Byggtråden 2 stegfram 1 stegbak

wachen

Överladdad och numera snusfri
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
ducati
Idag togs premiärturen!!:banana

...................på vattenbuffeln:huvet Men den gick fint iaf. Jag blev påmind av Wachen's tråd om att tysta yoshimura pipa, att min egna yoshipipa hade 107db i besiktningen förra året. Så jag svarvade min egna db-killer. Nu låter den mindre som "hell on wheels" och mer som "gud vilken söt liten motorcykel"

View attachment 306668

View attachment 306669
View attachment 306670

För övrigt rör det på sig rätt bra.
Målsättningen är att åka turbo den söndagen vid 1 maj när storfrämmat från östersund dyker opp på sugbusa o raket i arslet. Guess who?...
Är det fler turbopiloter som vill gasa så är ni välkommna. jag bjur på käk, grov lögn o bärs.

Gixxerkepsen kastades åt helvete så det blir orginalstänka med lite innovativ stagning, eftersom den är gjord för att sitta på ikke usd gaffel
View attachment 306667
Danny trejo har min tändningsnyckel o soppatank så det blir showdown in little torslanda i lördagsgryningen. Det blir till att sätta hårt mot hårt
[YOUTUBE-ID]DCzvME2x6RY&feature=related[/YOUTUBE-ID]

vs me
[YOUTUBE-ID]1KWKdTjQJZ8&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Överlever jag hoppas jag på uppstart i helgen.
Vevstaksprojektet smyger sakta framåt idag lämnade jag över dem till planslip killen samt beställde dia20x500mm jm7 bronsbussnings material endast 500 spänn:gnissla

Jag vill oxå ha en söt motorcykel när busan ska besiktigas ,då kanske farbröderna på svensk bilprovning tycker "Hä änt nå å bry säj i "

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
lösen summan e betald honda delarna är tillbaka i upphärad

pancho

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Boom schakalak, o reeespekt Trejo!1!
Lacken blev så bra att jag tror fan du får önska en låtjävel också!:yoparty

DSC01896.JPG

-So, could i start my bike now.?

-Fuel cut relay say's no!

DSC01897.jpg

Man kunde inte visst bulta bränslepumpen i ramen utan isolering emellan. Lattjo elfenomen uppstår då:gnissla

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Snygg lack!:tummenupp

Du inser väl att du måste fixa knullputs på ramen nu? Just nu ser det lika balanserat ut som en kamelrumpa med mittbena...:mattias

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Snygg lack!:tummenupp

Du inser väl att du måste fixa knullputs på ramen nu? Just nu ser det lika balanserat ut som en kamelrumpa med mittbena...:mattias

Det är lite småknullat på ena rambenet nu bara. men när skiten funkar får man väl lägga en dag på att djuppenetrera problemet.

Skulle ni vilja ge 2000pesos o halva er hoj till den här mannen?

Bild0018.jpg

[YOUTUBE-ID]7TYAQ0JWBzE[/YOUTUBE-ID]

wachen

Överladdad och numera snusfri
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
ducati
Boom schakalak, o reeespekt Trejo!1!
Lacken blev så bra att jag tror fan du får önska en låtjävel också!:yoparty

View attachment 306989

-So, could i start my bike now.?

-Fuel cut relay say's no!

View attachment 306990

Man kunde inte visst bulta bränslepumpen i ramen utan isolering emellan. Lattjo elfenomen uppstår då:gnissla
Hahahahahah........little britain rules.
Har min pump bultad i tanken under kutsen,tanken är bultad i bakramen utan några problem::confused:.Mysko elfnurr då ådragit dej./wachen.

Last edited:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Skulle ni vilja ge 2000pesos o halva er hoj till den här mannen?

Nej.
Han kommer att dra till Timbuktu med degen han lurat dig på.
(Eddie Meduza lookalike)

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Idag gjordes ett ryck med vevstakarna. det blev en liten moonwalk iom att jag trodde jag gick framåt men kom bakåt.

Det svindyra jm7 matrialet hämtades ut och 4 bussningar svarvades fram, dessa pressades i och smörjhål till kolvbulten borrades, så långt allt väl.
Men när det kom till att spaka den ur åldriga honingsmaskinen för borttagande av de sistas 4 hundradelarna fegade jag ur och överlämnade det till jobbarkompisen. -Nema problema!

....NOT!:huvet
Det blev timglasformat o koniskt på de två första.
Då konsulterade jag en annan gubbe, en som jobbat med den maskinen till och från sen sjuttiotalet.
Han höll en lång föreläsning om alla funktionerna och grejer o tänka på sen demonstrerade han genom att köra de två sista rejält skrot.
-De var inte alls lika hårda som härdat!:huvet

Ja,ja det är bara att pressa ur bussningarna on svarva nya. Sen blir det att köra med ursvarvningsverktyg i fräsmaskinen istället, inga fler kockar i denna soppa.

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Surt...

Kom du förresten fram till något mer gällande luftfiltret? Verkade som att du fick soppatorsk i nallen sist?

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
precis det blev batteritorsk:)

Njae, inte riktigt. Jag tror att jag får provsåga i mitt gamla filter för o se om det blir ok snitt. Jag tror inte vi har tillräckligt fintandade bandsågsblad på jobbet för riktigt bra resultat:brinnerup

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Det ska då jävlas in i det sista...:gnissla

Det råkade inte vara samma gubbar du konsulterade som klagade högljutt på ditt hojbyggande tidigare? I så fall har vi ju svaret där, konstigt att dom inte "råkade" fastna med någon stake i hydraulpressen också.:D

Rol

kvalitetsolja.se
Gick med
15 Feb 2009
Hoj
Husabusa 650 till salu, -98 BUELL S1 TURBO(såld)
Idag gjordes ett ryck med vevstakarna. det blev en liten moonwalk iom att jag trodde jag gick framåt men kom bakåt.

Det svindyra jm7 matrialet hämtades ut och 4 bussningar svarvades fram, dessa pressades i och smörjhål till kolvbulten borrades, så långt allt väl.
Men när det kom till att spaka den ur åldriga honingsmaskinen för borttagande av de sistas 4 hundradelarna fegade jag ur och överlämnade det till jobbarkompisen. -Nema problema!

....NOT!:huvet
Det blev timglasformat o koniskt på de två första.
Då konsulterade jag en annan gubbe, en som jobbat med den maskinen till och från sen sjuttiotalet.
Han höll en lång föreläsning om alla funktionerna och grejer o tänka på sen demonstrerade han genom att köra de två sista rejält skrot.
-De var inte alls lika hårda som härdat!:huvet

Ja,ja det är bara att pressa ur bussningarna on svarva nya. Sen blir det att köra med ursvarvningsverktyg i fräsmaskinen istället, inga fler kockar i denna soppa.

Jag har en granne som pysslar mycke med amerikanska twinnar av okänt märke han har en sunnen som fungerar alldeles utmärkt.
http://www.potatoracing.se/mainstart.htm

Jag kan höra med honom om, du vill ring mig isåfall.
Ronny 0703-925031

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Det ska då jävlas in i det sista...:gnissla
D

Jävelskaper??

Det är precis som om du inte hade varit med om jävelskaper pöjk. Detta är bara en lätt bris in the book of jävelskaper:D

Jag har en granne som pysslar mycke med amerikanska twinnar av okänt märke han har en sunnen som fungerar alldeles utmärkt.
http://www.potatoracing.se/mainstart.htm

Jag kan höra med honom om, du vill ring mig isåfall.
Ronny 0703-925031

Tack för erbjudandet!
Men maskinen var det inge fel på. Det var handhavandet.

Men Jag hatar att lämna iväg mina grejer o sitta hjälplös och hoppas att det ska bli bra.
Ibland blir det bra, ibland ok och ofta inte alls som man tänkt sig.
Inga fler kockar.
jag tror att jag tar upp hålen med ursvarvnings verktyg, sista halva hundringen tar man med lite slipduk på fingret så man får "honingsrepor" för oljans skull.

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Idag så ville jag, men det ville inte surbladen. Startgas borde göra även den suraste av bladear glad men icke.. bara lite små tändande och nån baktändning.

Soppa finns enda fram till flottörhus, stiften blev inte blöta och gnista finns.

Ikväll så får förgasarna smaka på ultraljudstvätten så får vi se om det smakar bättre med såsen imorgon.
Det är lite som att truga i en bångstyrig 3åring besk hostmedicin, man gör ju det för deras eget bästa .?

Någon som har en stor väggposter med Stena metall's skrotfragmenterings gård som motiv?
Jag menar hota med att tomten inte kommer om han inte tar emot den smaskiga 98okt såsen funkar ju liksom inte.

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
surbladen

soliga hälsningar från timbuktu :tummenupp

Bifogat

• bilder 061.jpg
    bilder 061.jpg
    251.2 KB · Visningar: 137

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Det är lite som att truga i en bångstyrig 3åring besk hostmedicin, man gör ju det för deras eget bästa .?

Nja, skillnaden är att du (förhoppningsvis) inte ska rida iväg på 3-åringen sen...:gnissla :D Bladen ska ju trots allt "bli frisk" för att du ska "använda" den:näsblod

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Om du inte startar imorrn, då,då ,då -DÅ DÖR BJÖRNE!!!

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
soliga hälsningar från timbuktu :tummenupp

MOHAHAHA !!!!

Hota med att hojhelvetet får jojna dessa om han inte suger i sig soppan med en glupskhet som får självaste Jaba Dehutt att blekna av avund !:mad:

Bifogat

• Junkyard 009.jpg
    Junkyard 009.jpg
    53.8 KB · Visningar: 135

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Nja, skillnaden är att du (förhoppningsvis) inte ska rida iväg på 3-åringen sen...:gnissla :D Bladen ska ju trots allt "bli frisk" för att du ska "använda" den:näsblod

Don't you worry, Bushido. Björne will live to see another day.:yoparty

MOHAHAHA !!!!

Hota med att hojhelvetet får jojna dessa om han inte suger i sig soppan med en glupskhet som får självaste Jaba Dehutt att blekna av avund !:mad:

Tack för bilden det hjälpte!
Det har varit berg o dalbana sista dygnet utan dess like.
Igår plockade jag ner förgasarna 2ggr och tog med dem till jobbet för ultraljudstvättning.
Naiv o oerfaren frågar jag trådgnistkillen vad han brukar köra tvätten sin med för medel.
-Jag har ingen aning. Jag köra på det som är i den här dunken.
-ok, det blir nog bra, svarar jag
I med skiten och på med 80grader i temp och vänta en halvtimme.

Döm om min förvåning när jag öppnar locket och ser att murphy skickat hela bryggan tillbaka till 1800-talets falukoppargruva!
Alltihop blev falurött o oxiderat nåt så in i bänken.
-Vad tar jag då för lärdom av det?
-Ingen, givetvis!
Ur med medlet i med en hink "fettoff" (En produkt som jag tänker kränga dyrt i min framtida plastikkirurgi klinik i Hollywood, reds anm)
Och på med full kräm i en halvtimme.

-Ha, ha!.Där fick du allt så du teg!
-No i didnt!, sa murphy
Då hade fanskapet skickat hela helvetet till sjösättningen av regalskeppet vasa och låtit bryggan ligga på botten i 333år
Man kunde till och med se vart Bellman hade besudlat sin luta o slått en piss på bryggan.
Oxiderad röd flammig o dränkt i ett vitt slime och vitt ulligt av oxid samt att mässingen var svart grön.
Möjligtvis skulle det kunna ha varit något som linda blair spytt upp i Exorcisten 1 .

-Men vad gjorde du då?
-Slängde hela skiten åt helvete!
Jag hade skaffat en reservdelsbrygga som hade levt ett tufft liv. Dn siste chauffören (rip) crashade så att förgasdartrattarna inne i luftburken blev buckliga på fugge nr3 . Men förgasarkropparna var ok.

Det egentliga felet var att jag polvänt pumpen, men eftersom jag inte kan göra sådana fel så har det inte hänt...l

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024