Byggtråden 2 stegfram 1 stegbak

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
:rofl



I år ska jag banne mig gå fram och handhälsa istället för att bara stå och glo på hojen din som jag gjorde ifjol.:gnissla

Det tycker jag, vi har ju öppen depå i dragracing just för det samma, har du tur/otur så får du hjälpa till att skruva också
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Det tycker jag, vi har ju öppen depå i dragracing just för det samma, har du tur/otur så får du hjälpa till att skruva också

Daxs att mittmontera löstummen:hihi :nevarshjälpergärnaoxåtill)
:D

Du verkar ha lite för mkt fritid...:hihi

Kommer inte skruva nå turbohoj på 3v (2v rehab till + 1v race i finland(om jag håller ihop:3freak ))så då borde jag vara ute ur leken, eller...?:va

Pucken :7peta

Bladedge :7peta

3v? Du hade väl bara lite dekaltrimmning kvar eller? ...hmm, svårt att börna med bruten höger arm:D
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
:D

Du verkar ha lite för mkt fritid...:hihi

Kommer inte skruva nå turbohoj på 3v (2v rehab till + 1v race i finland(om jag håller ihop:3freak ))så då borde jag vara ute ur leken, eller...?:va

Pucken :7peta

Bladedge :7peta

Där jag kommer ifrån så kallas det där dåliga ursäkter !

Kan lugna er med att min kära har köpt en cbr 600......i byggsats.:mad:
Den ska också plockas ihop så hon får byta sin nuvarande hoj.

Herr Anderssons hjälp kommer nog mest vara i form av glada tillrop typ:
Va fan gör du nu för galet !!!:D
Nej då lite bygghjälp kommer jag behöva.

Hans bromsbänk är så jävla fin så nu vallfärdars det hojar från alla håll.:tummenupp
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Där jag kommer ifrån så kallas det där dåliga ursäkter !

Kan lugna er med att min kära har köpt en cbr 600......i byggsats.:mad:
Den ska också plockas ihop så hon får byta sin nuvarande hoj.

Herr Anderssons hjälp kommer nog mest vara i form av glada tillrop typ:
Va fan gör du nu för galet !!!:D
Nej då lite bygghjälp kommer jag behöva.

Hans bromsbänk är så jävla fin så nu vallfärdars det hojar från alla håll.:tummenupp

Det låter bra det!:tummenupp :tummenupp

Och jag skulle precis gå in i garaget, när linda tutade, så jag gick vilse i skogen hela helgen:D

Då har alla skyllt ifrån sig lite, så nu är det bara o sätta igång. Förlorarna får bju vinnarn på öl vid första bästa sammankomst, funkar det?

Så här såg det ut idag.

dagensdont.jpg
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Det låter bra det!:tummenupp :tummenupp

Och jag skulle precis gå in i garaget, när linda tutade, så jag gick vilse i skogen hela helgen:D

Då har alla skyllt ifrån sig lite, så nu är det bara o sätta igång. Förlorarna får bju vinnarn på öl vid första bästa sammankomst, funkar det?

Så här såg det ut idag.

Fan du har väl alla delar klara?
Jag måste få dit dumpen i plenumet, adaptern till oljefiltret, cirkulationspumpen till ic och fan vet allt.

BTW hur blir det mer ditt kåperi ?
Kommer du sitta och hosta glasfiber som mig och Noc eller kör du naket !
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Jag har ju redan lovat att bjuda på öl när ni kommer upp? Ska jag tolka det som att jag redan förlorat?
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Fan du har väl alla delar klara?
Jag måste få dit dumpen i plenumet, adaptern till oljefiltret, cirkulationspumpen till ic och fan vet allt.

BTW hur blir det mer ditt kåperi ?
Kommer du sitta och hosta glasfiber som mig och Noc eller kör du naket !

Kåperiet kommer nog att bli orginal även om det hade varit jävligt najs att bli av med orginalröven. Kategorin fulast hoj vinner jag!:yoparty

Jag har ju redan lovat att bjuda på öl när ni kommer upp? Ska jag tolka det som att jag redan förlorat?


Nej, men om du vinner så slipper du, förlorar du så blir jag jävligt full:D
 
Last edited:

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
No money for you!

hej
det kommer att bli riktigt riktigt fint,när man har slipat med alla papper och kör med polertrissan o ser glansen vilken belöning man får då är det svårt att släcka ljuset i garaget och gå hem:tummenupp

p.s prova besiktningsstationen i aröd göteborg här är mitt kontonr

9174-842 435 221-0


Pratade med en regbesiktningsmannen i aröd idag, o han sa ungefär samma som de i trollhättan, Dvs han köpte inte att man kan hänga på en turbo utan att höja orginaleffekten.
Vad som skiljer olika stationer verkar vara vad som händer om man kommer med papper på att effekten inte är höjd från auktoriserad bänkfirma.
I Trollhättan blir det underkänt pga att de anser effekten är orimlig medans andra stationer kanske anser att har man papper på det så har man.

Men han var väldigt trevlig o hjälpsam samt rekommenderade mig att sfro besikta och gav mig lite tips samt läste lite sfro reglemente för mig.
I trollhättan körde de mer "Det kan du FET glömma grabben, stilen":huvet

Dessutom sa han att mölndalsstationen var de som brukade ta hand om regbesiktningar o ombyggda fordon i gbg
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Det närmar sig..
dagens1.jpg

:glömdet
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
snart uppstart

hej

start till helgen man kanske skulle komma förbi o hälsa på,vilket jobb du har laggt :tummenupp
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
hej

start till helgen man kanske skulle komma förbi o hälsa på,vilket jobb du har laggt :tummenupp

Javisst! Du är väldigt välkommen, men du är extremt välkommen när du lärt dig behärska en sån här:
lambda.jpg

Den engelska pdf manualen är på 145sidor:huvet

Om man lägger alla bultar o muttrar samt små prylar i en uttorkad färghink samt sprider ut alla större delar i ett stökigt garage och sen väntar man 6 veckor in man återmonterar hojen, vet ni vad man har då?? -en utmaning:mad: Problematik i stil med, jag behöver fyra likadana skruv men kan omöjligen hitta mer en tre:3freak

Hur som helst det rör på sig iaf. tar lite tid man vill ju fixa alla dåliga lösningar som version 1.0 hade. tack gude gud för mutterniten!:tummenupp
dagens2.jpg
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
utmaning:mad: Problematik i stil med, jag behöver fyra likadana skruv men kan omöjligen hitta mer en tre:3freak


Det där är inget problem. Lösningen är tre skruvar och ett buntband :tummenupp
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Om man lägger alla bultar o muttrar samt små prylar i en uttorkad färghink samt sprider ut alla större delar i ett stökigt garage och sen väntar man 6 veckor in man återmonterar hojen, vet ni vad man har då?? -en utmaning:mad:

Ser bra ut det här, inte långt kvar nu.:tummenupp

Du som kan guida en kanonfull norrlänning via telefon en tisdagskväll att hitta porrbutiker i Göteborg lär ju inte ha några större problem med att hitta rätt på några skruvar i en färgburk...:hihi
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Ser bra ut det här, inte långt kvar nu.:tummenupp

Du som kan guida en kanonfull norrlänning via telefon en tisdagskväll att hitta porrbutiker i Göteborg lär ju inte ha några större problem med att hitta rätt på några skruvar i en färgburk...:hihi

Kanonfull??? Bara 2-3 öl sa du ju!:D
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Jag fick oväntad hjälp idag...... Av The king:yoparty:yoparty

Älgen.jpg

Han kunde förklara för mig att det är ingen ide att tömma hela batteriet så länge jag envisas med att koppla bränslepumpens sugsida till BTR och trycksida till tank:3freak:rofl

[YOUTUBE-ID]GYAa9Om_Nug[/YOUTUBE-ID]

Tack vare ett obligatoriskt missöde blev det ingen börnis

clipset.jpg
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top