SpeedyBamse
Ny medlem
Ska byta min bakdel på min Cbr -97 mot en R1 -00 å vill höra om någon som gjort detta å isåfall kan komma med några bra "att tänka på" innan jag sätter igång.../Björn
några bra "att tänka på" innan jag sätter igång.../Björn
LÅT BLI!
Fråga Conne.P. Han håller på att slänga på en R6 bak på hans -98. Kommer snart en byggtråd. Kan bara säga att det kommer att bli
får ju fan inte tag på någon 954 ända tyvärr....
Det är oxå NO NO!
Det kommer ju helt enkelt inte att se bra ut med röven från en annan hoj, oavsett vilken. Den tappar linjerna. Fireblades är fina som dom är!
Hmm måste nog säga att jag tycker du har lite fel med att fireblade:arna e fina som dom e ,visst det är i fin hoj men just baken e alltför stor å klumpig på nåt vis...lovar att jag inte ska tvinga dej att varken köpa den eller åka på den efter min ombyggnad, no hard feelings!
Tanken och kåporna är lika stora och klumpiga dom me. Det harmonerar, men inte om du sätter en bakdel från en R-etta.
du har uppenbarligen inte sett många ombyggda fireblades!
finns ingen anledning att ha kvar orginalet.
jag håller förvisso med om att en R1 bakdel kanske är det tråkigaste alternativet av alla, 954 bakdelen harmoniserar riktigt bra med övriga cykeln.
kolla mitt garage för att se hur det ser ut med MV agusta röv!
eller kolla här för 954 bakdel http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=111819
Har du lust att sälja orginal bakdelen?! ;-)
Jag är av samma åsikt att en 954 bak hade passat som hand i handske men jag har jagat en sådan men utan lyckat resultat. Så jag satt å kollade lite alternativ å "paintade" ihop en Blade med gamla R1 å ansåg att det får duga. E iaf mycket snyggare än original akter som lika gärna skulle passa fint på en typ Finladsfärja pga dess storlek...Men åter till mitt egentliga syfte med inlägget på Sporthoj om att jag gärna tar emot lite små tips på om det är nåt jag bör tänka på innan jag börjar...Mkt tacksam för bilder å svar ...Mvh Björn
du har uppenbarligen inte sett många ombyggda fireblades!
finns ingen anledning att ha kvar orginalet.
jag håller förvisso med om att en R1 bakdel kanske är det tråkigaste alternativet av alla, 954 bakdelen harmoniserar riktigt bra med övriga cykeln.
kolla mitt garage för att se hur det ser ut med MV agusta röv!
eller kolla här för 954 bakdel http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=111819
LÅT BLI!
japp då kommer lite bilder..
som synes passar R1:a sadeln mkt bättre dock måste fästet kapas som man ser på några bilder, märkte även att nedre tankfästet inte stämmer (naturligtvis) när man höjer baken.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |