Vi hade i alla fall tur med vädret #3
Det började illa redan på lördagen när farbror FLU kastade in handduken pga urkolning av svartstålsgrenrör vilket resulterade i en tokrasad turbo.
Jag hade sett flämtningar i oljetryckslampan på lördagen men trodde det skulle fixas sig med strypning av flödet till turbon.
-Det funkar inte så, ok?
-ok..
Mitt i panikmecket ringer johansson o säger -nu kommer jag!
shit,osså. ihop med möget och ut o möta upp.
Motorn kändes segare än vanligt. bakhjulet låste sig en mikrosekund men rullade vidare, när jag kommit ett par km dog motorn om den släpptes ner till tomgång. Några snärtningar med gasen innan man insåg det oundvikliga. -lagerras.
Inte så allvarligt iom att de nya vevstakarna snart skulle i i alla fall och då skulle alla lager ändå bytas
Men det var sista gången jag litade så pass på 17år gamla bladeoljepumpar att jag inte kände behov av oljetrycksmätare. Nu köper jag både mätare och helt ny pump.
Väl hemma efter en "ride of shame" på johanssons snorbusa så dyker pain upp i sin gamla buss. Han hade lämnat hojen i tryggt förvar redan dagen innan i mitt garage
Naivt!
johansson ville inte vara sämre så han ollade in sin egen hoj med sin 10mm crome vanadium pick
Efter att ha öppnat upp andningsvägarna på vattenbuffeln så gav vi oss ut på en liten tur.
Pains hoj rök värre en en 4 barns morsa i socialgrupp 3, men han var lika glad ändå. Effekten var ändå tillräcklig för att dra vattenbuffeln på bakhjulet i 230 blås som om den bestått av en blå kåpad betongsugga driven av en näshårstrimmer. fast värre!
I korset backamovägen, hjärtum var hans hoj mätt på olja och kastade in handduken.
Dagens andra "ride of shame" var ett faktum.
När man viker ihop en gubbe till 80% bestående av titan grade 5 till en spätta så titanet kikar ut genom knäskålarna så förvandlas han till en pojke som bara vill hem. -NU!
iofs förståligt.
Väl hemma gjorde vi misstaget att inte åka mer hoj utan bara dricka öl istället.
Då kan det gå så här, när man ninjar av tumtoppen
Och även så här:
[YOUTUBE-ID]M21u7dExMqs[/YOUTUBE-ID]
vi hade jävligt kul ändå, fastän kim jong lived to see another day.
Jag bangade dock ur när johansson skulle spränga min eldningstunna med en vattenbomb. Det har sina nackdelar att vara 35