckon, så man inte gjorde så enkla misstag hela tiden


Tror inte att Andersson passar i en sån mössa !:D
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Den här helgen spenderades i ett svetsbås på jobbet.
Jag snickrade ihop ett Besiktnings/ lambdarör i svartplåt. Om jag vill ha det permanent så får jag aluminiumspruta det, största delen kommer ändå få vara bandage lindat för värmens skull.

avgasrör2.jpg

Mekonomen 3" böjar liknar inte riktigt en turboblades behov:D
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top