byta till touringtwin?

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Tycker du ska köpa en damcykel.
Då hinner du njuta av naturen och kan stanna när du vill och plocka fram korsordet och pula med det ett par gubbiga timmar....
Desutom slipper du bombrepor (om du inte trampr som fan)

Win win enligt mig.

// Ulf

Damcykel har jag faktiskt men den saknar korg så då får jag inte i korsordet och korsordslexikonet. Sen inbjuder faktiskt damcykeln till riktiga bombrepor då den går som fan och dessutom har ett väldigt styvt chassi. Jag bromsade upp den till 280 hk och 734nm på slangen så jag behöver faktiskt något lite lugnare...

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Damcykel har jag faktiskt men den saknar korg så då får jag inte i korsordet och korsordslexikonet. Sen inbjuder faktiskt damcykeln till riktiga bombrepor då den går som fan och dessutom har ett väldigt styvt chassi. Jag bromsade upp den till 280 hk och 734nm på slangen så jag behöver faktiskt något lite lugnare...

Som tändkuleägare måste jag lägga sordi på twin-jublet. Det går åt dubbelt så mycket gasol. :fakta
http://www.youtube.com/watch?v=4cvb_r-O4dE

sir.tooby

1670cc
Gick med
17 Jan 2006
Hoj
BMW R nine T Scrambler -16
Tja!
Alla hojjar är säkert bättre på det mest...Det finns dock ett par enkla saker att göra på bulldoggen:
- Det sitter strypningar i förgasaren i form av "plastpluttar" - bara att ta bort.
- byter man sedan lock på luftburk och munstycken så blir det ett antal hästar/vrid till för nästan inga pengar.

Största "problem" tycker jag är vikten, 50 kg mindre hade varit gött

EDIT: Glömde att om man sänker fram 10mm och höjer bak med 35mm så börjar bullen att svänga lite bättre

Ha det
tooby

Last edited:

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CC Dominator
skaffa en goldwing..

då kan du stanna upp och njuta av naturen , slita fram kameran ta lite bilder , insupa doften av nyslaget gräs som får det att rinna till i näsan.

och det bästa av allt.. du behöver inte ens gå av eller stanna när du gör detta.. finns ju farthållare..

det är nog bästa cykeln för gamla RR-gubbar som dig som tröttnat på livet :yoparty

http://www.blocket.se/vi/16529906.htm?ca=13_s här får du med dig både tjej och vovve :D

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Fast Goldwing är ju ingen twin, utan bara en blek kopia av originalet, Electra Glide :tungan

http://www.youtube.com/watch?v=xJhXnCOt-Qw&feature=related

skaffa en goldwing..

då kan du stanna upp och njuta av naturen , slita fram kameran ta lite bilder , insupa doften av nyslaget gräs som får det att rinna till i näsan.

och det bästa av allt.. du behöver inte ens gå av eller stanna när du gör detta.. finns ju farthållare..

det är nog bästa cykeln för gamla RR-gubbar som dig som tröttnat på livet :yoparty

http://www.blocket.se/vi/16529906.htm?ca=13_s här får du med dig både tjej och vovve :D

olofma

Medlem
Gick med
7 May 2006
Hoj
CBR600 F4
Nu vet jag att du helst vill ha twin och helst slippa köra ihjäl dig..

Men jag måste ändå slå ett slag för Honda X11. Jag tycker den har en riktigt skön körställning och att köra långt är inga problem. Bottendraget är även det riktigt bra. Sen när den dagen kommer då du vill ha mer fart så har du en sjukt snabb maskin och den går fint i kurvorna, men man måste dock jobba lite mer till skillnad från våra 600:eek:r.

Farsan har en med Akra helsystem och den skrämmer fortfarande skiten ur mig när jag drar på fullt :crash

Kan du behärska dig så är X11:a kanon!

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Står lite i samma situation, annars är ju VFR800 en grymt trevlig maskin också!
Har haft en, men tröttnade på att den var lite "tam" en twin har ju lite mer karaktär än en V4.

Falcon tycker jag verkar vara ett bra alternativ också..men så var det den Italienska kvalitéen kontra den Japanska...

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024