Byggtråden 2 stegfram 1 stegbak

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Don't you worry, Bushido. Björne will live to see another day.:yoparty

Tack för bilden det hjälpte!
Det har varit berg o dalbana sista dygnet utan dess like.
Igår plockade jag ner förgasarna 2ggr och tog med dem till jobbet för ultraljudstvättning.
Naiv o oerfaren frågar jag trådgnistkillen vad han brukar köra tvätten sin med för medel.
-Jag har ingen aning. Jag köra på det som är i den här dunken.
-ok, det blir nog bra, svarar jag
I med skiten och på med 80grader i temp och vänta en halvtimme.

Döm om min förvåning när jag öppnar locket och ser att murphy skickat hela bryggan tillbaka till 1800-talets falukoppargruva!
Alltihop blev falurött o oxiderat nåt så in i bänken.
-Vad tar jag då för lärdom av det?
-Ingen, givetvis!
Ur med medlet i med en hink "fettoff" (En produkt som jag tänker kränga dyrt i min framtida plastikkirurgi klinik i Hollywood, reds anm)
Och på med full kräm i en halvtimme.

-Ha, ha!.Där fick du allt så du teg!
-No i didnt!, sa murphy
Då hade fanskapet skickat hela helvetet till sjösättningen av regalskeppet vasa och låtit bryggan ligga på botten i 333år
Man kunde till och med se vart Bellman hade besudlat sin luta o slått en piss på bryggan.
Oxiderad röd flammig o dränkt i ett vitt slime och vitt ulligt av oxid samt att mässingen var svart grön.
Möjligtvis skulle det kunna ha varit något som linda blair spytt upp i Exorcisten 1 .

-Men vad gjorde du då?
-Slängde hela skiten åt helvete!
Jag hade skaffat en reservdelsbrygga som hade levt ett tufft liv. Dn siste chauffören (rip) crashade så att förgasdartrattarna inne i luftburken blev buckliga på fugge nr3 . Men förgasarkropparna var ok.

Det egentliga felet var att jag polvänt pumpen, men eftersom jag inte kan göra sådana fel så har det inte hänt...l

Förlåt så hemskt mycket, men jag skrattar så att jag snart avlider här!:rofl :rofl :rofl

wachen

Överladdad och numera snusfri
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
ducati
Don't you worry, Bushido. Björne will live to see another day.:yoparty

Tack för bilden det hjälpte!
Det har varit berg o dalbana sista dygnet utan dess like.
Igår plockade jag ner förgasarna 2ggr och tog med dem till jobbet för ultraljudstvättning.
Naiv o oerfaren frågar jag trådgnistkillen vad han brukar köra tvätten sin med för medel.
-Jag har ingen aning. Jag köra på det som är i den här dunken.
-ok, det blir nog bra, svarar jag
I med skiten och på med 80grader i temp och vänta en halvtimme.

Döm om min förvåning när jag öppnar locket och ser att murphy skickat hela bryggan tillbaka till 1800-talets falukoppargruva!
Alltihop blev falurött o oxiderat nåt så in i bänken.
-Vad tar jag då för lärdom av det?
-Ingen, givetvis!
Ur med medlet i med en hink "fettoff" (En produkt som jag tänker kränga dyrt i min framtida plastikkirurgi klinik i Hollywood, reds anm)
Och på med full kräm i en halvtimme.

-Ha, ha!.Där fick du allt så du teg!
-No i didnt!, sa murphy
Då hade fanskapet skickat hela helvetet till sjösättningen av regalskeppet vasa och låtit bryggan ligga på botten i 333år
Man kunde till och med se vart Bellman hade besudlat sin luta o slått en piss på bryggan.
Oxiderad röd flammig o dränkt i ett vitt slime och vitt ulligt av oxid samt att mässingen var svart grön.
Möjligtvis skulle det kunna ha varit något som linda blair spytt upp i Exorcisten 1 .

-Men vad gjorde du då?
-Slängde hela skiten åt helvete!
Jag hade skaffat en reservdelsbrygga som hade levt ett tufft liv. Dn siste chauffören (rip) crashade så att förgasdartrattarna inne i luftburken blev buckliga på fugge nr3 . Men förgasarkropparna var ok.

Det egentliga felet var att jag polvänt pumpen, men eftersom jag inte kan göra sådana fel så har det inte hänt...l

Du har aldrig funderat att börja jobba för någon tidning istället typ bike?
Du skulle göra succe med dina kåserier kring ditt hojbyggande.:tummenupp/wachen.

Rol

kvalitetsolja.se
Gick med
15 Feb 2009
Hoj
Husabusa 650 till salu, -98 BUELL S1 TURBO(såld)
Det ska fan inte vara lätt att åka TURBOHOJ.

Jag har kört 6,5 mil idag:krama Och den har inte rasat ännu!

Han den där Murphy har så jävla mycke att göra hos ellfors så han har glömt av dig för tillfället, men när som helst dyker han upp.

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
Han den där Murphy har så jävla mycke att göra hos ellfors så han har glömt av dig för tillfället, men när som helst dyker han upp.

jag säger som emil i lönnebergas pappa
grisar ska inte ha roligt:tummenupp

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Den lever, den lever!:banana

Njaa.
Den lever -bra
den är typ oljetät, -bra
den är vattentät -bra
den är soppatät -bra
den ryker inte -bra
den går bra på tomgång -bra
den går bra på 4000-5500varv -bra
Den varvar bra o rent till rödmarkeringen när motorn är obelastad

den går lite pissigt på 3000varv -obra
den går inte alls över 7000varv -.jävligt obra:mad:

Bludder, misständningar och ovilja att varva.

Det som är nytt för i år är filter, turbo, förgasarkropparna med emulsionsrör, wastegate och avgaskam

Det blir till att kolla upp eventuella vikta slangar, tjyvluft samt bränsle tryck. annars är det bara att tjöpa hem ett gäng munstycken.
Det sitter 115 huvudmunstycke i idag.
Lambda pipan från förra året går inte på pga att slangen från emtespumpen är i vägen, ordentligt ivägen.

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Den går nästan bra! :banana
Egentligen inte, men den bättrade sig nåt fantastiskt på sista modifieringen.

Det var inte den vikta soppaslangen till fuggarna 1&2.
Inte heller trasiga slangen vid 2:ans synkuttag.
Ej heller den läckande kopplingen där btr o waste slangen möts.
Byte av insugsgummin som var spruckna men nada......

En väldigt stark kandidat var den helt bortglömda slangklämman mellan plenum och tryckrör. Men inte ens åtgärdande av detta uppenbara fel gav nån respons.

Det som gav resultat var höjning av nålarna 2 snäpp o fetare munstycken. Tyvärr hade jag bara möjlighet att byta från 115 till 120,
men imorgon blir det att skaffa 130. Då tror jag den går rent igenom hela registret

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Tajm snart att göra en dekal.
" Elffors kickar Murphy in da rövhål edition "

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Det är ju verkligen att be om att elffors ska bli sparkad i roefven av sagda herr Murphy.:gnissla

Det var tur man inte stack ut hakan längre än så för idag bjöd han verkligen upp till fajt!

Inför dagens stora jakt på laddtrycket så barrikaderade jag mig bakom en gammal trälåda med arméns 20mannatält och en binge med järnskrot iförd tropikhatt och kakiuniform med en stor mynningsladdare fylld med stora munstycken och en trycktestar plugg.
Spänningen var stor, för dagen innan hade jag hittat färsk spillning och stora lovande fotavtryck i leran utanför garaget.
Tyckte till och med att jag hörde en HX60 och en S200 yla i fjärran.
Men ack vad jag bedrog mig!
Tretåiga avtryck och ut kakkad "dömansfinger" guldburk är inga tecken på laddtryck. Inte heller är de fjärran ylen, stora aggregat på fulla skaft utan Murphy's DAF 66 remjohan som slirar på remhjulet när han åker på häng i upphäradsskogarna på sin väg att punktera en pitotslang på en intet ont anande surblade.

Jag avfyrade salva nr1 munstyckena och det tog rätt bra. Den ville inte gå på högre tryck men 0.6bar till nästan 1bar med misständningar o skit.

Den var lite fet i mellanregistret och bluddrade vid växling. Efter sänkning av nålar och en tuffare dumpfjäder så var det löst men fullt skaft var inget som den ville vara med om.

Då avfyrade jag trycktestarpluggen och då visade det sig att det finns ingen motor i bladen utan jag har hela tiden försökt överladda ett durkslag!!

Ic'n stort hål, pitotslang hål, + okänt stort läckage mellan fugge nr1 &2:mad::mad:

Trycktestar plugg -Bra skit!

Last edited:

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
En glesbeskäggad klåpskruvare från Upphärad
blev av laddtrycksproblemen ytterst besvärad
Efter munstycksbyten och trycktätningskoll
visade sig skiten läcka som ett såll
så Elffors plånbok måste återigen bli särad

Rol

kvalitetsolja.se
Gick med
15 Feb 2009
Hoj
Husabusa 650 till salu, -98 BUELL S1 TURBO(såld)
En glesbeskäggad klåpskruvare från Upphärad
blev av laddtrycksproblemen ytterst besvärad
Efter munstycksbyten och trycktätningskoll
visade sig skiten läcka som ett såll
så Elffors plånbok måste återigen bli särad

Härmed annmäls herr Johansson till den hedersvärda skaran kring herr Ramel för sitt fantastika diktande:Bugar:Bugar:Bugar

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Moloken och betvivlad börjar jag förlora hoppet
Kommer Murphy i sin Daf 66 vinna det här loppet
Med en spärreld från alla jävla håll
Får han din konstruktion att läcka som ett såll
Skickar dig en buttplugg med expess
För att få slut på denna långdragna mess
Sätt nu pluggen i hålet
Sen kommer surbladen ge stålet
Som jag misstänkte var din hoj gey
Well, det ante mig...

Glesbyggdsbidrag från Hufvudstaden
Räddade dagen !

Koldioxid

Bartendare...
Gick med
6 May 2008
Hoj
Hojlös igen...
Denna tråd innehåller så mycket bra text i alla dess former!
Jag garvar varje gång jag hoppar in här.

Konstruktör och poet av rang!

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Shit!1!

Jag postade visst fel. Jag postade gårdagens bravader på www.Kulturhaggan.se.
Undra vad jag la ut för nåt pinsamt på sporthoj?:va

Btw klåpskruvare is my matterfakking name!:D

Last edited:

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Ja,ja,jag vet, paniken är total. Men en klen tröst är att det är den i björlanda och torslanda oxå:D

Idag lades all energi på att ta reda på varför det läcker mellan 1&2ans fuggar. Trots min ambition att go :banana 'as, så läckte det fortfarande 4 timmar senare mellan 1&2ans fuggar:mad:

Jag byggde till o med en rigg för att kunna se bättre men det syntes inte bättre för det

DSC01906.jpg

Igår fick man lätt på trycket lite genom att lägga frustrations lakris i garaget

DSC01905.jpg

Jag tror att gjutningen av förgasarkropparna skiljer mellan de gamla-92 och de nya 96-99 kropparna så min mässingshylsa mellan 1&2 inte riktigt passar så när jag skruvar ihop bryggan glipar det isär på ett annat ställe så läcker det där. :gnissla

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Idag fick jag tätt mellan 1&2 ans fuggar:tummenupp

Som en chansning gick jag ner från 130 till 125 i huvudmunstycke.
Den gick skit.
i med 115 och ut igen.
Gick ännu sämre.
Hem igen och i med 135 nu gick den nästan bra.
Imorgon blir det 140 munstycken.
Vid varje test måste man taxa ut 2km grusväg plus 1km genom byhåla sen 200m tokgasning sen 3km hem igen, Ofta när man kommer hem upptäcker man att man glömt att dra någon av de sammanlagt 23 slangklämmerna så då är det bara att vända på klacken o dra 3km ut igen:mad:

Är det normalt att behöva gå upp från 115 till 140 i munstycke för att man byter till större turbo??
Eller botar jag ett symptom och inte ett fel?

Alla ideer mer avancerade än att jag drabbats av onda andar eller smurfar i plenum mottages tacksamt

Last edited:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Idag fick jag tätt mellan 1&2 ans fuggar:tummenupp

Som en chansning gick jag ner från 130 till 125 i huvudmunstycke.
Den gick skit.
i med 115 och ut igen.
Gick ännu sämre.
Hem igen och i med 135 nu gick den nästan bra.
Imorgon blir det 140 munstycken.
Vid varje test måste man taxa ut 2km grusväg plus 1km genom byhåla sen 200m tokgasning sen 3km hem igen, Ofta när man kommer hem upptäcker man att man glömt att dra någon av de sammanlagt 23 slangklämmerna så då är det bara att vända på klacken o dra 3km ut igen:mad:

Är det normalt att behöva gå upp från 115 till 140 i munstycke för att man byter till större turbo??
Eller botar jag ett symptom och inte ett fel?

Alla ideer mer avancerade än att jag drabbats av onda andar eller smurfar i plenum mottages tacksamt

Kan du förväxlat munstycke med det till din saxofon ?

http://www.youtube.com/watch?v=msi0lupBhps

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...